Aktuāli notikumi 2022./2023. 2.semestris
Svinīgs gājiens
Šodienas gājiens - apliecinājums tam, ka esam, varam, būsim! #KRASLAVAI100
“Zviedrija-Latvija”
Izlaidums 2023
Veltījums Krāslavas pilsētas simtgadei
Mācies, strādā, iedvesmojies!
Radošās darbnīcas Krāslavas Varavīksnes vidusskolā
Metodiskā 2022./23.m.g.noslēguma diena Krāslavas Varavīksnes vidusskolā.
Mīļš paldies arī skolas tehniskajiem darbiniekiem, kas klusi un centīgi paveica ne vienu vien brīnumu, lai, skolotāji un skolēni, skolā justos ērti un aprūpēti,sakoptā vidē. Un viens tiešām mans liels paldies pedagogiem par to, ka esat tik atvērti un ļaujat pasākumiem tapt par dzīviem. Nevis par pareizajiem vai vislabākajiem piemēriem, bet par skolotāju radošo lidojumu un praksē pārbaudītām metodēm, ko izmantojam savā ikdienas darbā. Mūsu skolā ļoti novērtēju jūsu lielo atbalstu un sniegto iedvesmu jauniem darbiem! Saulainu vasaru!
Pateicībā,skolas direktore Marija Micķeviča
Apsveicam Dānielu Pavloviču!!!
Vecāku asambleja
30 maijā Varavīksnes vidusskolā izskanēja Vecāku asambleja. 140 skolēni saņēma pateicības un diplomus par panākumiem mācībās, interešu izglītībā, sabiedriskajā darbā. Tika godināti aktīvākie vecāki un skolotāji. Skanēja dziesmas, deju kolektīvi priecēja skatītājus. Pasākumā viesojās Viļānu vidusskolas mūsdienu deju grupa ''Dance Girls''.
2022./2023.mācību gads izskan, paveikts daudz. Mums ir ar ko lepoties!
Pēdējais skolas zvans mūsu divpadsmitajiem!
9.a klases nakšņošana skolā
Tradicionāli pavasarī, mācību gada noslēgumā, klases dodas pārgājienos, bet mēs, cenšoties uzlabot savus nobeiguma vērtējumus, tik pārgurām, ka nolēmām pārgājiena vietā organizēt nakšņošanu skolā, cerot, ka varēsim atpūsties, noskatīties filmu un pārrunāt labākos skolas notikumus. Taču viss izrādījās vēl interesantāk, jo mūsu klases audzinātāja sarīkoja mums neparastus un interesantus uzdevumus, kuru laikā mēs varējām pārbaudīt savu veiklību, ātrumu, reakciju un, protams, sadarbības prasmes. Šī nakšņošana skolā paliks mums ilgi atmiņā.
9. a klases skolēni
Mūsu nakotnes skola
Pateicība par piedalīšanos angļu valodas rakstīšanas konkursā par mūsu nākotni un mūsu skolu
Anastasijai Čubrevičai , 7.a klases skolniecei
3.a klase apsveic mācību gada beigās!
Radošo darbu konkurss "Manas ģimenes tradīcijas"
No mājturības – uz dizainu un tehnoloģijām
Mācību priekšmets "mājturība un tehnoloģijas" – pēc jaunā nosaukuma "dizains un tehnoloģijas" – ir ar vienādu programmu abiem dzimumiem. Skolēni, apgūstot dažādas tehnikas, ir aicināti domāt, kā tās izmantot, lai īstenotu savas idejas, rosināti meklēt atbildes uz jautājumiem “Kā?”, “Ar ko?” un “Kāpēc?” es darinu to vai citu lietu. Dizains – tā nav dekorēšana, bet vispirms funkcija. Funkcionalitāte, ērtums ir ne vien būtiski, bet arī pati par sevi ietver skaisto. Daudz ir jāiegulda , lai mācību vide būtu modernizēti, lai jauno paaudzi varētu vairāk aizraut ar praktisku darbošanos.
Paldies par entuziasmu skolotājiem:
Aivaram Vagalim un Jevģēnijai Sergejenko!
(foto: daži vēl neaizceļojušie skolēnu darbi uz mājām)
Pirmās palīdzības sniegšanas sacensībās Daugavpilī
Krāslavas Varavīksnes vidusskolas komanda pirmās palīdzības sniegšanas sacensībās Daugavpilī. Veiksmi arī citos eksāmenos!Paldies mūsu skolēni! Paldies Česlava Alhimoviča! Paldies Sandra Molotoka !
Akcija ”Atpakaļ uz skolu” Krāslavas Varavīksnes vidusskolā
2023. gadu visā Eiropā atzīmē kā Eiropas Prasmju gadu, atgādinot par konkurētspējas, līdzdalības un talanta nozīmi, tāpēc ikgadējā akcija „Atpakaļ uz skolu/ Atpakaļ uz universitāti 2023” īpašu uzmanību pievērš iedvesmošanai un motivācijai apgūt jaunas prasmes, izzināt, kādas prasmes dažādām personībām bijušas visnoderīgākās karjeras un personiskajā izaugsmē.
17. maijā mūsu skolā viesojās Latvijas Universitātes vadošais pētnieks, zinātnieks Egils Stalīdzāns. Diskusijas laikā atklājās, ka viņa vecāki ir dzīvojuši Dagdā un joprojām Egils prot runāt latgaliski un daži mūsu skolēni varēja arī parunāt latgaliski.
10.-11. klašu skolēni sarunājās un uzzināja par atbalsta un karjeras izaugsmes iespējām, Eiropas projektiem, pieprasījumu un piedāvājumu, prasmēm, zināšanām un profesijām nākotnē Latvijā un Eiropā.
Kā jaunieši var ietekmēt procesu valstī, Eiropā un pasaulē un mainīt uz labo apkārtējo sabiedrību? Ko ES dara zinātnē? Saruna par sava dzīves ceļa meklēšanu. Vai manā vietā ir izlemts? Cik vienādi esam? Ko darīt zinātnē? Redzēt un saredzēt savas prioritātes. Saruna par bioloģiju un matemātisko modelēšanu, apgūto zināšanu pielietošana reālajā dzīvē.
Egila sarunu caurstrāvoja viņa lepnums par savu darbu un ģimeni. Jaunībā svarīgākais dzīvē ir mēģināt un eksperimentēt, lai saprastu, ko tu spēj un vari, ko vēlies un patīk darīt, lai būtu motivēts darīt lietas labāk. Vērtīgākais dzīvē katram ir būt vajadzīgam un noderīgam cilvēkiem un sabiedrībai kopumā…, saprast, kādu labumu es varu dot citiem.
#ES uz Skolu#AtpakaļUzSkolu#BacktoSchool#
Krāslavas novada skolu koru skate
Aprīļa pēdējā piektdiena Krāslavas Kultūras namā sadziedājās novada skolu kori.Mūsu skolu pārstāvēja 1.-4.kl.koris Do-Re-Mi,diriģente Nadežda Tadello.Koris saņēma Pateicību par kora dziedāšanas tradīciju kopšanu.5.-9.kl.koris DOMINANTA,Ritas Andrejevas vadībā, ieguva 1.pakāpes diplomu. Paldies dziedātājiem par skanīgām balstiņām.Lai lepnums par latviskumu,par tradīcijas spēku!
diriģente Rita Andrejeva
Krāslavas Varavīksnes vidusskolas skolēnu komanda piedalās
Eiropas dienā Daugavpilī 2023
“Lasītāju rallijs” un Grāmatu svētki Krāslavas Varavīksnes vidusskolā.
Grāmata ir visģeniālākais izgudrojums. Mēs esam laimīgi cilvēki – lasām grāmatas. Arī mūsu skolas skolēni cenšas pēc iespējas vairāk lasīt. Varavīksnes skolā katru gadu notiek Lasītāju rallija sacensības. Šī konkursa mērķi ir ieinteresēt skolēnus darbā ar grāmatu, aktivizēt lasīšanu, padziļināt zināšanas par grāmatām, attīstīt patstāvīgas lasītprasmes, aktivizēt bibliotēkas apmeklējumus.
Bērniem tiek doti seši mēneši grāmatu lasīšanai (no 1. oktobra līdz 1. aprīlim). Visi, kas vēlas piedalīties konkursā, aizpilda lasītāja anketu. Pēc grāmatas izlasīšanas, skolēns anketā ieraksta autora vārdu, uzvārdu, grāmatas nosaukumu, izlasīto lappušu skaitu. Pēc tam tiek skaitīts kopējais lapu skaits. Skolēni dalās savās pārdomās ,piedzīvojumos par izlasītajām grāmatām, iesaka saviem klasesbiedriem.
Šogad sākumskolā ir 16 uzvarētāji. Visvairāk lappušu bija divām meitenēm - 2672. Visi “Lasītāju rallija” dalībnieki tika apbalvoti ar diplomiem un balvām.
No 26.aprīļa līdz 3. maijam sākumskolā norisinājās Grāmatu svētki. Pirmās klases skolēni lasīja I.Indrānes grāmatu „Tipsis, Topsis un Tedis”, otrās klases audzēkņi - M. Stārastes pasakas, A.Tolstoja „Buratīno piedzīvojumus,” trešo klašu bērni - A.Sakses pasakas, E.Uspenska „Tēvocis Fjodors, suns un kaķis”, ceturto klašu skolēni - A.Lindgrēnes „Grāmata par Pepiju Garzeķi”, A.Milna „Vinnijs Pūks un viņa draugi”.
Nodarbībās notika kolektīvi lasījumi, bērni rakstīja vēstules pasaku varoņiem, zīmēja ilustrācijas izlasītajām pasakām. Klasēs bija izveidota zīmējumu un radošo darbu izstāde. Bērni veidoja arī lasītāju dienasgrāmatas.
Kopā ar skolotājiem viņi sagatavoja mazus priekšnesumus - dramatizējumus.
Grāmatu svētkos visas klases prezentēja paveikto. Tika rādīti labākie zīmējumi, nolasīti labākie radošie darbi un parādīti brīnišķīgi priekšnesumi. Bērniem bija iespēja atbildēt uz viktorīnas jautājumiem. Svētku noslēgumā dalībnieki saņēma pateicības un saldās balvas. Liels paldies sākumskolas skolotājiem par sadarbību!
Bibliotekāre Oksana Zaikovska
Apsveikums Mātes dienā, no 3.a klases
Dambretes kauss
06.05.2023.notika Krāslavas novada Sporta skolā notika 64.lauciņu dambretes kausa iepriecinoši rezultāti!
Rihards Jermolajevs ( KVĢimnazija) - 1.vieta., Aristarhs Baženovs - 2.vieta., Vjačeslavs Tračums - 3.vieta.
Paldies par ieguldīto darbu skolotājam Ērikam Zaikovskim!Neapstāties uz sasniegtā!
Akcija "Izzini Latviju!"
2023. gada 3.maijā Krāslavas Varavīksnes vidusskolā viesojās Eiropas Komisijas (EK) pārstāvniecības Latvijā vadītāja Zane Petre. Šajā skaistajā un saulainajā dienas laikā 5.-12.klases skolēni piedalījās 4.maijam veltītajā skolas akcijā '' Izzini Latviju!''! Katra (5.-12.) klase devās uz skolas pagalmu, lai uzzīmētu un izkrāsotu latvju zīmi . Kopīgā Austras koka zīmēšanā skolas pagalmā piedalījās arī mūsu viesi. Diskusijā piedalījās arī Krāslavas novada pašvaldības priekšsēdētāja pirmais vietnieks Aleksandrs Jevtušoks. Skolas aktu zālē notika diskusija un iepazīšanās ar skolas parlamenta jauniešiem. Tikšanos košāku darīja mūsu skolas tautas deju kolektīvs “Dzirkstīte”, ansambļi “Zvaigznītes” un “Online”, akordeonists Stefans Gorns.
#ESuzSkolu# #EIROPASPRASMJUGADS#
Pieredze par eTwinning projekta īstenošanu
Citāda stunda
Šodien Krāslavas Varavīksnes vidusskolas 9.-12.klašu skolēniem notika diskusija un aizraujoša stunda ar Eiropas Komisijas Tulkošanas ģenerāldirektorāta pārstāvi Elizabeti Pičukāni . Atklātā stunda “ Eiropas Savienība un tulkošana ’’. Stāsts par tulka un tulkotāja darbu. Par daudzveidīgajiem tulkošanas rīkiem, ko izmanto darbā. Tika demonstrēti daudzveidīgi tekstu piemēri, ko tulko ikdienas darbā. Minēšu faktu: tulkotāju dienests (ap 2000 cilvēku Eiropā) 2022.gadā iztulkoja 2,6 miljonu lappušu. Uzsvars uz to, cik nepieciešamas mūsdienās valodu prasmes .Atbildes uz skolēnu jautājumiem par nepieciešamajām prasmēm, kas ir ļoti svarīgas skolēniem un ,protams, arī dāvanas no Elizabetes.
# ESuzSkolu #Atpakaļuzskolu #BackToSchool
Liela talka!
21.aprīlī 3.-12. klašu skolēni devās talkot. 5.-12.klases sakopa fašisma upuru piemiņas vietu Ūdrīšu ielā un pie Līkās Verstes , pilsētas estrādes teritorijas daļu, autoceļam A6 pieguļošo teritoriju ceļa posmā no Krāslavas poliklīnikas līdz Līkajai Verstei. 3. un 4. klašu skolēnu rūpju lokā - skolas parks, stadions, ābeļu dārzs. Prieks par paveikto! Paldies ikvienam darba darītājam, kā arī Krāslavas novada pašvaldības aģentūras ‘’Labiekārtošana K’’ direktorei Svetlanai Saksonei par atbalstu un sadarbību!
Tautas deju kolektīvu radošais koncerts
Lai sekmētu bērnu un jauniešu līdzdalību Dziesmu un deju svētku procesā, tradīciju saglabāšanā un motivētu tautas deju kolektīvu dalībniekus kopdejošana un skatuviskās pieredzes bagātināšanai, 21.aprīlī Krāslavā noritēja skolu jaunatnes tautas deju kolektīvu radošais koncerts. Tajā piedalījās 12 tautas deju kolektīvi no Krāslavas, Dagdas un Ezerniekiem. Krāslavas Varavīksnes vidusskolu pārstāvēja 3 deju kolektīvi : "Draiskuļi"(1.klase), "Dzirkstīte"(2.klase) un "Austriņa" (7.-9.klase). Ir gandarījums par žūrijas lēmumu - deju repertuārs ir apgūts! Taču vienmēr ir iespēja uzlabot savu sniegumu, ko arī darīsim turpmāk. 2023./2024. mācību gada oktobrī sāksim apgūt jauno svētku repertuāru, cītīgi gatavosimies jaunajām skatēm un svētkiem!
Kas ir mākslīgais intelekts un kā to gudri izmantot?
Mākslīgais intelekts (AI, reizēm MI) varētu būt "noteicošā nākotnes tehnoloģija". Bet kas īsti ir AI un kā tas jau ietekmē mūsu ikdienas dzīvi? Neliels ieskats.
Citāda fizikas stunda
Mākslīgais intelekts šobrīd mums ir visapkārt. Ar to saskaramies, gan atverot interneta pārlūkprogrammu, gan mājās vai birojos, kur tiek automātiski regulēta temperatūra. Cilvēku vidū šobrīd popularitāti sāk iemantot mākslīgā intelekta modeļi, kas ļauj gan ģenerēt unikālas bildes, gan čata formātā sarakstoties, sagatavot projektu pieteikumus un ttl.
Stunda par Mākslīgais intelekts: pagātne ,tagadne, nākotne notika 10.a klases skolēniem ar Transporta un sakaru institūta studentu Ričardu Aizpurieti.
Dažas skolēnu atziņas pēc stundas : ” Mākslīgais intelekts nav nekāda maģija. Tā ir matemātika. Tas algoritms darbojas līdzīgi kā cilvēka smadzenes, kas ir būvētas no neironiem. “(R. Škagals)
”Manuprāt pēdējos gados mākslīgais intelekts piedzīvo strauju attīstību. Tas ir iespējams, pateicoties jaudīgiem serveriem, kas spēj īsā laikā apstrādāt milzīgus datu apjomus.’’(A. Vanaga)
Noslēgumā Ričards dalījās savā viedoklī par to , ka tuvāko gadu laikā par mākslīgo intelektu noteikti redzēsim vēl daudz un dažādas pārsteidzošas lietas. Jomas eksperti prognozē, ka nākotnē cilvēks vairāk koncentrēsies uz radošajām lietām, rutīnas darbus uzticot tieši mākslīgajam intelektam. Proti, tas ir spējīgs uzlabot cilvēku produktivitāti, nevis pilnībā to aizstāt.
Ričards dalījās par nākotnes studijām Transporta un sakaru institūtā.
10.a klases skolēni
Krājums "Krāslavai"
Visaginas kolēģi Krāslavas Varavīksnes vidusskolā
3.a klase aktīvi piedalās talkā
"Es-uzņēmējs"
Krāslavas Varavīksnes vidusskolas 3 jaunieši uzsāk apmācības interešu izglītības programmā"Es-uzņēmējs".Pasākums notiek Latgales plānošanas reģiona projekta "Uzņēmējdarbības atbalsta pasākumi Latgales plānošanas reģionā". Aktivitātes notiek angļu valodā kopā ar Norvēģijas partneriem.
#uzdāvinidzejoli #KrāslavasVaravīksnesvidusskola
Esam pateicīgi par Jūsu skolas iesaisti kampaņā "Uzdāvini dzejoli" un, sagaidot Pasaules grāmatu un autortiesību dienu 23. aprīlī, aicinām ielūkoties akcijas #uzdāvinidzejoli digitālā albuma vākos, kur atrodami vairāk nekā 40 skolu, bibliotēku, muzeju un citu institūciju un individuālu dalībnieku izvēlētie dzejoļi!
Lai dzejoļi un to dāvināšanas prieks silda sirdi arī turpmāk!
Cieņā: UNESCO Latvijas Nacionālā komisija
Kompetenču pieeja 2.a klases matemātikas stundās
Krāslavas Varavīksnes vidusskolā.
Mūsdienu skolu mērķis ir attīstīt skolēnos spēju mācīties visa mūža garumā, domāt un rīkoties sarežģītās situācijās. Jebkurai personai ir jāspēj patstāvīgi izvirzīt mērķus, izstrādāt veidus, kā tos sasniegt, izzināt un novērtēt savus sasniegumus, strādāt ar dažādiem informācijas avotiem, formulēt savu viedokli, spriedumu un vērtējumu. Visu šo īpašību attīstīšanu un pilnveidošanu var veicināt skolā, izmantojot kompetenču pieeju, mācot jebkuru priekšmetu, arī matemātiku.
Īpaši efektīva klasē ir izglītojošās un kognitīvās kompetences veidošana. Šāda veida kompetence veidojas, risinot nestandarta, saistošus, vēsturiskus uzdevumus, kā arī izklāstot jauno vielu, izvirzot problemjautājumus, veicot mini pētījumus, pamatojoties uz materiāla izpēti. Skolēns, analizējot, salīdzinot, sintezējot, vispārinot, konkretizējot mācību materiālu, pats iegūst no tā jaunu informāciju. Plānojot stundu, vienmēr cenšos panākt, lai skolēnam pašam būtu skaidrs priekšstats, ko un kā viņš mācās šodien, nākamajā stundā un kā iegūtās zināšanas var izmantot turpmākajā dzīvē. Kompetenču pieejas izmantošana ļauj piepildīt matemātisko izglītību ar zināšanām, prasmēm un iemaņām, kas saistītas ar skolēna personīgo pieredzi, lai viņš varētu veikt produktīvas un apzinātas darbības saistībā ar realitātes objektiem.
Jau pirmajās stundās piedāvāju uzdevumus, kuru izpildei nepieciešama radoša pieeja (izdomāt, atrast, sacerēt, izvēlēties, zīmēt). Šie uzdevumi attīsta ne tikai domāšanu, bet arī gribu, jūtas, garīgās vajadzības un darbības motīvus.
Vienā no matemātikas stundām, risinot piemērus un sakārtojot aprēķinu rezultātus augošā secībā, skolēni uzzināja, ka 22. aprīlis ir Starptautiskā Zemes diena. 2023. gadā šīs Starptautiskās dienas mērķis ir atgādināt cilvēcei, cik svarīgi ir rūpēties par mūsu planētu. Katru gadu šajā dienā Latvijā tiek rīkots pasākums "Lielā Talka". Ikvienā Latvijas nostūrī iedzīvotāji savāc atkritumus, labiekārto pagalmus, stāda kokus.
Mēs ar bērniem nolēmām veikt mini-pētījumu, pamatojoties uz materiāla izpēti - mēģināt izveidot un iestādīt apstādījumus mūsu topošās mājas vietā. Bērniem tika piedāvāts izvēlēties stādus apzaļumošanai, tika piešķirta noteikta naudas summa. Mācību mērķis ir plānot savu darbību, iegūt nepieciešamo informāciju, izmantojot pieejamos informācijas avotus, pilnveidot komandas darba prasmes, iemācīties izteikt un pamatot savu viedokli; iemācīties pareizi lietot matemātiskos terminus runā; iemācīties pielietot matemātiskās zināšanas un prasmes reālās situācijās.
Ar lielu interesi bērni plānoja koku iegādi un stādīšanu, zīmēja vietas plānu, vienojās par summu katra veida stādu iegādei, noteica vietu, kur jaunais stādiņš ērti augs. Bērnu kopīgās aktivitātes sagādāja daudz patīkamu mirkļu, katrs skolēns centās novērtēt un palielināt savu ieguldījumu teritorijas labiekārtošanā.
Skolēnu kopīgo aktivitāšu rezultātā mums ir četri oriģināli plāni teritorijas labiekārtošanai. Stundas beigās katra skolēnu grupa pastāstīja, kā ir izplānojusi savu budžetu un prezentēja savu projektu.
Pārdomāta radoša darbība stundu laikā, novitātes sajūta, gatavība apgūt ko jaunu skolotāja neuzkrītošās ietekmes rezultātā sekmē skolēna gatavošanos reālai dzīvei. Ir jāpalīdz bērnam, lai ziņkārība pāraugtu zinātkārē, bet zinātkāre – izziņas intereses veicināšanā.
Sk. Daina Strupiša
"Ar stiprām saknēm Latvijā un Eiropā"
Priecājos par Krāslavas Varavīksnes vidusskolas skolnieci Jekaterinu Filipenkovu ,kas labprāt dalās ar savām foto no apmācībām. No 14.-16.aprīlim Līvānu novadā MJIC "Kvartāls" turpinās iedvesmojoša Latgales jauniešu prasmju apguves programma "Ar stiprām saknēm Latvijā un Eiropā", ko rīko Europe Direct Dienvidlatgale, Eiropas Parlamenta deputāte Dace Melbārde sadarbībā ar Latgales plānošanas reģions pašvaldībām un Dienvidlatgales NVO atbalsta centrs. Apmācības līdzfinansē ETP grupa Eiropas Parlamentā.
Teju gada garumā 25 Latgales jauniešiem ir iespēja ne tikai apgūt dažādas prasmes, sadraudzēties savā starpā,ar apgūto dalīties uz vietām skolās. Paldies jauniešu iedvesmotājiem!
#EuropeDirectDienvidlatgale#
Rekrutēšanas un atlases centra informatīva lekcija
18. aprīlī Nacionālā bruņoto spēku Rekrutēšanas un atlases centra pārstāvji organizēja informatīvo lekciju 10.-12. klašu skolēniem, kurā ieguva informāciju par profesionālā dienesta iespējām un studijām Nacionālajā aizsardzības akadēmijā, kurā bez maksas var apgūt virsnieka profesiju.
Krāslavas novada vidusskolu erudīcijas konkurss "Es mīlu Krāslavu"
LEPOJAMIES!Apsveicam! Mūsu skolas komanda "Rancāna ielas Varavīksne" šodien ieguva 1.vietu Krāslavas novada vidusskolu erudīcijas konkursā "Es mīlu Krāslavu". Paldies organizatoriem un sponsoriem!Paldies par dalību Marikai Ungurei (11.a), Anastasijai Vanagai (10.a), Artūram Pitkevičam (10.a), skolotājiem Andrejam Jakubovskim un Valentīnai Purpišai.
Ēnu diena 2023
Šodien mūsu skolas jaunieši piedalījās ikgadējā ,,Junior Achievment Latvia” rīkotajā Ēnu dienā. Mūsu skolas skolēni viesojās visdažādākajās darba vietās, iepazīstot sev interesējošas profesijas.
Ja ir tāda iespēja, nepalaidiet nekad garām.
Es pieteicos uz Robežnieku robežapsardzības nodaļu. Iepazinu nodaļas priekšnieka un galvenā inspektora darba ikdienu. Pēc viņu stāstiem tas nav tik viegls darbs kā dažkārt škiet. Un tiem skolēniem, kas vēlas apgūt šo profesiju, ir jābūt vēlmei un jābūt gatavam , ka būs cītīgi un ilgi jāmācās, lai iegūtu noteikto pakāpi.
Varu raksturot vienā vārdā : iespaidīgi. Jo es iepazinos ar viņu tehniku un aprīkojumu. Bet brauciens uz kvadracikla ! Es nekad nebiju braukusi ar kvadraciklu līdz šim. Tik foršas un neaprakstāmas emocijas . Robežsardzes personāls bija laipns un visu skaidri pastāstīja. Interesanti bija lūkot kinologa darbu ar suni, kad bija jāatrod mantu un suns bija katru no mums nolikto mantu atradis. Nedaudz uzmanīgi paspēlējos ar suni un tas uz mani atstāja lielisku iespaidu un tikai pozitīvas emocijas. Liels paldies saku Robežnieku robežsardzes nodaļai (Igoram Čerņavskim , Mārtiņam Krīviņam un Dainai Vaivodei) par tik izzinoši pavadīto dienu.
Pieredzes bagāta un vērtīga diena karjerai un izaugsmei!
Savās pārdomās dalījās 11.a klases skolniece Marika Krīviņa
Priecīgas Lieldienas no 3.a klases
Lieldienas nāk!
Krāslavas Varavīksnes vidusskolas 1.a klases skolotāja Iveta Putāne dalās savā pieredzē kā veicas kompetenču pieeja mācību satura apguvei. Lūk, daži pieturas punkti:
Ievaddaļā bērni paši stāsta no savas pieredzes, ko viņi zina par Lieldienām, tad skolotāja rāda prezentāciju par Lieldienas svinēšanas tradīcijām, gatavošanos svētkiem, ticējumiem. Lai būtu laba veselība un sārti vaigi, Lieldienu rītā pirms saullēkta jāapēd vismaz 12 dzērveņu ogu. Katrs nogaršoja dzērvenes.
*Kopā klausās un dzied dziesmiņu ,,Saulīte ar zobiem”, uzdevums(sasist plaukstas, kad atskan vārds saulīte).
*Izlozē krāsainās olas un sadalās 4 grupās pa jomām (dzeltena, zaļa, oranža, sarkana).
*Katrs atrod uz galda savu krāsas oliņu un apsēžas.
*Iepazīstina ar grupu darba noteikumiem(turpina pilnveidot savas prasmes grupu darbā) un sasniedzamo rezultātu: dzeltenās oliņas – valodas joma – atrod paslēptos vārdus krustvārdu mīklā; zaļās oliņas – matemātikas joma – pēta un analizē diagrammu un zīmē pa rūtiņām saules zīmes otru pusi; oranžas oliņas – veic radošo darbiņu, katrs izkrāso un izgriež, salīmē oliņu; brūnas oliņas - sociālā joma , IT – interaktīvi saliek Lieldienu tematikā puzli (uz laiku);
* Atgriezeniskā saites sniegšana: Darba lapā skolēni izvērtē, kuri uzdevumi veicās vislabāk, kuri sagādāja grūtības. Paslavē par darbu, katrs saņem Lieldienu uzlīmi un šokolādes oliņu.
*Uzspēlē kopīgu rotaļu ,, Si, si sietiņam” - valodas joma – mācās vārdus rotaļai!
Uz jautājumu: ‘’Kādas kompetences (prasmes) nepieciešamas skolotājai tagad ? ’’,skolotāja Iveta atbild tā:” Lai veiktās darbības stundā izraisītu skolēnu darbības, kuras rezultētos kompetencē. Situāciju analīze, daudzveidīgi uzdevumi – saikne ar reālo dzīvi, darbs grupās, saruna – iesaistīšanās, ,jēgpilna atgriezeniskā saite par mācīšanos – mācīšanās apzināšanās. Mācamies jau no pirmās klases.
Skolotāja Iveta Putāne
Saulainas un priecīgas Lieldienas!
IREX Baltijas medijpratības programma
Krāslavas Varavīksnes vidusskolā 5.aprīlī praktikante no IREX Baltijas medijpratības programmas Anželika Litvinoviča novadīja izglītojošu un interaktīvu nodarbību par medijpratību 10.klases skolēniem latviešu valodā un 11.klases skolēniem angļu valodā.
Tika pārrunāti tādi temati kā manipulācijas medijos, sociālie mediji, algoritmi, faktu pārbaude utt. Ar interesi jaunieši diskutēja par botiem, troļliem, viltus ekspertiem. Gūta kārtējo reizi svarīga atziņa: cik svarīgi izlasīt informāciju līdz beigām. Papildus informāciju par nodarbību saturu var iegūt: https://veryverified.eu
Zinu, protu, daru!
4. aprīlī Krāslavas Varavīksnes vidusskolā notika Krāslavas novada atklātais 2.klašu skolēnu konkurss ar kombinētu saturu “Zinu, protu, daru”. Konkursā piedalījās 12.skolēnu no Krāslavas ģimnāzijas, Krāslavas Poļu pamatskolas ,Indras pamatskolas, Dagdas vidusskolas un Krāslavas Varavīksnes vidusskolas. Konkursa mērķis bija attīstīt skolēnu radošas spējas, attīstīt prasmes pielietot zināšanas jaunās situācijās un radīt motivāciju zināšanu apguvei. Uzdevumus un vērtēšanas kritērijus sagatavoja Krāslavas Varavīksnes vidusskolas sākumskolas skolas skolotāju MK vadītāja Vija Kavševiča . Darbā tiks iekļauti uzdevumi no dabaszinībām, matemātikas un vizuālās mākslas. Skolēni saņēma Varavīksnes vidusskolas sarūpētas balviņas un diplomus. Paldies visiem par darbu! Veiksmi mācībās!
Skolas direktore
Konkurss - "Labākais skolu ēdinātājs Latvijā"
Tikšanās ar Daugavpils Tehnoloģiju un Tūrisma Tehnikumu
24.martā 9. klases skolēni piedalījās sarunā ar Daugavpils Tehnoloģiju un Tūrisma Tehnikuma profesionālo priekšmetu skolotāju SANDRI PĀRPUCI, kas pastāstīja par profesijām , kuras var apgūt tehnikumā nākamajā mācību gadā. Šī saruna bija produktīva un lika aizdomāties par galveno – kā izvēlēties savu profesiju un kļūt konkurētspējīgam darba tirgū!
9.c klases audzinātāja
Akcija''Atpakaļ uz skolu''
Krāslavas Varavīksnes vidusskolas 10.-12.klašu skolēni akcijas ’’Atpakaļ uz skolu’’ ietvaros tikās ar Daugavpils Universitātes Zinātņu prorektoru Arvīdu Barševski. Akcija ir iespēja dažādu nozaru pārstāvjiem eksperta lomā atgriezties skolās un augstākās izglītības iestādēs un dalīties ar jauniešiem savas pieredzes stāstos par dzīvi un darbu Eiropas Savienībā, runāt par jauniešu iespējām un Eiropas vērtībām, kā arī uzklausīt jauniešu viedokļus un iesaistīties diskusijās.
Diskusija par mērķu izvirzīšanu un to sasniegšanu, studiju nozares un profesijas izvēli. Par valodu apguvi .Par laika plānošanu un savā dzīvē satiktajiem cilvēkiem, kas krasi var mainīt un arī ietekmēt tavus pieņemtos lēmumus profesijas izvēlē. Cik interesantus faktus mēs atklājām par šo cilvēku: kaislīgs puķu mīļotājs, liels ceļotājs, grāmatu autors, biologs, interesants sarunu biedrs ! Saruna par drosmi, pieklājīgu bezbailību, par iejūtību un vērtībām.Un arī par iespēju studēt DU. Noslēgumā gribu piebilst: ’’Nekas nenotiek tāpat vien. Katra mūsu izvēle ved pie konkrēta notikuma. Un katrs notikums ir kāda cita, nākamā ,notikuma sākums .Mēs un tikai mēs paši izlemjam ,kuru ceļu iet. Cik atbildīgi lēmumi mums patiesībā ir jāpieņem katru dienu…Tas ,kāda būs mana rītdiena, ir atkarīgs no tā, kā es veidošu savu šodienu. Neticimami, cik ļoti viss ir saistīts! Gluži kā ar klavierspēli: kuru taustiņu nospiedīsi, tāda skaņa atskanēs. Kādu kombināciju izvēlēsies, tā skanēs tavs skaņdarbs!’’(citēts no J.Jerāne,K.Vilcāne’’52 patiesības’’).
#AtpakaļUzskolu# , #EuropeDirectDienvidlatgale#
Dzejoli angļu valodas stundā
23.martā stundas laikā 7.a klases skolēni atzīmēja Pasaules dzejas dienu un lasīja dzejoļus. Skolēni aktīvi piedalījās akcijā ''Uzdavīni dzejoli'' in uzdavināja Roberta Louisa Stevensona dzejoli ''Miegs vasarā'' (''Bed in Summer'').
Aktīvākie skolēni - Anastasija Čubreviča, Iļja Samuls, Aleksandrs Kurbatovs un Gļebs Borodulins.
Anglu valodas skolotāja
Ieskats gūtajā pieredzē speciālās izglītības kursos
#uzdāvinidzejoli #UNESCOstarptautiskāsdienas
Krāslavas Varavīksnes vidusskolā 21.martā skolēni lasīja dzejoļus, pārrakstīja tos un dienas nogalē uzdāvināja savam draugam. Bija arī daži pašsacerēti skolēnu dzejoļi. Tā gribējās pakavēties pie dzejoļu stūrīša un smelties mīļuma, siltuma, cerības.......
"Dziesmu svētkiem - 150"
28.februārī notika Varavīksnes vidusskolas organizētais pasākums - pētniecisko darbu mūzikā prezentācija.
Šogad darbu tēma bija saistīta ar nozīmīgu notikumu kultūras dzīvē - Dziesmu svētku 150.jubileju.
Savus darbus aizstāvēja novada skolu 7.klašu skolēni. Mūsu skolu pārstāvēja 7.b klases skolēni S.Gorns un A.Terehova.Stefans izvēlējās tēmu"Pasaules koru olimpiāde",
bet Aleksandra stāstīja par komponistiem,kuru dziesmas visbiežāk skanēja Dziesmu svētku programmā.Paldies Aleksandrai un Stefanam par ieguldīto darbu un saņemto 1.pakāpes Diplomu.
Paldies skolai par sarūpētajām dāvanām!
mūzikas skolotāja Rita Andrejeva
eTWINNING STARPTAUTISKAIS PROJEKTS ''SCHOOL LUNCHES IN DIFFERENT COUNTRIES''
Marta mēnesī beidzās mūsu pirmais starptautiskais eTwinning projekts.
No 2022. gada novembra līdz martam projekta piedalījās divas skolas no Moldovas un 3 skolas no Latvijas. No mūsu skolas aktīvi piedalījās 7.a klases skolēni.
Projekta mērķis bija: paplašināt vārdu krājumu angļu valodā un skolēnu redzesloku, attīstīt skolēna atbildības sajūtu,radošās spējas, skolēnu IKT prasmes un stiprināt vispārējās mācīšanās prasmes.
Mēs sagatavojām prezentāciju par mūsu skolu un februāra beigās balsojām par visinteresantākam, visgaršīgākam skolas pusdienam.
7.a klases skolēni strādāja ''Padlet'' platformā un dalījās savās domās.
Pateicība skolēniem par sadarbību un aktīvu piedalīšanos: Anastasijai Čubrevicai, Raimondam Spiridonovam, Iļjam Timofejevam, Glebam Borodulinam,
Nikolai Žukovai, Damiram Tupiņam, Iljam Samulam, Valdim Latkovskim.
Angļu valodas skolotāja
"Ar stiprām saknēm Latvijā un Eiropā"
17.martā Daugavpilī uzsākās Latgales jauniešu prasmju apguves programma "Ar stiprām saknēm Latvijā un Eiropā", ko rīko Europe Direct Dienvidlatgale, Eiropas Parlamenta deputāte Dace Melbārde sadarbībā ar Latgales plānošanas reģions pašvaldībām un Dienvidlatgales NVO atbalsta centrs. Apmācības līdzfinansē ETP grupa Eiropas Parlamentā.
Teju gada garumā amācību dalībniekiem būs iespēja ne tikai apgūt dažādas prasmes, bet arī iesaistīties Daugavpils valstspilsētas pašvaldība kā Eiropas jaunatnes galvaspilsēta 2027 pieteikuma sagatavošanā, gan jūnijā apmeklēt Strasbūrā notiekošo Eiropas Jaunatnes forumu un rudenī Eiropas Parlamentu Briselē. Arī mūsu Krāslavas novada jaunieši mācās.
Eiropas Savienības māja Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā Eiropas Parlaments Latvijā I Ludzas novads I Rēzekne I Rēzeknes novads I Preiļu novada pašvaldība I Augšdaugavas novada pašvaldība I Krāslavas novada pašvaldība Līvānu novads
Dzimtas valodas diena
„Erasmus+” kursi Boloņā
Kā sokas kompetenču pieejas apguvē dabaszinību stundā,
Krāslavas Varavīksnes vidusskolas 4.a klasē?
Mans galvenais mērķis mācību darbā - rosināt skolēnus domāt un rast atbildes uz jautājumiem. Lai to īstenotu, man jārada mācību vide, kurā bērns ir aktīvs mācību procesa dalībnieks, nevis pasīvs klausītājs.
Piemēram, dabaszinību stundā. Tēma: Gaisma. Stundas sasniedzamais rezultāts: saprast, kā un kāpēc rodas ēna. Lai to sasniegtu, es nelasu lekciju skolēniem. Es uzdodu jautājumus. Skolēniem ir Chromebook datori. Viņi paši var rast atbildes dažādos informācijas avotos. Skolēni mācās apkopot iegūto informāciju un secināt, kā arī pilnveido digitālās prasmes. Organizējot darbu pāros, mēs veicinām arī sadarbību. Praktiski pētījumi un eksperimenti ir svarīga dabaszinātņu stundas sastāvdaļa. Ar eksperimentu palīdzību skolēni izpēta, kā rodas ēna un kāpēc mainās ēnas garums. Tādam nolūkam mēs izmantojam mācību līdzekļus “Eksperimentu komplekti grupu darbam sākumskolā”.
Šādi plānojot un vadot stundu, mācību procesa centrā ir skolēns, kurš mācās domāt, sadarboties, meklēt atbildes, un iegūst prasmes lietot zināšanas. Dažādi konteksti, daudzveidīgas situācijas. Darbs grupās, saruna - iesaistīšanās .Mana kā skolotāja jēgpilna atgriezeniskā saite skolēnam par mācīšanos .
Savā redzējumā dalījās skolotāja Olga Dalecka
Vācijas vēstniecības informācija
Kā pašlaik zināms, no 2026./2027. mācību gada Latvijas skolās plānots pakāpeniski atteikties no krievu valodas kā otrās svešvalodas un tās vietā nodrošināt kādas Eiropas valodas mācīšanu. Viena no tām noteikti būtu vācu valoda.
Kāpēc mācīties tieši vācu valodu?
Vācijas vēstniecība ir izdevusi brošūru, kas piedāvā gan atbildes uz šo jautājumu, gan arī sniedz praktisku informāciju par Latvijā pārstāvētajām Vācijas institūcijām, kuras piedāvā iespējas iegūt un pilnveidot vācu valodas zināšanas gan Vācijā, gan Latvijā, kā arī sniedz informāciju par studiju un stipendiju ieguves iespējām Vācijā. Tajā sniegts arī pārskats par tālākizglītības piedāvājumiem skolotājiem, kuri māca un pasniedz vācu valodu Latvijas skolās un augstskolās.
Efektīva formatīvā vērtēšana un atgriezeniskā saite izglītībā
Nodarbība ar skolas skolotājiem par gūto pieredzi profesionālās pilnveides kursos Boloņā, Itālija “ Effective formative assesment and feedback in education/Efektīva formatīvā vērtēšana un atgriezeniskā saite izglītībā ‘’
Savā pieredzē dalījās A.Jakubovskis, V.Purpiša,J.Kļimova,I.Gončarova
Formatīvā vērtēšana.
Internetresursi:
Jamboard – Google
edpuzzle.com (ņem filmu un ieliec tajā dažāda veida uzdevumus)
kialo-edu.com
kahoot.com
learningapps.org. (spēles)
quizlet.com
menti.com
lessonup.com
thinglink.com
sites.google.com
Kam ieteiktu pievērst uzmanību…
Skolotājs izvērtē un pieņem lēmumu, kā iegūt pierādījumus tam, ka skolēns saprot vielu?
Kā nodrošināt pozitīvu komunikāciju mācību procesā?
Skolēnus nedrīkst dalīt labajos un sliktajos (mums vēl tāls ceļš ejams)
Atgriezeniskā saite nav sods, bet labestības žests un tt. ( es tev ieteiktu, es piedāvāju un tt.).
Asociācijas, darbs ar tām, to iedzīvināšana, sekmēšana un tt..
Skolēns apspriešanas laikā pieraksta citu domas, kuras vēlāk izmanto esejā, domrakstā un tt..
Esmu par/pret, un es pamatoju savu viedokli.
Skolēni mācās, kad vērtē cita darbu, kā arī sevi pašu (kur esmu stiprs, kur manas vājās vietas).
Skolotāji praktiski darbojās grupās, pilnveidojot 6 Bono cepuru stratēģiju. Uz pārdomām rosināja jaunu domāšanas veidu stratēģijas. Diskusijas raisījās par AS(atgrieziniskās saites) veidiem. Skolas administrācija
Pārdomas pēc kursiem Digitālais Es
Par gūtajām atziņām kursos '' Digitālais es - izaicinājumi un iespējas Latvijas pedagogiem'' dalījās skolotājas Agita Gureviča un Iveta Putāne. Tehnoloģijas var papildināt labu mācīšanu ,bet labas tehnoloģijas nevar aizstāt sliktu mācīšanu.
Ar interesi klausījamies par X,Z,Y paaudzēm, par platformām ,kas palīdz uzlabot mācību stundu, par to ,kā mācīt A paaudzi. Materiāls ir plaši pielietojams darbā ar vecākiem.
SVĒTĀ PATRIKA DIENA NĀK!
Katru gadu vairākās valstīs svin Svētā Patrika dienu 17. martā par godu Īrijas aizgādnim.
Šajā nedēļā skolēni piedalījās krustvārdu mīklu risināšanā, lasīja par Svētā Patrika dienas simboliem, leģendām un tradīcijām.
Visatbildīgākie bija Karīna Liņķe, Santa Juzefoviča, 8.b kl., Raimonds Spiridonovs, Iļja Timofejevs, Gļebs Boroduļins, 7.a klases skolēni.
9.c klases skolēni atnesa dažadus suvenirus no Īrijas, saistitos ar šiem svētkiem. Mēs visi kopā paplašinājām zināšanas par Svēta Patrika dienu.
Angļu valodas skolotāja
Skola 2023 Ķīpsalā
Krāslavas novada vokālās mūzikas konkurss "Balsis 2023"
Suminām labākos Krāslavas novada dziedātājus!
5.klases ansamblis "Saules stariņi" (sk. N.Tadello) - 2.pakāpe.
Ansamblis ONLINE (sk. R.Andrejeva) - 1.pakāpe.
Lai skan!🎷🎺🪗🎸🪕🎻🎹
Meteņi Krāslavas Varavīksnes vidusskolā!
Efektīva stunda- jā vai nē? Ja jā, tad kā?
Skolotāju nodarbība tiešsaistē ar Agitu Ozoliņu. Diskusijas par mācību stundu. Mācību stundu un skolotāja darbu stundā vērtē pēc tā , ko un kā dara skolēni. Kāds ir mācību satura un pieejas mērķis:
1)pāreja no skolēna pasīvas mācīšanās un mācību materiāla iegaumēšanas uz aktīvu izziņas procesu skolotāja vadībā, pašizpausmi un jaunradi;
2)apgūstamo zināšanu un prasmju sasaiste ar reālo dzīvi;
3)starpdisciplināra pieeja, kas novērš satura sadrumstalotību un veicina skolotāju sadarbību mācību procesa organizēšanā;
4)skolēnam nodrošināta iespēja mācīties iedziļinoties, izprotot kopsakarības un attīstot spēju pārnest zināšanas uz jaunām, nezināmām situācijām.
Skolotājs piedāvā jēgpilnus, daudzveidīgus uzdevumus, kas palīdz skolēnam sasniegt rezultātu un sniedz mērķtiecīgu atbalstu ,palīdz skolēnam sasniegt rezultātu (ko ar šo uzdevumu var iemācīties),ietver atbalsta struktūru skolēnam (atgriezeniskā saite, fiziskā un emocionālā vide),atbilst skolēnu esošajām zināšanām, prasmēm, pieredzei(diferencēšana, praktiski uzdevumi, iepriekšējo zināšanu izmantošana),rosina domāt (izziņas darbības aktivizēšana–interpretēšana, analīze, sintēze, novērtēšana),ir daudzveidīgi un ietver reālas situācijas no dzīves. Kā skolotājs sniedz atgriezinisko saiti? Formulē skaidrus kritērijus skolēnu snieguma vērtēšanai un seko līdzi viņu izaugsmei ;sniedz skolēniem konkrētu, savlaicīgu atgriezenisko saiti par viņu sniegumu ;iesaista skolēnus sava snieguma izvērtēšanā.
Mācās skolotājs patstāvīgi. Nav gatavas receptes, atliek darīt un zināt, ko varam darīt vēl labāk(to varam gūt no savstarpējas stundu vērošanas, kopīgas stundu plānošanas) .
Skolas direktore
Sv. VALENTĪNDIENAS KRUSTVĀRDU MĪKLAS
Angļu valodas stundās skolēni piedalījās Sv. Valentīndienas aktivitātēs.
Visaktīvākie bija skolēni no 3.a, 4.b, 6.a, 7.a, 8.b klases.
Viņi pildīja krustvārdu mīklas. Skolēni strādāja komandā un patstāvīgi.
Visi bija aktīvi, radoši un atjautīgi.
Skolēni saņēma dāvanas no angļu valodas skolotājas.
Popgrupu konkurss"No baroka līdz rokam!"
14.februārī,Rēzeknes 6.vidusskolā norisinājās vokāli instrumentālo un popgrupu konkursa"No baroka līdz rokam" 2.kārta.
Tajā piedalījās mūsu skolas popgrupa"Smile".Priecājāmies un jūtamies gandarīti par to,ka esam saņēmuši1.pakāpes Diplomu.
Paldies par skanīgām balsīm vēlos pateikt:
K.Urbanovičai(5.a),A.Čubrevičai(7.a),J.Čubrevičai,(7.b),M.Kovaļovai,M.Milaševičai,L.Kovaļevskai(9.a),A.Pizānei,S.Berestņevai(9.b).
Vadītāja Rita Andrejeva
Ar meitenēm žūrijas locekle Paula Saija - jaunā R.Paula dziedātāja!
Dāvaniņas Sv. Valentīna dienai!
SAM832 projekta ietvaros (Ārpusstundu pasākumi: STEM un vide) 3D modelēšanas pulciņā tapa jaukas un piemīlīgas dāvaniņas Sv. Valentīna dienai. Sirsniņu modeļus izgatavoja 8.a klases meitenes Ksenija Čursina un Arīne Hološina. Lai šī diena ir sirsnīga un mīlestības pilna.
”Drošāks internets sākas ar Tevi!’’
2023. gada 7.februārī tika atzīmēta Vispasaules Drošāka interneta diena ar saukli “Drošāks internets sākas ar tevi!” 7.b klases jaunieši ar aizrautību aktīvi piedalījās dažādās aktivitātēs, kas mudināja aizdomāties par to, kā mēs katrs rūpējamies par savu drošību internetā, un kāds ir mūsu ieguldījums, veidojot labāku interneta vidi.
Klases stundā jaunieši grupās zīmēja “Cieņas māju”, pielīdzinot katru no mājas sastāvdaļām konkrētām cieņpilnas uzvedības izpausmēm internetā, kā arī izspēlēja spēli “Dimants”, kuras laikā izrunāja par svarīgākām 9 lietām, ko dara internetā. 08.02.2023. pavadīja dienu bez interneta un telefona, izmantojot to tikai saziņai. To stingri kontrolēja Vjačeslavs, Ņikita un Maksims. Dienas beigās jaunieši secināja, ka dienas laikā vairāk sazinājās savā starpā, paguva paveikt nelielus darbiņus starpbrīžos, pastaigājās un, protams, bija skaļāki nekā parasti, taču godam izturēja un tika galā ar šo izaicinājumu!
Latviešu valodas stundā lasīja pasaku “Ķepaiņa nedienas”, 3 minūšu laikā atbildēja uz jautājumiem par pasakas sižetu, diskutēja par aktuālām tēmām - atkarību no interneta, telefona lietošanas laika ierobežojumiem un veidoja 15 svarīgāko priekšmetu sarakstu, sakārtojot tos nozīmīguma secībā un izrunāja tos klasē.
7b.klases audzinātāja A.Gureviča
Skolotāju pieredzes apmaiņas seminārs Lietuvā, Visaginas
Drošāka interneta nedēļa Krāslavas Varavīksnes vidusskolā
Sākot no š.g. 7. februāra, par godu Drošāka Interneta dienai (DID2023) Latvijā norisinājās vairāk nekā 150 pasākumi un aktivitātes par drošību internetā, iesaistot un izglītojot bērnus un jauniešus (avots: drossinternets.lv).
Arī mūsu skolā vesela nedēļa tika veltīta šai tēmai. Skolas gaiteņos tika izvietots informatīvs materiāls par drošu sociālo tīklu lietošanu, divfaktoru autentifikācijas būtību un medijpratības paņēmieniem. Kā arī šogad skolēni tika uzrunāti iesaistīties virtuālajā restartā, katru dienu pildot vismaz vienu izaicinājuma uzdevumu, kas padarītu viņu interneta lietošanu patīkamāku un drošāku.
Lai iesaistītu pēc iespējas vairāk skolēnu, klašu audzinātājiem tika piedāvāts izvēlēties kādu tēmu no vietnes drossinternets.lv, kas būtu aktuāla tieši viņu skolēniem. Nedēļas beigās skolotāji sniedza nelielu ieskatu savās klases stundās.
Jaunāko klašu skolēni krāsoja karodziņus un minēja rēbusus, ar kuru palīdzību uzzināja piecus droša interneta likumus, skatījās pamācošas filmiņas un diskutēja par redzēto. 5. – 9. klašu skolēni atbildēja uz jautājumiem par saviem interneta lietošanas paradumiem un veidoja interneta lietošanas “dimantu”, kurā atainojās svarīgākās un mazāk svarīgas nodarbes internetā. Un bija arī tādas klases, kuras izaicināja sevi ne pa jokam un atteicās no viedierīcēm uz veselu mācību dienu. Kā izrādījās tā nebija viegla, bet ļoti interesanta pieredze, tāpēc daži nolēma izaicināt sevi biežāk nekā reizi gadā. 11. klases skolēni skatījās drossinternets.lv sagatavotos video un pildīja testus ar āķīgiem jautājumiem, tādā veidā papildinot savu zināšanu krājumu. Bet 10. klasē šī tēma izvērtās par veselu diskusiju vairāku stundu garumā. Skolēni skatījās videomateriālu “Tiem, kas domā par savu pašattīstību”, pēc kura formulēja dažādus par un pret argumentus par viedierīču lietošanu mūsu ikdienā. Un svarīgākais secinājums, pie kura viņi nonāca ir tas, ka galvenokārt ir jāattīsta sava prāta spējas, nevis jāpaļaujas uz viedierīču un interneta attīstību.
Liels paldies visiem klašu audzinātājiem un priekšmetu skolotājiem, kuri veltīja savas stundas šīs tēmas aktualizēšanai, jo gan jauniešiem, gan pieaugušajiem vienmēr jāatceras, ka “Tu esi tas, ko dari. Arī internetā”.
datorikas skolotāja
Marianna Rukmane
Drošāka interneta diena
Vakar, 2023. gada 9. februārī, Krāslavas novada centrālās bibliotēkas bibliotekāri ar Krāslavas Varavīksnes vidusskolas 9. c un 8.b klases skolēniem un klases audzinātājiem atzīmēja Vispasaules Drošāko interneta dienu (DID2023) ar saukli “Drošāks internets sākas ar tevi!”
Skolēni apskatīja prezentāciju un noskatījās sociālās kampaņas "Tu esi tas, ko Tu dari. Arī internetā." sešus video ierakstus.
Pasākuma “Atmini nu!” otrajā daļā skolēnu komandas risināja Krāslavas novada centrālās bibliotēkas speciāli drošības dienai izveidotas krustvārdu mīklas, pilnveidojot savas zināšanas par drošu interneta lietošanu.
Kapteiņu Sanitas Bohanes un Darjas Kancevičas komandas veiksmīgi atminēja krustvārdu mīklas.
Paldies skolēniem par iesaistīšanos bibliotēkas organizētās #DID2023 aktivitātēs! Paldies Viktorijai Urbanovičai un Ilonai Cabulei par interesantu pasākumu un atbalstu!
8.b un 9.c klases audzinātāji
Krāslavas novada sacensības tautas bumba
25.01.23.notika Krāslavas novada sacensības tautas bumba. Pēc divu gadu pārtraukuma 4.-5.klašu skolēni atkal varēja piedalīties sacensībās. Kopā startēja astoņas komandas- 4 zēnu komandas un 4 meiteņu komandas. Starp zēnu komandām pirmo vietu izcīnīja Varavīksnes vidusskolas komanda,otro vietu Ģimnāzijas komanda un trešo vietu Dagdas komanda. Siva cīņa starp meiteņu komandām pirmo vietu izcīnīja Varavīksnes vidusskolas 5.klašu komanda, otro vietu Ģimnāzijas komanda, trešo vietu Dagdas komanda.
Tu esi Latvijas dārgums
Pateicamies radošā darba autorei Darjai Petuhovai par dalību Latviešu valodas aģentūras rīkotajā konkursā ,,Tu esi Latvijas dārgums”. Skolniece dalījās ar savu spēka stāstu, kuru nupat var izlasīt aģentūras izdotajā grāmatā.
,,Paldies, ka esat daļiņa no šī dārguma un liekat apzināties to, daloties savā radošumā! Dalieties vēl!” Ar šiem atzinības vārdiem dalībniekus uzrunāja LVA žūrijas vērtētāju komisijas saime.
Mēs lepojamies un priecājamies ar mūsu skolnieces sasniegumiem un krietni padarīto darbu. Lai arī turpmāk viss izdodas!
Skolotāja Iveta Putāne
Absolventu vakars
21. gadsimts – sadarbības laiks.
Starpdisciplināru mācību pamatā ir jauna sadarbības forma starp skolotājiem.Tā ir laba iespēja dažādot mācību procesu, padarīt to interesantāku, aprobēt jaunas mācību metodes. Šī nedēļa Krāslavas Varavīksnes vidusskolā sākās ar atklātu stundu 8.a. klasē ’’Starpdisciplinaritāte datorikas un angļu valodas satura plānošanā,ieviešot kompetencēs balstītas mācībās.” Skolotājas Alīna Lukša un Marianna Rukmane atzīst ,ka šādas nestandarta stundas skolēnos rada lielāku aizrautību un degsmi. Skolēni ir ieguvēji,jo mācās darot, eksperimentējot, balstoties savā pieredzē un no savām kļūdām.Skolēni paši veido savas starpdisciplinārās zināšanas un skolotājs tikai vada un virza skolēnu mācīšanās procesu. Arī tēma aktuāla saistībā ar Drošāku internetu. Paldies Alīnai un Mariannai,jo viņas nedalījās teorijā, kā labāk organizēt starpdisciplināru mācību stundu, bet gan parādīja to procesā kā reālu mācību stundu, kurā ir trīs stundas daļas (ierosināšana, apjēgšana, refleksija), jēgpilna atgriezeniskā saite. Starpbrīdī kolēģes par savu mācību stundu saņēma atgriezenisko saiti, kas balstīta uz 3P principa: Paslavē! Pajautā! Piedāvā! “Sadarbība ir viens no atslēgas vārdiem mūsdienu mainīgajā vidē, kad vienas lomas izzūd un to vietā rodas citas. Tāpēc ir svarīgi būt elastīgam, spēt pielāgoties un būt gatavam mainīties”,komentē kolēģes. Abas skolotājas 2022.gada septembrī ir piedalījušās profesionālās pilnveides kursos Itālijā,Soverato Erasmus +programmas ietvaros.
Skolas direktore
Izskanējis absolventu vakars. Paldies!
Izskanēja absolventu vakars, kas spilgta liecība tam, ka nav nekā labāka par tikšanos klātienē!
Paldies ikvienam, kurš sekmēja pasākuma izdošanos: sakārtoja savu kabinetu viesu uzņemšanai, atstāja kabineta atslēgu (īsto) skolas dežurantei, ziedoja savu brīvo laiku un bija klāt!
Paldies skolotājam Ērikam par darbu absolventu sagaidīšanā un reģistrācijā, skolotājai Jevai Bojarčukai par viesu izmitināšanu, skolas parlamenta jauniešiem par darbu gidu lomā, skolas tehniskajiem darbiniekiem un saimniecības darbu vadītājam Edgaram par skolas mājas gatavību uzņemt ciemiņus!Paldies Krāslavas novada pašvaldības policijai un personīgi Galinai Kursītei!
Paldies skolas direktorei M.Micķevičai par darba organizāciju, atbalstu un klātbūtni!
Paldies Nadeždai Adamovičai, Nadeždai Tadello, Ritai Andrejevai, Anželai Semjonovai, Ivanam Lukšam un Andrejam Jakubovskim par pasākuma sirsnīgās gaisotnes radīšanu!
Paldies mūsu skolēniem par atsaucību, uzdrošināšanos, dziesmām un dejām, īpašs Paldies Stefanam Gornam un viņa māmiņai!
Veselību un izdošanos vēlot, Irēna
Nodarbības ar topošajiem pirmklasniekiem
Pirmās attīstošās nodarbības topošajiem pirmklasniekiem.
Sveču dienā Krāslavas Varavīksnes vidusskolā
Krāslavas Varavīksnes vidusskola novēl visiem Sveču dienā :daudz smieties,lai visu gadu būtu jautrs prāts un gads būtu labs.
Ieklausoties 1991.gada Barikāžu dalībnieka stāstos
Krāslavas Varavīksnes vidusskolas vecāko klašu skolēni piedalījās Kalniešu pagasta bibliotēkas organizētajā 1991.gada Barikāžu atceres dienas pasākumā.
Ziemassvētku lasījumi!
Baltais vakars vecākiem
Tradicionāli janvārī skolotāja Rita Andrejeva priecē ar savu audzēkņu skanīgajām balstiņām skolēnu vecākus.Aplausu jūra.Dziesmu atkārtojums.Kā īstā lielkoncertā.Lai skan arī turpmāk!Radošu domu lidojumu! Paldies audzēkņu vecākiem par atbalstu!
Latviešu valodas aģentūras
konkursi un spēles
Latviešu valodas aģentūra ir izdevusi pagājušā gada konkursa darbu grāmatu „Tu esi Latvijas dārgums”. Skolēniem, kuru darbi publicēti grāmatā, autoreksemplāri tiks sūtīti pa pastu uz skolu. Bet pašlaik vietnē valoda.lv var apskatīt šīš grāmatas elektronisko versiju. Lepojamies ar to, ka radošo darbu krājumā dzīvo arī mūsu skolas skolēnu Darjas Petuhovas, Anastasijas Vanagas un Martas Skripļonokas darbi. Lai prieks lasīt, prieks ieraudzīt vērtības mums apkārt un spēja būt lepniem par savu tautu, valsti un valodu!
Latviešu valodas aģentūra piedāvā aizraujošu valodas spēļu ciklu “Spēlē valodas spēles un kļūsti gudrāks!” Katru mēnesi tiek piedāvāts iesaistīties kādā aktivitātē. 1.a un 5.b klases skolēni labprāt piedalījās novembra konkursā „Mana Latvija” – uzrakstīja vārdu Latvija, izdomāja un uzrakstīja vārdus, kas sākas ar katru burtu un saistās ar Latviju. Decembrī 5.b klases skolēni iesaistījās konkursā „Rūķu paslēpes” – iepazinās ar spēli un izpildīja uzdevumus. Paldies mūsu bērniem par radošumu!