Darba plānojums
Maijs 2021
Aprīlis 2021
Skolotājs ir Personība
“Skolotājs ir Personība” , 28. aprīlī plkst. 17.30. Šajā reizē par viltus ziņām, un to, kā nepazust lielajā informācijas gūzmā sarunāsimies ar žurnālisti Inesi Liepiņu. Saruna būs pieejama Ziedoņa klases Facebook lapā.Ja Jums jau ir radušies jautājumi, tad droši tos varat sūtīt mums šeit vai vietnē Facebook.
Pedagoģiskās iespējas skolēnu lasītprasmes attīstīšanai dažādos mācību priekšmetos
26.04.2021 visi skolas pedagogi tikās mācīšanās grupā, lai pārspriestu mācību stundās izmantojamās lasīšanas stratēģijas. ,,(..) izglītotā sabiedrībā lasīšana ir pamatprasme, kas nepieciešama izglītībā un darbā. Bet lasīšana ir kas vairāk- tā veicina radošumu, sniedz prieku, zināšanas un mērķi. Lasošs cilvēks pilnībā iekļaujas pasaulē, tās vēsturē, kultūrā un nākotnē. Lasīšana ir veids kā runāt par dzīvi- tā liek mums domāt par to, kas mēs esam un kādas izvēles mums dzīvē ir dotas.” (Kendall 2009). Skolēna lasītprasmes apguves kvalitātes rādītāji: Izlasīto vārdu, teikumu pareizība:Lasīšanas raitums (temps), Apzinātība (izpratne), Izteiksmīgums (raksturīgs skaļai lasīšanai). Lasītprasmi ietekmē: motivācija lasīt (motīvu kopums, kas rosina un pamato skolēna darbību, rīcību, uzvedību, attieksmes, vajadzības, intereses); lasītāja iepriekšējā pieredze; rakstītā teksta raksturs (saturs, formāts, jēdzieni, organizācija, autora mērķis); mācīšanās konteksts, kas definē lasītāja uzdevumu un mērķi; Ø stratēģijas, ko lasītājs apzināti izmanto, lai iegūtu izpratni; metodiskie paņēmieni, ko skolotājs izmanto lasītprasmes sekmēšanai. (Buehl 2012,6).
Gatavojoties nodarbībai, katrs skolotājs iesūtīja savam MJ vadītājam apkopotas lasīšanas stratēģijas, kuras visbiežāk tiek izmantotas mācību stundās. Skolotāji aktīvi piedalījās diskusijā(V.Marhileviča,A.Jakubovskis,M.Borodina-Ignatoviča,V.Purpiša,I.Gončarova)un izteica savus viedokļus. Bet viennozīmīgi ir jāturpina attīstīt lasītprasmi, kas ir pamatu pamats. Tika piedāvāti pedagogiem papildus iepazīties ar vairākām grāmatām, saistošām prezentācijām, mājaslapu atbalstsizcilībai. Svarīgi pēc iespējas agrāk skolēniem mācīt veidot savu tekstu ,par konkrētu tematu, ar savu vēsturi.
Bagātināsimies viens no otra un turpināsim strādāt pie tekstveides un tekstpratības.
Skolas administrācija