Jaunumi‎ > ‎Ziņas‎ > ‎

Jaunu datorikas programmu aprobācijas pirmie rezultāti

Publicēja 2016. gada 22. janv. 02:12Varaviksne Skola   [ atjaunināts 2016. gada 22. janv. 02:13 ]
   
   
Šajā 2015./2016. mācību gadā vairāk nekā 150 Latvijas skolās sākās datorikas mācību programmu aprobācija. Tā sākta 1., 4. un 7. klasē, paredzot iespējami agrīnāku digitālās kompetences attīstību skolēniem. Aprobācijas mērķis ir novērtēt izstrādātā mācību satura un datorikas programmu realizācijas iespējas un izstrādātā mācību metodiskā nodrošinājuma kvalitāti un, ja nepieciešams, tos pilnveidot. Pirmie rezultāti, ar kuriem Valsts izglītības satura centrs (VISC) iepazīstināja janvāra sākumā, liecina – aprobācija kopumā rit sekmīgi. Tiesa, ir arī pirmie secinājumi par vēl pieveicamiem izaicinājumiem. 

   Mūsu skolā arī tiek aprobētas divas programmas: mācību programma datorikas jautājumu apguvei no 4. līdz 6.klasei un mācību programma datorikas jautājumu apguvei no 7. līdz 9.klasei.

   Sākot no pagājušā gada, VISC darba grupa, ko veido informātikas skolotāji, IT nozares uzņēmēji, Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju asociācijas, Latvijas Atvērto tehnoloģiju asociācijas, Izglītības un zinātnes ministrijas un VISC pārstāvji, izstrādājuši piecus mācību programmu paraugus datorikā. Papildus tam tapuši arī 90 stundu mācību metodiskā nodrošinājuma komplekti šo programmu paraugu īstenošanai darbā ar skolēniem, tāpat skolotājiem bijušas pieejamas apmācības. Datorikas metodisko materiālu izstrādi, piesaistot praktizējošus pedagogus, izvietošanu un uzturēšanu izglītības portālā Startit.lv nodrošina IT uzņēmums Accenture Latvia.
   Tā pārstāvis Jānis Paksis uzsver – šis datorikas mācību programmu aprobācijas projekts ir labs piemērs sekmīgai skolotāju, valsts institūciju un uzņēmumu sadarbībai. Savukārt Viesturs Vēzis, VISC Vispārējās izglītības satura nodrošinājuma nodaļas vecākais referents, papildina ar konkrētiem skaitļiem. Izstrādātos datorikas mācību materiālus šobrīd lieto  4000 skolēnu (visvairāk – septītklasnieki) gandrīz 300 skolās, no kurām 149 ir projekta pilotskolas, bet 150 – citas.  
   Runājot par aprobācijas gaitā novērotajiem izaicinājumiem, VISC speciālists stāsta, ka visās trijās klasēs – 1., 4. un 7. – pedagogiem, mācot datoriku, vēl jāiemanās nevis censties kopā ar skolēniem paveikt visus piedāvātos uzdevumus, bet gan no tiem izraudzīties piemērotākos. Pirmklasniekiem pie grūtībām mēdz pazust motivācija darboties, taču skolēni jāradina pie tā, ka datoriķu ikdienā šo lietu jāmāk pārvarēt. Savukārt 7. klasē skolotāji īpaši aicināti paturēt prātā, ka nav divu vienādu stundu un nav arī viena vienīgā pareizā stundas modeļa – aprobējamie materiāli piedāvā tikai vienu no daudziem iespējamajiem variantiem.

Informātikas un datorikas skolotāja I. Kolodnicka

Comments