Profesionālās pilnveides kursi Boloņā
Kursu Boloņā apkopojums ''Formatīvā vērtēšana un AS sniegšana''
Tuvojas noslēgumam mūsu profesionālās pilnveides kursi Boloņā,Itālijā.
Mācību pēdējā diena - visgarākā darba diena. Paveiktā darba detalizēts izvērtējums un IKT izmantošanas iespējas mācību stundās, viedokļu, iespaidu apmaiņa. Ļoti aizkustinošs atvadu brīdis - mūsu darba partneri izrādījās ļoti emocionāli vārdos, kurus veltīja mums.
Ceturtdiena - vissarežģītākā diena. Apgūstam komandas darba paņēmienus. Variantu ir daudz, jāizvēlas un jāpamato atbilstošāko. Pats svarīgākais - komandas darbs var būt veiksmīgs tikai tad, kad ikkatrs dalībnieks atbildīgi paveic uzticēto. Dienas otrajā pusē apmeklējam Florenci - Itālijas pērli. Laika ierobežojuma dēļ izdevās apmeklēt vien dažus objektus.
Paralēli mācībām notiek iepazīšanās ar kultūrvēsturiskajiem objektiem. Otrdienas izskaņā apmeklējām Eiropas vecāko universitāti un vairākas baznīcas. Trešdiena pilnībā ir veltīta jēdziena “atgriezeniskā saite” izsmeļošam skaidrojumam. Uzmanības centrā - skolēns, kurš nav motivēts darboties stundā. Kā skolotājam rīkoties šādā situācijā? Katras valsts grupa inscenē stundas situāciju, meklējot risinājumus skolēnu iesaistei mācību darbā. Lektores Saras iejūtība ļauj justies emocionāli ērti. 1.martā Boloņā stipri snieg, zied mimozas un pienenītes…
Krāslavas Varavīksnes vidusskolas skolotāji pilnveido savas zināšanas kursos Itālijā,Boloņā.Kārtējā nodarbību diena .Esam gatavi mācīties.
Šodien turpinās nodarbības par tēmu “Formatīvās vērtēšanas mērķi, stratēģijas, veidi”. Tiek apspriesti un aprobēti dažādi FV veidi. Notiek spraigs darbs jauktajās grupās - ar kolēģiem no Dānijas un Nīderlandes apspriežam vērtīgākās un interesantākās FV stratēģijas. Sara Natalini, mūsu pasniedzēja, dalās pieredzē, iesaka digitālās platformas mācību procesa dažādošanai.
Krāslavas Varavīksnes vidusskolas 4 skolotāji piedalās profesionālās pilnveides kursos Itālijā,Boloņā '' Effective formative assesment and feedback in education/Efektīva formatīvā vērtēšana un atgrieziniskā saite izglītībā “ . Pirmā un otrā kursu dienā iepazīstam kolēģus no citām valstīm,dalāmies mums zināmajā par kursu tēmu. Ieelpojam Boloņu.
26.janvārī notika Krāslavas Varavīksnes vidusskolas skolotāju darba grupas tikšanās, kuras laikā apsprieda formatīvas vērtēšanas veidus, algoritmu un efektivitāti. Grupas dalībnieki I.Gončarova, V.Purpiša, J.Kļimova un A.Jakubovskis februāra beigās dosies uz mācībām Itālijā, kur notiks kursi “Effective formative assessment and feedback management in Education”.
Gatavojoties pedagogu profesionālās pilnveides kursiem
Uzskatu, ka uzsākot jaunu tēmu, skolotājam ir rūpīgi jāpārdomā un jāsaplāno vērtēšanas modelis. Kādus paškontroles uzdevumus, kādas paškontroles kartes piedāvāt skolēniem? Svarīgi ir konstatēt skolēnu progresu. Ideāli, ja vērtēšanas process sekmē skolēnu patstāvību.
Mācību stundā cenšamies formulēt skaidrus kritērijus skolēnu snieguma vērtēšanai un sekot līdzi viņu izaugsmei, kā arī sniegt skolēniem konkrētu, savlaicīgu atgriezenisko saiti par viņu sniegumu.
(Sk. V. Purpiša)
Formatīvā vērtēšana ir iespēja skolotājam izpausties radoši, kā arī katram skolēnam piemeklēt individuālo pieeju. Cenšos iesaistīt skolēnus sava snieguma izvērtēšanā un veidot atbalstošu ,uz mācīšanos vērstu vidi klasē. (Sk.I.Gončarova)
Ir tik daudzveidīgi atgriezeniskās saites sniegšanas paņēmieni: formatīvā vērtēšana (visas stundas garumā), atbilžu lapas –pārbauda vai nonācis pie rezultāta, testi, mazie darbiņi –pārliecināšanās par prasmju kvantitatīvo apguvi. Ko un kurā brīdī to mēs darām, atkarīgs gan no klases īpatnībām, gan no mācību vielas.
(sk. A.Jakubovskis)
Uzskatu, ka mums jāpilnveido atgrieziniskās saites sniegšanas veidus : kā skolēni varētu sniegt atgriezenisko saiti pedagogam par viņa darbu, kā skolēni sniedz atgriezenisko saiti viens otram.
Atgriezeniskā saite par to: -cik labi ir saprasts, izpildīts uzdevums; kas ir jādara, lai saprastu/izpildītu uzdevumu; kā skolēns var labāk sevi kontrolēt, virzīt savu darbību.
(Sk.J.Kļimovu)
Atbildes uz “Effective formative assesment and feedback in education/Efektīva formatīvā vērtēšana un atgrieziniskā saite izglītībā ’’ meklēsim kursos Itālijā, Boloņā. Paldies par doto iespēju Erasmus+ projektam!
Kursu dalībnieki