Aktuāli notikumi 2023./2024. 2.semestris

#DrošaLatvija veicinās Latvijas pašvaldību noturību pret manipulācijām

2024. gada 23.aprīlī   Krāslavas  Varavīksnes vidusskolā notika darbnīcas 11.a klasei.#DrošaLatvija ,kas vairākās pašvaldībās visā Latvijā tuvākajos mēnešos stiprinās informatīvās telpas drošību un sabiedrības noturību pret informācijas manipulācijām, tostarp dezinformāciju. Valsts kancelejas un Latvijas Transatlantiskās organizācijas (LATO) kopīgi īstenoto projektu veido savstarpēji papildinošas aktivitātes dažādām mērķa grupām pašvaldībām, nevaldības organizācijām, vietējo mediju pārstāvjiem un vidējās izglītības iestādēm, tostarp vecāko klašu skolēniem un pedagogiem. Darbnīcās  notika  krīžu situāciju simulāciju izspēles, diskusijas par aktuāliem jautājumiem saistībā ar uzticamas informācijas iegūšanu un izmantošanu. Šobrīd šādu zināšanu un prasmju uzkrāšana ir ļoti aktuāla, jo pieaug dažāda rakstura dezinformācijas izplatība, tai skaitā tādas, kas kļūst arvien grūtāk atpazīstama . Noslēgumā  skola  saņēma galda  spēles angļu valodā. Paldies  LATO  komandai, kas  viesojās  mūsu skolā!

#informatīvajā telpā


11.a  klases   skolēni

#drošaLatvija#LATO#

 „GRIBU IET SKOLĀ!”  

LATVIJAS PIRMSSKOLAS IZGLĪTĪBAS IESTĀŽU UN SĀKUMSKOLAS PEDAGOGU PIEREDZES APMAIŅAS UN SADARBĪBAS VEICINĀŠANAS PASĀKUMS „GRIBU IET SKOLĀ!”  - Krāslavas novada PII "Pīlādzītis" un Varavīksnes vidusskolas pedagogu sadarbība. "Varavīksnes" vidusskolā - Integrēta  latviešu valodas  stunda 1.klasē.Vada skolotāja Kristīne  Milaševiča.Temats : Aprīlis  -kārtības  un pavasara  mēnesis! SR: skolēni  spēs  veidot  izpratni  par  dabā  notiekošo pavasarī, tiks pilnveidota  tekspratība.

Pasākumā metodiskos ieteikumus sniedza LVA eksperte Inese Skrimble.

Mēģini! Eksperimentē!  Secini!

“Raugies tālāk, raugies augšup uz zvaigznēm, ne tikai zem savām kājām. Mēģini izprast jēgu tam, ko redzi un nebeidz brīnīties par to, kāpēc pasaule eksistē. Esi ziņkārīgs!” /zinātnieks Stīvens Hokings/ 

Skolēnu pētnieciskā darbība tiek īstenota kā viena no Krāslavas  Varavīksnes  vidusskolas  mācību metodēm. 5.-8. klašu skolēnu pētnieciskā darbība norisinās, balstoties uz pamatizglītības standartu. To vada attiecīgā mācību priekšmeta skolotāji. Jau  pamatskolas  posmā  sekmējam skolēnu patstāvīgās pētnieciskās darbības attīstību un veicinām pētnieciskās darbības prasmju, spriešanas, viedokļa formulēšanas un pamatošanas prasmju attīstību .Skolēni, uzsākot  savu  pētniecisko  darbu, veic  vairākus  uzdevumus: izvēlas vecumposmam atbilstošu  un  saprotamu pētījuma tēmu, iepazīstas ar pētnieciskās darbības būtību, organizāciju un metodēm,  pilnveido prasmes darbā ar dažādiem informācijas avotiem, attīsta prasmi apstrādāt un noformēt pētījuma gaitā iegūtos datus un vērtēt rezultātus un visbeidzot pilnveido prasmi uzstāties, aizstāvēt darbu. 18.aprīlī   savu  darba  veikumu  prezentēja: Raimonds Spiridonovs un Glebs Borodulins :”CSS bibliotēku daudzveidība, to funkcionalitāte un ietekme uz pamatskolas skolēnu informācijas uztveri.’’(skolotājs  Guntis Ungurs), Miroslavs Baženovs :” Ķīmiskie eksperimenti ar dažādām vielām”(skolotāja  Everita Ungure), Olivers Petkevičs:” Ķirbju sēklu dīgtspēja, izmantojot dažādus ūdens avotus”(skolotāja  Everita Ungure), Anna Bārtule un Arīna Nemeņonoka :” Zirņu un pupiņu dīgtspēja dažādos vides apstākļos”(skolotāja  Everita  Ungure), Sofija Igoņina :” Pilsētvides ietekme uz dzīvniekiem”(skolotāja  Everita  Ungure), Andris Latkovskis:”Volejbols  un attīstošie  vingrinājumi skolēnu  prasmju  pilnveidei ” (skolotājs  Edgars  Dilba),Aleksandra  Terehova ’’ Eksperimentālā  dzimtbūšanas  atcelšana  Baltijā. Tās  cēloņi  un sekas’’(skolotājs  Andrejs  Jakubovskis).  Skolēnu  uzstāšanās  tika  novērtēta  ar  diplomiem un  skolas  balviņām.

Nākošajā   mācību   gadā  8. un 9. klasē  plānosim, ka   darbu  veic  ikviens  8.-9. klases  skolēns un to novērtē ar atzīmi, ieliekot to e –klasē un liecībā ar norādi Zinātniski pētnieciskais darbs.

Protams, mūsdienīgi pētījumi tiek veikti zinātniskos institūtos un laboratorijās resursi. Skola nevar pretendēt uz tik nopietnu zinātni, bet mēs varam rādīt ceļu, kas jauniešiem ejams nākotnē savās studiju un darba vietās.

Skolas   administrācija

Dambretes turnīrs

11.aprīlī Krāslavas Varavīksnes vidusskolā notika dambretes turnīrs. Sacentās pirmās klases skolēni. Zēni un meitenes spēlēja atsevišķi. Mūsu pirmklasniekiem šis bija pirmais lielais turnīrs. Katram dalībniekam bija jāizspēlē 5-6 spēles. Zinot mūsu mazos "ķiparus", viņiem bija ļoti grūti ilgi sēdēt un gaidīt, kad pretinieks nomainīsies. Nu visas spēles tika izspēlētas un sacensību rezultāti summēti. Apsveicam turnīra uzvarētājus un visus tā dalībniekus. Starp meitenem: Kučika Milana -1.vieta. Trafimova Amālija -2.vieta. Bohane Jelizaveta -3.vieta. Starp zēniem: Taučus Alekss -1.vieta. Pičugins Alekss -2.vieta. Kozlovs Davids -3.vieta. un Lapo Danils -3.vieta.

Kā  vairot  lasītprieku! 


Skolas  bibliotēkā    tapa   viens  mīļš  stūrītis  grāmatu  lasīšanai. Paldies  ikvienam, kas palīdzēja   sapni  vērst  īstenībā!

 Mācīties, lai gūtu jaunu pieredzi

Krāslavas   Varavīksnes  vidusskolas  11.a  klases  skolniece Anastasija  Vanaga  ir   iesaistījusies projektā "Pašvaldība 16+", kuru īsteno  sabiedrība par atklātību “Delna’’ kopā ar partneriem Čehijā un Slovēnijā no 2023. gada septembra līdz 2026. gada 30. jūnijam. Ekspertu fokusgrupas mērķis – jauniešu pilsoniskās līdzdalības iespēju un ar to saistītās problemātikas Latvijā identificēšana, analīze un risinājumu piedāvāšana. Tādas pat fokusgrupas notiks arī Čehijā un Slovēnijā.

 Īsumā  par  projektu:

Fokusgrupās iegūtā informācija tiks izmantota, lai apzinātu jauniešu pilsoniskās līdzdalības mehānismus Latvijā, un pēc tam kopā ar partneriem Čehijā un Slovēnijā izstrādātu izpētē balstītu rīku – LĪDZDALĪBAS TRENAŽIERI PAŠVALDĪBA 16+ (sastāv no jauniešu pilsoniskās LĪDZDALĪBAS INDEKSA un simulācijas spēles). No 15.-19. aprīlim  pašlaik Čehijā Anastasija  intensīvi mācās un  piedalās diskusijās,kur  tiek pārrunāti visu partnervalstu secinājumi par fokusgrupās runāto un mēģinājumi saprast simulācijas spēles struktūru un saturu, ņemot vērā jauniešu, jauniešu lietu speciālistu un pašvaldības pārstāvju, kas nodarbojas ar pilsoniskās līdzdalības jautājumiem, vajadzības šajā jomā.

LĪDZDALĪBAS INDEKSS būs izpētē balstīts digitāls pašvērtējuma rīks, kas ikvienam jaunietim projekta partnervalstīs ļaus identificēt pilsoniskās līdzdalības līmeni, savukārt jaunatnes darbiniekiem un pašvaldībām palīdzēs analizēt jauniešu iesaistes iespējas. Līdzdalības indeksu visās partnervalstīs izpildīs 500 jaunieši. Balstoties līdzdalības indeksa rezultātos, izstrādās un publicēs ziņojumu par jauniešu pilsoniskās līdzdalības rezultātiem, vadlīnijas jaunatnes darbiniekiem, kā veicināt pilsonisko līdzdalību, un vārdnīcu, kas skaidro jauniešiem pilsoniskās līdzdalības iespējas.  

Pēc tam, ņemot vērā LĪDZDALĪBAS INDEKSA rezultātus, izstrādās simulācijas spēli. Ar spēles palīdzību jaunieši pilnveidos savas līdzdalības kompetences. Simulācijas spēli papildinās CEĻA KARTES jaunatnes darbiniekiem, kas skaidros jauniešu pilsoniskās līdzdalības problemātiku un sniegs ieteikumus darbam ar jauniešiem. Šis aktivitāšu kopums veidos pilsoniskās līdzdalības trenažieri PAŠVALDĪBA 16+,  kuru pēc tam dāvinās novadam un novadīs apmācības šo materiālu lietošanā. Plānots, ka LĪDZDALĪBAS INDEKSS tiks izstrādāts šī gada rudenī, savukārt, simulācijas spēle – nākamā gada vasarā. 

#pašvaldība 16+#

#sabiedrībaparatklātību Delna#

A. Vanagas  foto

Namdara Darbnīca 5.- 8.klasēm


Šodien skolā viesojās un darbojās Namdara Darbnīca! 5.- 8.klašu skolēni iepazina un praktiski darbojās ar koku, notika raksturīgu koksnes paraugu smaržošana un taustīšana, apskatīja neparastus un dizainiski interesantus kokamatniecības izstrādājumus, kopā ar pieredzējušiem kokamatniekiem izmēģināja rokas instrumentus un veidoja puķu kasti, aktīvi atpūtās, darbojās ar senajiem un mūsdienu koka spēļu rīkiem. 

    9.aprīlis -   Atvērto durvju diena

Skolotājs  atver  durvis, jāieiet  tev  pašam ./ Ķīniešu sakāmvārds/

Krāslavas  Varavīksnes  vidusskolā   9.aprīlī   notika    Atvērto  durvju diena. Skolas   parlamenta  pārstāvji organizēja  ekskursiju  pa  skolu  un  pastāstīja  par  skolas  ikdienu.  Direktores  vietniece  izglītības  jomā  Vija  Marhileviča  iepazīstināja  klātesošos  skolēnus, skolotājus  un  vecākus  ar  skolas  piedāvātajām  programmām. Skolēniem  bija  iespēja  iepazīties  ar  mūsu  skolotājiem un skolēniem , apmeklējot un kopīgi  darbojoties  mācību stundās. Garajā  starpbrīdī visi pulcējās  skolas  foajē, lai  baudītu  mūsu  skolēnu muzikālos  priekšnesumus  un   kūpošas  tējas  tasi  ar  saldumiņiem. Skolēni kopā  ar  robotikas   skolotāju   Gunti  Unguru  padarbojās īsu brīdi  ar  robotikas  komplektiem .

Paldies  visiem, kas  atrada  laiku  un atnāca! Paldies  visiem  kolēģiem par atsaucību!

Nāc  un  kļūsti  par  mūsējo! Tālrunis uzziņām t.65681468(sekretāre).  

Skolas  administrācija

            4.aprīlis -   Ēnu diena

       Ir pagājusi tradicionālā Ēnu diena. Izvērtēts redzētais un dzirdētais, klāt brīdis, kad varam apkopot piedzīvoto.

   Sāksim ar to, ka valstī ēnojamo vietu piedāvājums gana plašs, bet mūsu novadā salīdzinoši nabadzīgs, šogad arī piedāvājums absolūti nesakrita ar pieprasījumu, robežsardze  neuzņēma ēnotājus, jo izsludināta ārkārtas situācija,  brauciens līdz Daugavpilij vai citai vietai aizņem laiku, kas  zelta vērtē. Jāpiebilst, ka 3 drosmīgākās meitenes tomēr riskēja un devās uz Daugavpili, lai  Nacionālajā kultūras mantojuma pārvaldē ēnotu pieminekļu aizsardzības inspektoru!

   Krāslavā  ēnošanas vietas nācās ‘’sarunāt’’ individuāli, lai jauniešu interese par domājamo profesiju nezustu. Ir saprotams, ka uzņemt ēnotājus darba laikā nav viegli, taču citas iespējas nav – pirms izvēlēties nākamo profesiju, jaunietim jābūt skaidram priekšstatam par to. 

  Šoreiz vēlos no sirds pateikties Aleksandram Jevtušokam -  SIA ‘’Krāslavas slimnīca’’ valdes loceklim, SIA ‘’Iviks’’  direktoram Ivaram Stivriņam, Krāslavas novada domes juristei Sarmītei Punculei – Japiņai, SIA ‘’Krāslavas aptieka’’ kolektīvam (Brīvības ielā 8), kuri veltīja savu laiku mūsu jauniešiem, mūsu nākotnei!  Ēnu dienas dalībnieki bija sajūsmā par piedzīvoto, dažiem nākotnes plāni mainījās, bet daži kļuva vēl pārliecinātāki par savu izvēli. Veiksmi un izdošanos Maksimam Fjodorovam, Nikolai Stepaņenko, Aivitai Seņkovai, Ņikitam Ivanovam, Ksenijai Minkevičai, Artjomam Hodarenokam,  Artūram Pitkevičam, Anastasijai Vanagai, Martai Skripļonokai, Elizabetai Vorožcovai, Georgijam Krasnikovam, Artēmijam Krasnikovam, Danai Jacinai, jo viņiem ir mērķis, un ceru, ka nākotnē  viņi kļūs par kvalificētiem speciālistiem un darīs mūsu novadu labāku!

                                                     I.Gončarova, direktores vietniece audzināšanas jomā


18.03. – 22.03. - Veselības nedēļa mūsu skolā.   

    Par veselību tiek runāts daudz, bet darīts maz!  Ta laika trūkst, ta slinkums māc. Šoreiz grožus savās rokās ņēma  skolas pašpārvalde un lēma, ka mērķis būs šāds - popularizēt veselīgu dzīvesveidu un informēt jaunāko klašu skolēnus par iespējām parūpēties par savu veselību.

    Vecāko klašu skolēni devās ciemos pie 1.-6.klašu skolēniem un stāstīja, rādīja, ko nozīmē bez īpašiem ieguldījumiem rūpēties par savu veselību.

   aPašpārvaldes dalībnieki sadalījās pāros, izvēlējās klasi, sarunas tematu un uzsāka gatavošanos, tad vēl vajadzēja sarunāt nodarbības laiku, lai iekļautos mācību procesā.

   Tematu loks bija ļoti plašs – veselīgie našķi, stāja, redze, higiēna, kaitīgie ieradumi, dinamiskās pauzes un, protams, arī  smēķēšanas kaitīgums neizpalika bez uzmanības. Nodarbības izdevās  interesantas, jo tās vadīja vecākie skolas biedri. Viņi mazajiem ir autoritāte!

   Paldies mūsu jauniešiem par sagatavotajām nodarbībām – Anastasijai Vanagai, Ņikitam Minkevičam un Maksimam Deņisovam, Aleksam Pavlenokam, Samantai Berestņevai, Aleksandram Samuļevičam, Ksenijai Minkevičai, Darjai Kancevičai, Stefanam Gornam, Eļizavetai Karolei, Anastasijai Apenko, Arīnei Hološinai, Ksenijai Čursinai, Renāram Škagalam, Georgijam Krasnikovam, Maksimam Fjodorovam, Artjomam Hodarenokam, Danai Jacinai un Marikai Kriviņai! Lai visiem stipra veselība!

                                                                           E.Karole, skolas pašpārvaldes prezidente  

Gūta uzvara!

Sveicam un lepojamies ar mūsu kori "Dominante"! Koris ir ieguvis Latgales novada skolu kora skatē- 2.kārtā 1.vietu! Paldies par skanīgajām balstiņām skolēniem! Paldies par ieguldīto darbu mūzikas skolotājai Ritai Andrejevai!Paldies skolēnu vecākiem par sadarbību un atbalstu!Ir sākusies finiša taisne,ceļā uz XI Latvijas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkiem.Lai skan arī turpmāk!

LIELDIENU KONCERTS!

Lieldienu darbnīcas 1. – 6. klasēm

Saskaņā ar vissenākajām tradīcijām Lieldienas ir pavasara saulgrieži. Lieldienu tradīcijas ir vārītu olu krāsošana un mājas rotāšana. Šodien mūsu skolā darbojās Lieldienu darbnīcas 1. – 6. klasēm, kurās  skolēni  darināja telpu dekorus spiešanas tehnikā, iepazina dekupāžas nianses olu krāsošanas procesā. Paldies skolotājai Jevgēnijai Sergejenko un Vijai Plotkai!

Lai visiem izdevušās Lieldienas!

No 1.a klases apsveikums Lieldienās! 

Satikšanās  prieks

   2024.gada 18., 19. un 20. martā mūsu skolā viesojās 12 jaunieši un 3 skolotāji no Verdal videregående skole Norvēģijā. Vizīti organizēja Krāslavas Varavīksnes vidusskolas direktore Marija Micķeviča, pasākumus plānoja un palīdzēja īstenot   angļu valodas skolotāja Ilona Kozačuka un 11.a klases skolēni. Tas bija aizraujošs un iedvesmojošs pieredzes gūšanas un apmaiņas laiks.

   Mūsu viesiem bija iespēja iepazīt skolas dzīvi un vidi. Ekskursiju skolas telpās vadīja Anastasija Vanaga un Karina Dudarenoka.  Viesi iepazina Krāslavas Varavīksnes vidusskolas pasauli. Viņi apmeklēja  mācību priekšmetu kabinetus, sporta zāli, deju zāli, pabija skolas direktores kabinetā. Mūs pārsteidza tas, ka uz jautājumu ,, Ko jūs mainītu, ja kļūtu par skolas direktoru?”, viņi atbildēja: ,,Atceltu  mājasdarbus!”. Tas deva mums iespēju diskutēt par dažādām izglītības metodēm un pieeju skolas dzīvei. 11.a klases skolēni iejutās vairākās lomās -  kopā ar norvēģu jauniešiem un skolotājiem piedalījās stundās kā novērotāji un aktīvi dalībnieki,  organizēja vakaru, kura laikā  iepazīstināja viesus  ar Latviju.Vokālais ansamblis ,,Online", hip-hop deju grupa ,,Dance bit’’, Stefans Gorns un skolotāji  Rita Andrejeva , Jevģēnijs Tadello sniedza ieskatu Latvijas mūzikas  pasaulē, bet  Artūrs Pitkevičs, Georgijs Krasņikovs, Aleksejs Čertkovs un Ņikita Ivanovs  novadīja aizraujošu ekskursiju pa  mūsu gleznaino pilsētu Krāslavu. Lai palīdzētu  viesiem integrēties  skolas dzīvē, Renārs Škagals, Karina Dudarenoka, Ņikita Ivanovs un Anastasija Vanaga iejutās tulka lomā, palīdzot skolotājiem un skolēniem saprasties.  Viņiem tā bija lieliska izdevība pilnveidot savas svešvalodu zināšanas!

    Trīs dienas paskrēja nemanot, jo ik minūte tika veltīta  sadarbības pilnveidei.  Mēs kopā strādājām teātra mākslas, matemātikas, angļu valodas, datorikas un vizuālās mākslas stundās, plānojām nākotnes projektus, dalījāmies zināšanās un pieredzē.Mūsu  skolotāji  Ilona Kozačuka,Andrejs  Jakubovskis,Marianna  Rukmane  un  Vija  Plotka  iesaistīja  mācību  procesā  norvēģu  skolēnus. Kā  atzina  norvēģu  skolotājs Rogers:” Mācību  programma  ir  sarežģīta,it  īpaši  matemātikā. Skolēni  bija  nedaudz  kautrīgi un  šī  vizīte ļaus  arī  norvēģu skolēniem iejusties ātrāk  svešā  kolektīvā’’.  Mūsu skolēni ar lepnumu prezentēja savu skolu un valsti,  kultūru un vērtības. Tas bija  pasākums, kurā mēs priecājāmies par savu sniegumu, dzirdējām norvēģu draugu stāstīto par viņu kultūru,  tradīcijām un interesēm, spēlējām spēles, bet vakara izskaņā  notika balle disko ritmos.Diemžēl  laiks  pienāca  škirties,lai  jauniegūtie  norvēģu  draugi  dotos  mājup.  

 Mums jāprot priecāties par drauga smaidu, par saules staru aukstā dienā un apzināties, ka katrs mirklis ir skaists un piepildīts, ja mēs to protam novērtēt.
Cilvēks aug un pilnveidojas tikai mijiedarbībā ar citiem līdzcilvēkiem!


Savās  pārdomās dalījās  Nastja  Vanaga Foto: Artemijs .Krasņikovs

konkurSS ''Matemātiskais  ķēriens'' 

Šodien  uzdevumi.lv   komanda  sveica  Krāslavas  Varavīksnes  vidusskolas  3.a  klases skolnieci  Alisi  Matjuku  ar  iegūto  2.vietu   3.klašu  grupā   uzdevumi.lv  Matemātikas  konkursā''  Matemātiskais  ķēriens''  un skolotāju  Dainu Strupišu.Paldies par  atbalstu  Alises  māmiņai  un tētim! 

Upuru piemiņas diena

Atceroties Latvijas iedzīvotāju izsūtīšanu uz Sibīriju un citiem attāliem Padomju Savienības reģioniem 1949.gada 25.martā, šodien visā Latvijā piemin komunistiskā genocīda upurus. Arī Krāslavā, mēs Krāslavas  Varavīksnes  vidusskolas  saime, pieminam, atceramies un atcerēsimies...

Eiropas gada autoru  dienas ietvaros Tikšanās ar brāļu Grimmu pasaku ilustratoru Dāvidu Babrovski. 

Ar aizrautību Dāvids stāstīja par savu aizraušanos:zīmēt ilustrācijas.Padalījās ar bērniem,kā veiksmīgāk zīmēt zvērus un cilvēkus.Skolotāja Iveta Putāne skolēniem pārbaudīja lasīto  pasaku lasītprasmi un balviņās skolēni saņēma konfektes.Skolēni uzdeva jautājumus Dāvidam par zīmēšanu.Paldies,Dāvids,par aizrautīgo ceļojumu krāsu un tēlu pasaulē!

Profesionālās sarunas ar Krāslavas Varavīksnes vidusskolas un Krāslavas gr.Plāteru v.n. Poļu pamatskolas 1., 4., 7.klašu skolotājiem par pāreju uz mācībām latviešu valodā  kopā  ar  IZM,IKVD  un  LVA speciālistiem  2024.gada  20.martā.

Piektdien, 15. martā Sabiedrības integrācijas fonds ar diskusiju “Iekļaujoša darba vide – vai varam atļauties ignorēt tās nozīmi” atklāja informatīvu interneta platformu darba devējiem dazadiba.lv par iekļaujošas darba vides un dažādības vadības jautājumiem.

Dažādības platforma veidota ar mērķi apkopot aktuālāko informāciju par iekļaujošu darba vidi un dažādības vadību. Platformā būs iespēja sekot līdzi aktualitātēm, notikumiem, jaunāko pētījumu datiem, kā arī iepazīties ar terminiem un normatīvajiem aktiem, kas būs noderīgi iekļaujošas darba vides veidošanā. Tāpat būs pieejami pieredzes un iedvesmas stāsti un lekcijas dažādības un iekļaujošas darba vides jomā – ar tiem dalīsies gan darba devēji, gan darba ņēmēji.

Platformu atklāja diskusija par iekļaujošas darba vides nozīmi organizācijas konkurētspējas celšanā. Tajā piedalījās Sabiedrības integrācijas fonda Sociālās saliedētības departamenta direktore Alda Sebre, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš, Latvijas Atvērto tehnoloģiju asociācijas  valdes loceklis, sociālās iniciatīvas “Piekļūstamība” un IT uzņēmuma “Turn Digital” vadītājs Pēteris Jurčenko, “Lidl Latvija” Darbinieku iesaistes speciāliste Ilze Liepa-Balode. Diskusiju vadīja eksperte ilgtspējas un dažādības jautājumos Dace Helmane.

Atklājot diskusiju, Sabiedrības integrācijas fonda padomes priekšsēdētāja Karina Ploka vērsa uzmanību uz atbalsta risinājumu nepieciešamību darba devējiem: “Sabiedrības integrācijas fonda 2023. gadā veiktajā pētījumā “Dažādības kompass” 69% darba devēji ir norādījuši, ka saskata priekšrocības dažādības vadībā, tomēr tikai 22% apgalvo, ka dažādības vadības un iekļaujošas darba vides pasākumu īstenošanai nesaredz šķēršļus, tādēļ Platforma ir viens no Sabiedrības integrācijas fonda piedāvātajiem risinājumiem darba devējiem, vienkopus nodrošinot aktuālo informāciju par dažādības un iekļaujošas darba vides jautājumiem.”

Sabiedrības integrācijas fonda Sociālās saliedētības departamenta direktore Alda Sebre, komentējot platformas izveides nepieciešamību, uzsvēra, ka “Mēs saredzam Fondu kā darba devēju iespējotāju un ceļvedi dažādības vadības jomā. Vēlamies atbalstīt darba devējus ceļā uz iekļaujošu darba vidi no brīža, kad darba devējs šo jēdzienu dzird pirmo reizi, līdz dažādu prestižu novērtējumu iegūšanai, tostarp Dažādībā ir spēks novērtējuma balvai. Platformā dažādība.lv pieejamie pieredzes stāsti ir iedvesmojošs veids, kā saskatīt priekšrocības katrai organizācijai, uzklausot labās prakses piemērus un pieejas, kas jau tiek īstenotas praksē.”

Diskusijas laikā darba devēju pārstāvji pārrunāja izaicinājumus iekļaujošas darba vides īstenošanā – kas ir traucējošie faktori, kā motivēt darba devējus veidot iekļaujošu darba vidi, kādus dažādības vadības praktiskos ieguvumus darba devēji saskata savā praksē, kā arī – kādi risinājumi būtu nepieciešami, lai atbalstītu darba devējus dažādības vadības ieviešanā.

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš, vērtējot situācijuar darbaspēka pieejamību, atzīst: “Pašreizējā situācijā, kad Latvijā vērojams izteikts darbaspēka trūkums, mums jāmeklē risinājumi, kā iesaistīt darba tirgū visus, kas vēlas un var strādāt, pielāgojot darba vidi dažādu darbinieku grupu vajadzībām. Iekļaujoša darba vide veicina radošumu, inovācijas un darbinieku apmierinātību. Ieviešot dažādības vadības prakses, darba devēji var piesaistīt talantīgus darbiniekus no dažādām sociālajām un kultūras grupām, tādējādi nodrošinot uzņēmuma ilgtspējīgu izaugsmi un konkurētspēju. Darbinieku dažādības atzīšana ir ne tikai morāla atbildība, bet arī stratēģiska priekšrocība.”

“Lidl Latvija” Darbinieku iesaistes speciāliste Ilze Liepa-Balode atzīmēja, ka “Lidl” kā starptautisks uzņēmums, kas ir pārstāvēts 32 pasaules valstīs ar vairākiem simtiem tūkstošu darbinieku, vienkārši nevar atļauties ignorēt dažādību: “Ja mums jautā praktisku piemēru no mūsu darbības, tad pirmais solis ir apzināties, kur esam – veikt dažādības brieduma izvērtējumu, tā teikt, nomērīt pulsu organizācijā. Tad seko praktisks un komplekss darbs. Te ir runa gan par mērķiem, stratēģiju, gan noteiktu aktivitāšu un termiņu plānošanu. Taču viens no svarīgākajiem soļiem ir vienotas uzņēmuma kultūras veidošana, un tā sākas ar vadības nostāju, apņemšanos un komunikāciju. Šajā posmā ļoti svarīga ir komunikācija, un tai ir jābūt skaidri formulētai un patiesai. Un vēl noteikti uzsvērtu, ka brīdī, kad tiek izstrādāti aktivitāšu plāni, veidoti dokumenti utt., vienmēr paturēt prātā divus jautājumus: pirmkārt, KĀPĒC – ko mēs ar šo aktivitāti, procesu vēlamies sasniegt un otrs – KAS – jeb kas liecinās par to, ka mērķis ir sasniegts, kādi būs rādītāji vai skaitļi, kas to apliecina. Turklāt dažādības vadības process nekad nebeidzas – vienmēr ir jāmēra sasniegtais, vienmēr jāuzstāda jauni mērķi, vienmēr jācenšas novērst jaunus aizspriedumus un iesaistīt jaunas esošo un potenciālo darbinieku grupas.”

Savukārt Latvijas Atvērto tehnoloģiju asociācijas  valdes loceklis, sociālās iniciatīvas “Piekļūstamība” un IT uzņēmuma “Turn Digital” vadītājs Pēteris Jurčenko pieminēja visvienkāršāko un visiem saprotamāko piemēru iekļaušanai un pretdiskriminācijai: “Nepērciet saviem vecākiem podziņu telefonus! Tā nav problēmas risināšana, bet gan viņu atstumšana. Iesaistiet, apmāciet, veltiet viņiem laiku un pieslēdziet viņu telefoniem internetu – tā ir īstā pieeja. Un tieši tāpat ir jāskatās uz ikkatru dažādības un iesaistes jautājumu jebkurā jomā, arī biznesā.”

Platformas atklāšanas fotoatskats pieejams šeit: https://failiem.lv/u/qmnt4c5e6b


Video par Platfomas piedāvātajām iespējām pieejams šeit: https://www.youtube.com/watch?v=HnF7rLV-1Os


HAPPY  St.PATRICK'S  DAY!

18.martā  7.a skolēni angļu valodas stundas laikā strādāja ar darba lapām''Licky Charm''un atbildēja uz jautājumiem .

Visi skolēni piedalījās krustvārdu mīklu risināšanā, lasīja par Svētā Patrika dienas simboliem, leģendām un tradīcijām. Visaktīvākie bija skolēni: Julianna Mihailova, Alesandro Menčšikovs un Viktorija Aleidzane. Visi dalībnieki saņēma saldas balvas par ātru darbu stundā. Mēs visi kopā paplašinājām zināšanas par Svētā Patrika dienu.

                                                                                                     Svešvalodas skolotāja Jeļena Kļimova

Tikšanās ar Skolas vārds izdevniecības pārstāvjiem skolā

Pedagogu profesionālais forums Gulbenē ’’Augsim  kopā’’

Katru pavasari latvietī pamostas dārznieks. Mēs sējam, laistām, skatāmies kā aug un priecājamies par ražu. Tāpat arī skolotājs, līdzīgi kā dārznieks – sēj savos skolēnos zināšanas, motivāciju, mērķtiecību, un sagaida kā no šī mazā bērna vēlāk izaug laimīgs cilvēks!  

Ar šādiem iedvesmas vārdiem 2024. gada 12. martā novada kultūras centrā tika atklāts Gulbenes novada Izglītības pārvaldes organizētais reģionālais pedagogu profesionālās pilnveides forums “Augam kopā!”. Gulbenes novada Izglītības pārvaldes vadītāja Dace Kablukova katrai forumā pārstāvētajai pašvaldībai – Alūksnes, Balvu, Krāslavas un Madonas – dāvāja koka stādiņu, kā augšanas kopā un attīstības vēstnesi. Gulbenes novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Andis Caunītis pedagogiem vēlēja audzināt skolēnos lokālpatriotismu, lai jaunieši atgrieztos mūsu pašvaldībās, Latvijas laukos un attīstība būtu visā Latvijā.

Ar  lielu  interesi  ieklausījamies  bijušo absolventu teiktajā paneļdiskusijā “Skolas loma personības veidošanā”. Tad sekoja pedagogu labās prakses piemēru prezentācija mācību grupu jomās Gulbenes novada vidusskolā.

Satikties, dalīties pieredzē un zināšanās ir ļoti vērtīgi. Skolēnu audzināšana ir viens no grūtākajiem un sarežģītākajiem darbiem un tā  ir  integrēta  izglītības   procesa  daļa  katrā  mācību  priekšmetā. Tā  nav  tikai  atsevišķa  stunda  stundu  sarakstā  klases  audzinātājam. To  īsteno ārpusskolas aktivitātēs,  kā arī pedagogiem sadarbojoties ar skolēna vecākiem un saviem kolēģiem.  No  Krāslavas  novada  forumā  piedalījās   3  Krāslavas   ģimnāzijas pedagogi,1 Dagdas   vidusskolas  pedagogs   un  3 Krāslavas  Varavīksnes  pedagogi: Irina  Gončarova, Valentīna  Purpiša  un Marija   Micķeviča.

Manas  skolas kolēģes  dalījās   paplašinātajā   izglītības  pieredzē  un es, savukārt, par   iekļaujošās  izglītības  aspektiem   mācību  procesā, par daudzām  stratēģijām ,kas  uzlabo  visu  bērnu iesaisti  un motivāciju. Jo, ja  mēs  vēlamies  cieņpilnu  attieksmi, to  ir  jāmodelē   un jāīsteno darbībās   nevis  tikai  pieprasīt. Pareizie  vārdi  pateikti  pareizajā  brīdī  un  pareizajā  veidā  var   ietekmēt  ikviena bērna  izaugsmi.

Par  vecāku  atbalstu  saviem  bērniem, jo  viņiem  ir  jābūt  pirmajiem, pie  kuriem  vērsīsies  bērns. Par  iesaistīšanos  projektos un aktivitātēs, kas  veicina skolēnu izaugsmi. Par ceļu, kas ir dzīve. Itin viss, ko mēs dzīvē darām, veido ceļu.

Jaunu zināšanu gūšana, dalīšanās savā pieredzē un pārdzīvojumos - tas viss iekustina mūs un liek aktīvi darboties, un tas ir ceļš uz panākumiem. Jebkuras jaunas zināšanas nāk par labu katram no mums.

Un šodienas mērķus var sasniegt, sadarbojoties komandā ar kolēģiem un atverot durvis, lai mācītos viens no otra.

 Kolēģu pārdomas apkopoja skolas direktore Marija Micķeviča

” Caurviju prasmju un formatīvās vērtēšanas metodes dažādu jomu mācību stundās sasniedzamo rezultātu kvalitatīvai nodrošināšanai.”

Krāslavas   Varavīksnes   vidusskolas   skolotāji turpina mācīties arī skolēnu pavasara brīvlaikā un piedalās  pedsēdē : ” Caurviju prasmju un formatīvās vērtēšanas metodes dažādu jomu mācību stundās sasniedzamo rezultātu kvalitatīvai nodrošināšanai.”

Šodien skolotāji  fragmentāri iejutās  skolēnu lomā un veica skolēniem paredzētos mācību uzdevumus   matemātikā, datorikā, vizuālajā  mākslā, latviešu valodā, fizikā, vācu valodā, ķīmijā un dabaszinībās.

Noslēgumā  skolotāji  dalījās  pieredzē  par  prasmju  un formatīvo vērtēšanu.  Jebkuru prasmi sadalām šaurāka, konkrētāka līmeņa prasmēs ( apakšprasmēs, darbībās, novērojamos elementos,utt.),jo mērķis –nonākt līdz tik šaurai, precīzai darbībai, kas ir nomērāma (novērojama praksē un novērtējama). Skolotāji diskutēja  par  paņēmieniem, kā prasmes var attīstīt skolēniem: modelēt savu prasmi un reflektēt par to; veidot vidi vai tādu uzdevumu, kas «liek» pielietot prasmi; atbalstīt procesa laikā (virzošie jautājumi; pamudinājumi, precīza atgriezeniskā saite)

Attēlos: Krāslavas   Varavīksnes vidusskolas skolotāji pedsēdes  laikā

Skolas zinātniski pētniecisko darbu konference

"Pavasaris tuvojas dabā, galvā un....salvetēs...."

Mūsu skolēni Latvijas Lingvistikas olimpiādē. 

   2024.gada 24. februārī Daugavpils Tehnoloģiju vidusskolā – licejā notika Latvijas Atklātās Lingvistikas olimpiādes pirmā kārta, kurā piedalījās 255 skolēni no 15 Latvijas novadiem no 7. – 12.klasēm. 

  Mūsu skolu pārstāvēja Nadežda Kupreviča  un Aleksandra Terehova no  8.b.klases un Anastasija Vanaga no 11.a klases.

  Rezultāti mūs iepriecināja. Nadežda Kupreviča un Anastasija Vanaga tika uzaicinātas uz otro kārtu. Nadežda ieguva 3.vietu. Arī  Aleksandra uzrādīja  labus rezultātus.

 Uz otro kārtu uzaicināti 89 dalībnieki ar rezultātiem augstākiem par vidējo.  Tā  notiks 14.aprīlī Rīgas Valsts 1.ģimnāzijā. Balstoties uz abu rezultātu summu, tiks noteikti godalgu ieguvēji, kā arī dalībnieku četrinieks, kurš pārstāvēs Latviju Starptautiskajā Lingvistikas olimpiādē Brazīlijā 2024.gada jūlijā.

Paldies meitenēm  par vēlmi piedalīties olimpiādē, par centīgumu , prasmi  risināt sarežģītos uzdevumus, salīdzinot dažādu pasaules valodu uzbūvi. Novēlām Nadeždai  un Anastasijai panākumus olimpiādēs otrajā kārtā!

 

Skolotāja   Nataļja  Baženova

Interešu izglītības programma “Es – uzņēmējs!”  Krāslavas   Varavīksnes  vidusskolā

Otrais mācību semestris Krāslavas Varavīksnes vidusskolā atsākās ar  jaunām idejām, turpinot realizēt INTEREŠU IZGLĪTĪBAS PROGRAMMU “ES – UZŅĒMĒJS?!” 5.-12.klasēs, kuras mērķis ir attīstīt nepieciešamās kompetences finansiālās labklājības sasniegšanai un uzņēmējdarbības veikšanai. Pēc pašu dalībnieku domām, nodarbības palielina interesi attiecībā pret uzņēmējdarbību   un  spēju iegūt  jaunas un noderīgas zināšanas  un prasmes. Programmas ietvaros skolēni turpina pilnveidot savas zināšanas  par sevi, attīsta komunikācijas prasmes, loģisko  domāšanu, attieksmi pret darbu un klientiem. “Es-uzņēmējs!” nodarbību  laikā tiek attīstītas skolēnu spējas  un izpratne aktīvi piedalīties sabiedrībā, radīt vērtības. Pašlaik  skolēni  mācās  5.klasē,bet  iegūtās prasmes un iemaņas jaunieši spēs pārnest reālajā dzīvē neatkarīgi no nākotnes karjeras mērķa – būt darba devējam vai darba ņēmējam.

Arī 5.b klases skolēni  vēlējās   vairāk uzzināt par kāda uzņēmēja darbu un februārī devās pie uzņēmējas Vitas Sverževskas. 

 Vitai ir savs masāžas kabinets Krāslavas poliklīnikā. Viņa strādā par masieri.  Interesantās sarunas laikā, skolēni uzzināja, kur Vita ieguva izglītību un kāpēc viņa nolēma kļūt par masieri, kāds bija viņas sākuma kapitāls, cik gara ir viņas darba diena un c. Vita atbildēja uz visiem skolēnu uzdotajiem jautājumiem. 

Pēc sarunas Vita  reāli  parādīja savu darbu. Pieteicās izmēģinājumam viens 5.b klases skolēns. Laimīgais!

Pēc sarunas ar Vitu, skolēni secināja, ka bez izglītības, radošās idejas un motivācijas mūsdienās ir diezgan grūti, jo mūsdienu uzņēmējam ir jābūt izglītotam.

Ar gandarījumu un prieku 5.b klases, viņu klases audzinātāja Žanna  Boļšakova un sociālo zinību skolotāja Kristina Milaševiča pateicas Vitai Sveževskai par interesantu un motivējošu tikšanos!

Festivāls ''Krāslavas stīgas''

Pirmo reizi Krāslavas novadā! Pirmo reizi Krāslavā! Pirmo reizi Krāslavas Varavīksnes vidusskolā notika festivāls ''Krāslavas stīgas'', kurā pulcējās muzikanti no Dagdas vidusskolas, Daugavpils Centra vidusskolas, Daugavpils Tehnoloģiju vidusskolas - liceja, Mākslu izglītības kompetences centra "Daugavpils Dizaina un mākslas vidusskola Saules skola", Špoģu Mūzikas un mākslas skolas un Krāslavas Varavīksnes vidusskolas. Pasākums izdevās! Uz tikšanos 2025.gadā! 

Matemātikas nedēļa. "Skaitļu pasaulē..."

10.-12.klašu skolēni iepazīst izstādes "Skola 2024" piedāvājumus. 

Starptautiskā dzimtās valodas diena! 

Dzimtas_valodas_diena.pptx

„Valoda dzīvo, ja Tu tajā runā” 

Ar prieku paziņojam, ka iznākusi skolēnu radošo darbu grāmatu „Valoda dzīvo, ja Tu tajā runā”, kurā apkopoti gandrīz 500 skolēnu konkursa darbi.

Konkursā „Valoda dzīvo, ja Tu tajā runāˮ piedalījās 1023 skolēni no Latvijas un latviešu skolām pasaulē.

Grāmata elektroniski šķirstāmā formā: https://heyzine.com/flip-book/d4ca2b9607.html

PDF formāta izdevumā (satura rādītājā uzklikšķinot uz skolēna vārda un uzvārda, uzreiz redzēsiet konkrētā skolēna veikumu): https://valoda.lv/projekti/skolenu-radoso-darbu-konkursi/

Katram grāmatas līdzautoram un viņa skolotājam pienākas autoreksemplārs. Gaidīsim līdzautorus un viņu skolotājus Latviešu valodas aģentūrā (Rīgā, Meistaru ielā 10, 4. stāvā) līdz š. g. 1. aprīlim, kur varēs saņemt autoreksemplārus, iepriekš piezvanot un saskaņojot laiku. Grāmatas var izņemt arī radi un draugi.

Skolēnu radošo darbu konkursu sērijā šī ir jau septiņpadsmitā grāmata. Vairāk šeit: https://valoda.lv/gramatas/radoso-darbu-krajumi/.

Prieks par mūsu skolēnu Milānas Milaševičas un Miroslava Baženova publicētajiem darbiem krājumā!

 Ārkārtas palīdzības izsaukumu numura 112 diena

11.februārī ES atzīmēja vienotā ārkārtas palīdzības izsaukumu numura 112 dienu. Lai veicinātu informētību, VUGD Latgales reģiona pārvaldes  daļas komandieris Dmitrijs Krivenko  7.-8.klašu  skolēniem stāstīja par 112 numura nepieciešamību, kā arī par jauno tīmekļa vietni www.112.lv un mobilo aplikāciju "112 Latvija" un iepazīstināja ar sava darba specifiku un pienākumiem ikdienā. 

KONKURSS "NO BAROKA LĪDZ ROKAM"

Sveicam un lepojamies!

Krāslavas  Varavīksnes  vidusskolas  grupa "Online" sekmīgi startēja Latvijas izglītības iestāžu vokāli instrumentālo ansambļu, instrumentālo kolektīvu un popgrupu konkursā “No baroka līdz rokam” 2. kārtā un  Rēzeknē un ieguva 1.pakāpes diplomu.

Krāslavas Varavīksnes vidusskolas grupas vadītāja Rita Andrejeva 

Autores foto

Sveicam un lepojamies!

Krāslavas  Varavīksnes  vidusskolas vokāli  instrumentālais ansamblis "Mishap" sekmīgi startēja Latvijas izglītības iestāžu vokāli instrumentālo ansambļu, instrumentālo kolektīvu un popgrupu konkursā “No baroka līdz rokam” 2. kārtā un  Rēzeknē un ieguva 1.pakāpes diplomu.

Krāslavas Varavīksnes vidusskolas  ansambļa "Mishap" vadītājs  Jevgēņijs Tadello 

Autora foto

Viena  diena  kosmosā Cēsīs

6.februārī Krāslavas Varavīksnes skolas 4.a, 4.b., 5.a, 5.b un 7.a klases skolēni devās uz skaistu Vidzemes pilsētu Cēsīm. Taču šoreiz mūsu brauciena mērķis bija nevis baudīt brīnišķīgas šīs pilsētas ievērojamās vietas, bet apmeklēt Kosmosa izziņas centru.

Cēsu novada pašvaldības īstenotā Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas finanšu instrumenta 2014. – 2021. gada perioda programmas “Pētniecība un izglītība” aktivitātes “Inovācijas centri” projektu Nr. NFI/IC/VIAA/2020/3 “Inovācijas centra izveidošana Cēsīs” projekta ietvaros mums bija iespēja darboties un sadarboties kosmosa izziņas centrā. Kosmosa izziņas centra galvenais uzdevums ir veicināt bērniem interesi par dabaszinātņu, inženierzinātņu, tehnoloģiju un matemātikas jomu, skaidrot šo jomu aktualitāti un piedāvāt to apskatīt caur kosmosa prizmu.

Kosmosa izziņas centra uzdevumu mēs izlasījām mājas lapā un skolēni bija gatavi piedalīties ekskursijā, izglītojošās nodarbībās, kosmosa misijās.

Kosmosa izziņas centra vestibilā mūs laipni sagaidīja programmas pasniedzējs Rūdolfs Roķis, kurš pastāstīja par šīs dienas mērķiem un uzdevumiem, kas būtu jāzina dienas beigās. Skolēniem bija jāmeklē atbildes par cilvēces nozīmīgākajiem atklājumiem dažādos laika periodos, kas veicinājuši mūsu attīstību un jāiepazīstas ar procedūrām un prasmēm, kas nepieciešamas astronautiem un cilvēkiem, kas plāno pārcelties uz citām planētām.

No skolotāju viedokļa nodarbības ir plānotas atbilstoši mūsdienu prasībām. Nodarbību sākumā skolēniem skaidri tika izklāstīti nodarbību mērķi un uzdevumi arī bija zināmi sasniedzamie rezultāti. Mēs varējām smelties dažādas idejas arī savām stundām.“Mūs vispirms pārsteidza mūsdienīga un neparasta ēka. Arī ģērbtuvē nebija tāda kā visur. Mums pirms došanās izpētes un atklājumu ceļojumā bijā jāsaliek virsdrēbes tā it kā mēs gatavojamies patiešām  doties uz kosmosu, “ atceras Jaroslavs Trafimovs. “Skolēni uz īpaši veidotās grīdas izstrādāja elektrību,”raksta savās atsauksmēs Anastasija Petuhova no 4. b klases. STEM darbnīcas veidotas izmantojot starpdisciplināru mācību pieeju. Šeit skolēniem tika dota iespēja risināt dažādas ar kosmosa tematiku un industriju saistītas problēmsituācijas.

“Mums, darbojoties pāros, bija jāizpilda norādījumi, kurus lasīja pie datora esošais brauciena biedrs. Arī varēja jebkurā brīdi saņemt atbalstu no radošo darbnīcu vadītājiem”, liecina Iveta Kormiļceva, Daniela Survilo un Arīna Nemeņonoka no 5.a klases.“Bija lietderīgi piedalīties viktorīnās un atbildēt uz dažādiem aizraujošiem ar kosmosa industriju saistītiem  jautājumiem, uzzināt pareizās atbildes un novērtēt savu pieredzi,”domā Daniels Škutāns, Artjoms Pinčuks, Ilāna Ļitvinska un Damirs Kadenecs no 4. b klases.Veiksmīgas bija pašu veidotas animācijas filmas par saules sistēmas planētām. “Mēs mācījāmies veidot animācijas filmas, varējām uzzināt interesantus faktus par planētām, ielikt materiālu savos radošajos darbos un papildināt savas zināšanas,”secina Darja Stigeviča, Nelli Puzanova no 5.a klases, Timurs Savčenko, Arīna Drobiševska no 4.b klases un Jānis Zujevs no 4.a klases.

“Ļoti aizraujošas, pilnas iespaidu un jauno zināšanu dienas beigās mēs izvērtējām savu darbību kosmosa izziņas centrā, nopirkām suvenīrus un braucām mājās,”  stāsta Jana Solovjova no 5.a klases, Damirs Kadinecs no 4.b klases. Skolēni iedzīvojās kosmosa gaisotnē un saņēma apliecības par interešu izglītības apgūšanu programmas “Dzīvošana kosmosā” . Par augstu ši projekta vērtējumu liecina skolēnu vēlme apmeklēt kosmosa izziņas centru vēlreiz!

Materiālu apkopoja skolotājas

 Jevgenija Sergejenko un Ludmila Buhalova

eTwinning projektā

‘’The Best Ever Online Restaurant’’

Šī mācību gadā otrā semestrī ir piedzīvojums 8.a klases skolēniem, viņi turpina dalību starptautiskajā eTwinning projektā’’The Best Ever Online Restaurant’’(Vislabākais tiešsaites restorāns) Ko jūs darījāt janvārī? Janvāra mēneša uzdevums bija uzrakstīt restorāna ēdienkarti. Mēs strādājām starptautiskās komandās. Tām bija laba kvalitātes zīme. Katrai skolēnu grupai bija jāuzraksta ēdiena nosaukums, tā īss receptes apraksts un cena. Mūsu uzdevums bija sastādīt ātrās ēdināšanas stila ēdienkarti, makaronu stila ēdienkarti, gaļas un veģetārā stila ēdienkarti. 

Galvenajā pasākumā, kas notiks martā, mēs prezentēsim paveikto darbu citiem projekta dalībniekiem. Darbs projektā noslēgsies 2024.gada maijā. Mīļš paldies par darbu , atsaucību un palīdzību 8.a klases skolēniem un viņu klases audzinātājai.

Svešvalodas skolotāja Jeļena Kļimova

LASĪTPRASMES ANGĻU VALODĀ

      Šajā nedēļā 3.a klases skolēni strādāja ar tekstu ''Piparkūku vīriņš''. Vispirms mēs klausījāmies ierakstu un skolēni skaļi lasīja mazās grupās. Pēc lasīšanas mēs izpildījām uzdevumus. Darbs ar tekstu ir mērķtiecīga darbība, nepietiek tekstu tikai izlasīt, bet to vajag arī saprast. Mēs apguvām jaunus vārdus un izpētījām to tekstā.Mēs stāstījām par teksta illustrācijām , pildījām uzdevumus ar apgūtajiem vārdiem.

     3.a klases skolēniem bija interese in motivācija strādāt ar šo tekstu. Mēs visi saprotam, kā bez angļu valodas zināšanām nav nākotnes.

                                                                                                             Svešvalodas skolotāja 

Jelena Kļimova

Topošie pirmklasnieki no "Pīlādzīša" un ‘’Pienenītes’’

Šonedeļ mūsu skolā viesi! Topošie pirmklasnieki no "Pīlādzīša" un ‘’Pienenītes’’

Topošajiem pirmklasniekiem – bija nudien liela un satraucoša diena: iepazīšanās ar   mūsu skolu! Šī tradīcija mūsu iestādē ir ik gadu, kad īsi pirms bērnudārza izlaiduma audzēkņi iepazīstas ar skolu, ar klašu telpām, piedzīvo gandrīz īstas mācību priekšmetu stundas un jau nedaudz sevi iztēlojas pirmklasnieka lomā. Topošie  skolēni  bija attapīgi un darbojās ar   mūsu  skolotājiem.  Gaidām  vecākus  kopā  ar   bērniem  uz    iepazīšanās  nodarbību    2024.gada 22.februārī  plkst.17.30 skolas  Aktu  zālē! Mums bija prieks iepazīties!

Meteņa Stunda

Viesi no Daugavpils Valstspilsētas vidusskolas

“ Pasaule ir tik gaiša un laimīga, cik laimīgu mēs to varam ieraudzīt un citiem parādīt.’’/K.Skalbe/

       2024.gada  6.februārī   Krāslavas  Varavīksnes  vidusskolā  ciemojās   17    skolotāji  un   18  skolēni  no  Daugavpils Valstspilsētas vidusskolas.Skolēni  bija  no  3.un 6.klasēm. Daugavpils  Valstspilsētas  vidusskola  apmeklēja  mūsu  skolu  Britu padomes pārstāvniecības Latvijā un Izglītības un zinātnes ministrijas pilotprojekta “Izglītības iestāžu partnerības kā atbalsts pārejai mācībām latviešu valodā” ietvaros. Ar  savām  skanīgajām  balsīm  viesus  iepriecināja vokālais  ansamblis’’Online’’(skol. Rita Andrejeva) . Ar skolas  dzīvi  avīzēs  un fotogrāfijās  iepazīstināja   skolas  vēstures  stūrīša  vadītāja Nadežda  Adamoviča. Daugavpils  skolēni  pievienojās  mūsu  skolas  skolēniem   un sekoja  atklātās   nodarbības. Tās  vadīja  : latviešu  valoda  3.a klasē  (skol. Iveta Putāne) ,  matemātika  3.a klasē  (skol. Daina Strupiša) ,teātra māksla  6.a klasē  (skol. Andrejs Jakubovskis), matemātika  6.a klasē (skol.Olga.Grundāne.Pēc  atklātajām  stundām  skolotāji  dalījās  savos  viedokļos par  stundas  gaitu. Uz  kopīgām aktivitātēm skolēni un skolotāji  pulcējās  skolas  Aktu  zālē,lai tieši  caur  latvisko   dzīvesziņu  pilnveidotu  latviešu  valodas  prasmes un tradīcijas.  Dziesmās  un rotaļās  iesaistījās  visi  3.  un  6.  klašu  skolēni . Atpūtai  tējas  pauze, lai  dienas   otrajā  pusē skolēni  varētu    izvēlēties  aktivitātes  no  piedāvātajām: uzspēlēsim  šahu  vai dambreti!(skol.Ēriks Zaikovskis);  3D modelēšana  ar  pildspalvām( (skol.Marianna Rukmane);robotikas   nodarbība((skol.Guntis Ungurs  un  8.b.klases  zēni). Mūsu skolotāji  ar  interesi  klausījās Daugavpils Valstspilsētas vidusskolas pieredzi pārejā  uz  Vienotu skolu, ko prezentēja  direktora  vietniece  izglītības  jomā  Inga  Baltace.  Par   Krāslavas  Varavīksnes  vidusskolas  Vienotas skolas  koncepta  realizēšanu  mācību  un ārpusstundu  aktivitātēs dalījās  savā  pieredzē   direktores vietniece  audzināšanas darbā   Irēna Gončarova  un  direktores  vietniece  izglītības jomā  Vija Marhileviča.   Projekta  Erasmus  +  gūtajam  atziņām  kursos   un tieši par formatīvās   vērtēšanas   lomu skolēna  izaugsmē    stāstīja latviešu   valodas skolotāja   Valentīna Purpiša un  teātra  mākslas  skolotājs Andrejs Jakubovskis. Skolas  direktore iepazīstināja  skolēnus  un skolotājus  ar  skolas  darba  prioritātēm ,par pedagoga palīga atbalstu klasē, par pagarinātās dienas grupas nodarbībām latviešu valodas apguvei  5.-7.klasēs. Skolu savstarpējā sadarbībā būtiski ir abām pusēm būt ieguvējām.

  Skolas  direktore   Marija  Micķeviča

Foto:   Inga  Baltace

Drošāka interneta nedēļa Krāslavas Varavīksnes vidusskolā

Šogad, 6. februārī,  Vispasaules Drošāka interneta diena tika atzīmēta nu jau 21. reizi. Tā kā vienas dienas ir par maz, lai pārrunātu, pēc iespējas, vairāk aktuālo ar drošību saistīto tēmu, mēs organizējām dažādas Drošāka interneta nodarbības visas nedēļas garumā.

Šīs nedēļas laikā 10. un 11. klašu skolnieces izveidoja skolas vides objektu “Droša interneta tīkls”, kurš sniedz informāciju par interneta izmantošanas iespējām un draudiem. 10. klases skolēnu komanda piedalījās “Prāta spēlēs”, kur bija dažādi jautājumi par drošu interneta lietošanu, medijpratību un tehnoloģiju attīstību. Kā arī 10. klases skolnieces vadīja audzināšanas stundas mazāko klašu skolēniem. 2. klases skolēni runāja par privātiem datiem un paroļu drošību, bet ar 5. klases skolēniem tika diskutēts par kibermobingu un cieņpilnu uzvešanos tiešsaistē.

Drošāka interneta nedēļas aktivitātēs aktīvi iesaistījās ne tikai vidusskolēni, bet arī citas klašu grupas. Kā piemēram, 5. – 9. klašu skolēni  minēja krustvārdu mīklas, skaidroja dažādus jēdzienus (piemēram, pikšķerēšana, izsekošana, autortiesību pārkāpšana, viltus ziņu radīšana utt.) ar sadzīviskiem piemēriem, spēlēja cirkam līdzīgu spēli par paroļu uzturēšanas drošību un spēlēja atmiņas spēli par populārākajām aplikācijām. Kā arī visi klašu audzinātāji veltīja savas audzināšanas stundas interneta drošības jautājumiem, izmantojot vietnes drossinternets.lv piedāvātos materiālus. Šie materiāli ir ļoti aktuāli, saistoši un piemēroti izmantošanai ne tikai skolā, bet arī mājās.

Paldies visiem skolēniem par iesaisti un aktivitāti, bet skolotājiem par atbalstu!

Atcerieties, ka par drošību internetā runāt ir tik pat svarīgi, kā par drošību uz ceļa!

Marianna Rukmane, datorikas skolotāja

DROŠĀKA INTERNETA DIENA - 2024

Krāslavas novada bibliotēkā par tradīciju kļuva Vispasaules drošāka interneta dienas atzīmēšana. Šoreiz Krāslavas Varavīksnes vidusskolas 9. b klases audzēkņi arī pilnveidoja savas zināšanas par drošību internetā, darbojoties spēlē viktorīnā “DID2024 21.reizi: Esi drošs internetā”. Skolēni bija gandarīti ar spēles rezultātiem.

  Par spēles uzvarētājiem  kļuva  Anna Ignatoviča, Karina Liņķe un Margarita Rjabceva.

  9.b klases kolektīvs saņēma diplomus par zinātkāri, aktivitāti un prasmi būt drošiem internetā.

Patiecamies bibliotēkas darbiniekiem Ilonai Cabulei un Viktorijai Urbanovičai par sadarbību un interesantu pasākumu un skolotājai Jeļenai Kļimovai  par dalību.

                                               9. b klases audzinātāja Natālija Kirkiļeviča 


Ekskursija uz Cēsu kosmosa izziņas centru

2024.gada  6.februārī    4.- 5.klašu  skolēni    devās  mācību  ekskursijā  uz  personāla, Cēsu   kosmosa  izziņas   centru. Jau  no  paša  rīta skolēni  ir  iesaistīti  aizraujošā   nodarbībā ''Dzīvošana kosmosā''. Centrā  skolēni  iepazīsies  arī  ar  interaktīvu  ekspozīciju :kosmosa  izpētes attīstība, dzīvošana  ārpus Zemes, astronauta  fiziskā  un  garīgā  veselība.  Atklājumiem  esam  gatavi! Tas  noteikti  palīdzēs  iepazīt  mums  dabaszinātnes,tehnoloģijas un matemātikas  jomas   caur  kosmosa tēmu.

ABSOLVENTU VAKARS 2024 "Mēs atkal esam kopā" 

“Drošie ziemas prieki”

Krāslavas   Varavīksnes   vidusskolas   10.a   klase   piedalījās Valsts policijas Latgales reģiona pārvaldes  rīkotajā  konkursā “Drošie ziemas prieki”. 

Ziemas priekus var gūt dažādi: slēpojot un slidojot, vizinoties ar ragaviņām, veļot sniegavīrus un rīkojot sniega kaujas, dodoties pārgājienos, izvietojot barotavas putniem un dzīvniekiem un vērojot tos, nodarbojoties ar zemledus makšķerēšanu utt. Bet jāizvērtē iespējamie riski, jāveic viss iespējamais, lai tos mazinātu, kā arī jāzin, kā rīkoties ārkārtas situācijās.

Skolēnu pilsoniskā līdzdalība” un “Sabiedrība par atklātību – Delna”  

Diskusija par un ap drošību 

pierobežā un Latvijā

Tikšanās  ar Iekšlietu ministrijas parlamentāro sekretāru Igoru Rajevu 2024.gada 19.janvārī Krāslavas novada centrālajā bibliotekā

Barikāžu aizstāvju atceres diena 

Šodien pieminējām 1991.gada barikāžu aizstāvjus. Bez patosa un skaļām frāzēm... Klusi un sirsnīgi... Ar domām par to, lai Latvija vienmēr būtu BRĪVA! 

Ziemassvētku stāsti-  patiesi  un brīnumaini

Ziemassvētki  katram  saistās  ar  kādu  notikumu,ar  kādām  jaukām atmiņām.  Krāslavas  Varavīksnes  vidusskolas  skolēni   tradicionāli decembrī raksta savus  stāstus,zīmē  ilustrācijas   tiem un tad  janvārī  tiek lasīti saviem klasesbiedriem.  Dalās  savās svētku sajūtās par  kopābūšana, par  eglīti, rotājumiem, par rūķiem  un dāvanām. Par kopīgu darbošanās virtuvē,par  pantiņu skaitīšanu un daudzām  burvestību  lietām.

Atnāc  uz  skolas  bibliotēku   un palasi ,kas  ir  sanācis  mums  visiem kopā šogad.

Foto: Ē.Zaikovskis

"Uzcelsim Latviju kopā!"

NBS Štāba Estrādes ansambļa koncerts "Uzcelsim Latviju kopā!" bija izcili lielisks.Skanīgas un patriotiskās dziesmas. Barikāžu atceres laiks.Emocionāli vēsturisks... Trīsas pārņem ķermeni.Koncerta laikā  skolēnu pacilātība, viegli šūpojoties mūzikas ritmos .#vienoti brīvībai #barikādes 33#

„Rotājot savas mājas, jūs rotājat mūsu novadu”

Lepojamies  ar  mūsu  skolas dekorāciju   novērtējumu  Krāslavas novada pašvaldības konkursā „Rotājot savas mājas, jūs rotājat mūsu novadu” ! Paldies  ikvienam par  izdomu  un  ieguldīto  darbu ! Mūsu  skola   spēja  iemirdzēties svētku mirdzumā! 

“Baltā vakara’’ koncerts izskanēja

Tradicionāli   Varavīksnes  vidusskolas  Aktu zālē   janvārī   pulcējas  skolēnu  vecāki, pilsētas  iedzīvotāji,  lai  vēl  mirkli  izbaudītu  Ziemassvētku  noskaņu. Skaistas  melodijas, vētrainas skatītāju  emocijas  dāvāja   mūsu koncerts.  Svētku  sajūta tika radīta un atliek to  noturēt  sirdī  līdz  nākošajam  gadam.

Patiess  prieks par  mūsu  skolēniem, kuri  parādīja , ko un kā dara, tad ar šīm   dziesmām noteikti vajadzēja padalīties! Paldies  par  atbalstu   sadarbībai  šo  skolēnu vecākiem!

Par koncerta tapšanu rūpējas   Rita  Andrejeva.  Muzikālais   pavadījums   no  Nadežda  Tadello un   mūzika /gaisma   no  Ivana  Lukšas. 

Skolas administrācija

Foto:  Ēriks  Zaikovskis