Jaunumi‎ > ‎Ziņas‎ > ‎

Projektu nedēļas pasākumi sākumskolā

Publicēja 2015. gada 10. febr. 04:15Varaviksne Skola   [ atjaunināts 2015. gada 14. febr. 05:34 ]

Arī šogad mūsu skolā februāra otrā nedēļa ir projektu nedēļa. Pedagogu darbība vērsta uz to, lai skolēni ar prieku nāktu uz nodarbībām un būtu gatavi ņemt pretī visu, ko skolotāji cenšas iemācīt, lai skolēni lepotos ar saviem sasniegumiem. Katru dienu, ierodoties skolā, skolēni iegūs informāciju, kas neietilpst mācību programmā. Projektu nedēļā ir iespējams pievērst skolēnu uzmanību tādiem jautājumiem, par kuriem stundās nerunājam laika trūkuma dēļ.

Pirmajā nedēļas dienā tika noskaidrotas skolēnu vēlmes, kā arī pētīšanas iespējas un darbs ir pilnvērtīgi iesācies.

1.a klasē iepazinās ar klasesbiedru mīļākajām nodarbēm, iepazinās ar vārdu projekts, veica eksperimentus ar ūdeni.

1.b klasē visu nedēļu pētīšanas objekti būs ūdens, gaiss un zeme. Izvirzījās arī pirmās dienas līderi – Evita Ceriņa, Laura Repše un Kevins Narkeļūns.

1.c – projekta tēma „Ūdens apkārt mums”. Skolēni noskatījās arī multfilmu „Pilieniņa piedzīvojumi”.

2.a klasē pētīs gaisu un ieplānoti 6 eksperimenti. Aktīvākie - Ļubomila Abramova, Māris Dorofejevs, Anna Jacina, Lija Ignatjeva, Anastasija Apenko.

2.b klasē pētījumu tēma „Neredzamais gaiss”. Pirmās dienas līderi ir Viktorija Zujeva un Milana Dombrovska.

3.a klasē pētīs brīnumus apkārt mums. Pirmās dienas līderi ir Moisejs Raimonds, Stefanovičs Maksims, Ehigiatora Daniela, Petunova Anastasija, Lipiņš Ričards.

3. b klasē pētīs, kā mūsu mājās var ienākt siltums un ir radusies ideja aiziet uz uzņēmumu „Siltums”.

3.c klasē pētīs parastu lietu noslēpumus. Dienas līderi Vera Tumaševiča,Vika Konošonoka,Valērijs Čurgelis,Arnis Ostrovskis.

4.a klases skolēni pētīs ūdeni, jau noskatījās multfilmu un veica pirmos eksperimentus.    

4.b klases skolēni pētīs ūdeni un klausīsies ūdens mūziku.

Lūk, tāda ir bijusi pirmā projektu nedēļas diena.

projekti_2015_sākumskola


Projektu nedēļas otrā diena pagāja spraigā darbā.

   1.klases pētīja ūdens īpašības un vielu šķīšanu ūdenī. Viktors Vanags bija šīs idejas autors un rādīja savus izmēģinājumus. Skolēni secināja, ka sniegs skolas apkārtnē ir ļoti netīrs un ēst to nevajadzētu. Skolēni pētīja arī papīra īpašības un veica dažādus izmēģinājumus ar to gaisā. Iepazinās ar zīmēšanas tehniku uz ūdens. Dienas līderi ir Linda Artamonova, Edgars Gražulis, Karina Pleika-Ižika.

   2.klases pētīja gaisu telpās, mācījās lietot mērlenti. Uzzināja, ka gaiss sver vairāk, nekā skolēns, ka tas ir caurspīdīgs, vieglāks par ūdeni, un tam nav formas. Dienas līderi ir Artēmijs Krasņikovs, Artjoms Kusiņš, Marta Skripļonoka, Anastasija Vanaga, Jūlija Matuseviča, Edgars Bekers, Katrīna Slastjunova, Agnesa Grodja.

   3.klasēs darbs bija ļoti daudzveidīgs – pētīja dažādu veidu papīru, savāca interesantu kolekciju, gāja ekskursijā uz ”Krāslavas siltums“ ar jau sagatavotiem intervijas jautājumiem, veica interesantus eksperimentus ar ūdeni, skatījās videomateriālus. Dienas līderi ir Jevģēnija Pimanova, Nikita Pleiko-Ižiks, Anna Karnicka, Maksims Boroviks.

   4.klases noskatījās filmas un pētīja, kā uz Zemes radās ūdens, kas šķīst vai nešķīst ūdenī. Veica eksperimentus pat ar ūdeni, olām un apelsīniem. Nu gan eksperimentatori!

   Lai jums veicas arī turpmākajās dienās!

   Aizritējusi projektu nedēļas trešā diena.

    Arī šodien darba pilnas rokas. Turpinās iesāktie pētījumi, rodas jauni atklājumi un secinājumi. Skolēni jau paši eksperimentē un stāsta par iegūtajiem rezultātiem. Šodien skolā bija arī ciemiņš no VUGD un runāja par ugunsdrošību. Sarunā aktīvi iesaistījās skolēni un skolotāji.

   Mūsu pirmsskolnieki šodien pētīja sniegu un centās uzzināt, kas tajā dzīvo , vai to var ēst ?

   Radušies arī jauni dienas līderi.

1.klasēs  – Ričards Survilo

2.klasēs  -   Georgijs Krasnikovs, Jolanta Gailiša, Arturs Pitkevičs,  Arvīds Fedčenko, Edgars  Bekers, Vadims Dimbovskis,  Renārs

 Škagalis

3.klasēs -  DanielsPavlovičs, Aleks Bergmanis, Maksims Stefanovičs, Džesika Zdanovska

   Projektu darbs ir viena no mācību metodēm, kura veicina radošas darbības pieredzi, attīsta un paplašina skolēna redzesloku, saliedē un dod iespēju rasties jaunām atziņām .

   Piecas darba dienas mācību gada laikā, lai mainītu mācību darba metodes un formas, kā arī sniegtu iespēju mainīt mācību priekšmetu stundu tradicionālo ritmu un novērstu skolēnu pārslodzi.
   Klasēs tiek veikti pēdējie eksperimenti, izdarīti secinājumi jaunajiem atklājumiem un rit spraiga gatavošanās projektu nedēļas darba izvērtēšanai un prezentācijai skolā.
   Paldies skolēniem, paldies vecākiem par atbalstu, paldies radošajiem skolotājiem, kuri prata tik interesanti un profesionāli vadīt projektu nedēļas darbu!
   Projekts = radoša ideja + gudrs mērķis + labs plāns + lieliska komanda + reāls rezultāts!

Informāciju apkopoja V.Avota

Comments