Aktuāli notikumi 2021./2022. 2. semestris

Krāslavas Varavīksnes vidusskola saņēma konkursa “Ielaid skolā dabu” vēstuli

Konkursā “Ielaid skolā dabu” esam saņēmuši 63 radošus un iedvesmojošus pieteikumus. Mēs priecājamies par tik lielu ieinteresētību un tik daudzām brīnišķīgām iniciatīvām, kā attīstīt savas skolas vidi dabai draudzīgi. Šogad mūsu finansiālās iespējas ļauj atbalstīt 11 skolas un viņu pieteiktās idejas:

  1. Trikātas pamatskola

  2. Saldus vidusskola

  3. Jaunmārupes pamatskola

  4. Rankas pamatskola

  5. Valkas Jāņa Cimzes ģimnāzija

  6. Rīgas Valsts 1.ģimnāzija

  7. Teikas vidusskola

  8. Amatas pamatskola

  9. Vidrižu pamatskola

  10. Rēzeknes Valsts poļu ģimnāzija

  11. Aknīstes vidusskola

Ņemot vērā lielo atsaucību, iniciatīvu un vēlmi attīstīties, arī mēs turpināsim meklēt jaunas iespējas un veidus, kā palīdzēt vairot atbalstu vides izglītībai skolās.

Mēs noteikti sazināsimies, tiklīdz radīsies jaunas iespējas virzīt projektus, kuri vēl nav saņēmuši nepieciešamo atbalstu.

Pasaules Dabas Fonda vārdā izsaku lielu pateicību par atsaucību, atbalstu un ieguldījumu, vairojot izpratni Latvijas skolās par dabas daudzveidības nozīmi un palīdzot veidot sugām bagātāku pasauli!

Ar cieņu, Ar cieņu,

Elīna Pekšēna| Izglītība un sabiedrības iesaiste

| Pasaules Dabas Fonds

P.S. Paldies par iesaistīšanos projektā skolotājai Everitai Kriviņai un skolas direktorei Marijai Micķevičai .

Ceļošanas prieks

Tik ilgu laiku bijām pavadījuši mājsēdī, apzinīgi veikuši ento daudzumu testu, godprātīgi valkājuši maskas un ievērojuši citus drošības pasākumus, beidzot sagaidījām laiku, kad varam justies brīvāki un drošāki savās ikdienas gaitās. Tad arī radās ideja doties ekskursijā. Ļoti gribējās izbaudīt kaut ko tādu, kas Krāslavas un piepilsētas bērniem nav nemaz tik viegli pieejams, tādēļ pieņēmām lēmumu doties uz izklaides parku “Avārijas brigāde”.

11.maijā mēs,48 skolēni (ceļotāju grupa no 5.a, 6.a, 6.b, 7.a, 7.b, 8.b, 8.c kl.) un 3 skolotājas (Natālija Kirkiļeviča, Ludmila Marinenko, Rita Čerņenko), plkst.7:00 ar tūristu autobusu devāmies uz izklaides parku “Avārijas brigāde”. Tur mūs sagaidīja divas gides, kas pavadīja mūs visu dienu, viņas rūpējās par mūsu drošību, iedrošināja izmēģināt, nesteidzināja un bija pacietīgas, ļaujot mums atkal un atkal baudīt parka priekus.

Mēs varējām piedalīties: velokartu trasē, kameru šļūkšanas trasē, lāzeršautuvē, virvju trasē, surf atrakcijā, lidmašīnu karuselī, ķēžu karuselī, elektroauto autodromā, svārstu karuselī, izbraukt ar meža vilcieniņu u.c. Priekam nebija gala, varējām pārbaudīt savu izturīgumu, vestibulāro aparātu, iedrošināt, palīdzēt, atbalstīt. Pozitīvās emocijas dzirkstīja, adrenalīns sprikstēja!

Pats parks ir neparasti skaisti noformēts, mūs aizrāva dinozauru figūras un tas, ka viņi ar dažādām skaņām pievērsa sev ceļotāju uzmanību, melnie putni mežā, kas biedēja vilciena ceļotājus, košās puķes un citi parka atribūti.

Ēdnīcā nogaršojām saldo ledus dzērienu, frī kartupeļus un citus gardumus.

Plkst. 17:00 skolotājas atgādināja, ka jādodas mājas.

Tā bija tik skaista diena, mums patika viss, par ko arī rakstījām atsauksmēs.

Paldies mūsu sponsoriem – mūsu mīļajiem vecākiem – par atbalstu un dāsnumu!

Orgkomiteja

(Jūsu uzmanībai – dažas fotogrāfijas)

Sportistu sasniegumi

Paldies Krāslavas Varavīksnes vidusskolas sportistiem par dalību skolēnu vieglatlētikas sacensībās „Vieglatlētu kauss”. Skolēni sacentās gan skriešanas, gan mešanas disciplīnās, kā arī tāllēkšanā. Lepojamies ar Danila Ponomarčuks (100m skriešanā); Māris Dorofejevs ( 100 m un 800 m skriešanā); Edvīns Drobiševskis (800m skriešanā, šķēpa mešanā 600 g),Lauris Šidlovskis ,Alekss Pavlenoks (tāllekšana ,šķēpa mešanā 600 g),Viktors Vanags, Artjoms Hodarenoks (lodes grūšana 4 kg),Anastasija Apenko (100m skriešana, tāllekšana ),Viktorija Zujeva (100m skriešana),Ksenija Minkeviča (400 g šķēpa mešana, lodes grūšana 3 kg), Arthur Vanduynslager (100m skriešanā, lodes grūšana 5 kg),Ronalds Murāns(šķēpa mešana 800g) ,Maksims Kazlauskis (šķēpa mēšana 800 m), Guntis Ungurs, Eduards Lukaševičs (lodes grūšana 5kg),Aleksandra Soročina (100m skriešana), Kristīne Delvere (lodes grūšana 3kg).

Paldies skolotājiem Ingrīdai Bernatei un Dmitrijam Silovam, skolēnu ģimenēm par atbalstu, par sasniegtajiem mērķiem, par Krāslavas Varavīksnes vidusskolas vārda popularizēšanu, par gūto rezultātu sava sporta veida izvēlē! Lai arī turpmāk Jums pārliecība par sevi un savām spējām!

Konkurss ,,Mana mīļākā rotaļlieta.’’

Kad skolēns sāk mācīties skolā, tad liela nozīme ir grāmatām, burtnīcām, pildspalvām un zīmuļiem, visvisādiem moderniem gadžetiem arī, taču mājās pacietīgi gaida rotaļlietas – pelīte, lācis, lelle, kaķis, mašīna, vilcieniņš un vēl kāda spēle. Katram no mums ir sava mīļākā manta, bieži vien uzdāvināta vai speciāli atvesta no tālienes. Rotaļlietas nomierina, ar tām ir interesanti, un ir tik labi, ja vakaros blakus guļ mīļotais lācītis, lelle, sunītis vai cita manta. Krāslavas novada centrālā bibliotēka aicina bērnus un jauniešus piedalīties konkursā, uzzīmēt savu mīļāko rotaļlietu, uzrakstīt par to trīs piecus teikumus un dalīties savā priekā, mīļumā un bērnības atmiņām ar visiem mums.


Krāslavas novada centrālās bibliotēkas

Bērnu literatūras nodaļas vadītāja

Viktorija Urbanoviča

“The Project Competition 2022” rezultāti

Ir apkopoti rezultāti radošo darbu konkursā ’’The Project Competition 2022’’.

Paldies 1.a klases skolēniem un vecākiem par aktīvu piedalīšanos, īpaši

1.Linai Ignatjevai

2.Vladislavu Šakovsku

3.Devidu Avotiņu

4.Deividu Pičuginu

5.Viktorijai Grigorjevai

6.Tamilai Vitjukai

7.Jekaterinai Šestunovai

8.Dajanai Juzefovičai

9.Mārisu Andrejevu

10. Zlatai Moisejevai

11.Ļikai Ļahovičai

12.Dainisu Kovalevskisu

13.Alise Matjukai

14.Matveju Cvetkovu

15.Darjai Šeinai

Pateicība par sadarbību 1.a klases audzinātājai Dainai Strupišai.

Visi dalībnieki saņēma saldās balvas un pateicības rakstu.


Svešvalodas skolotāja

AFS viesģimeņu pieteikšanas

Meklējam viesģimenes nākamajam mācību gadam!

Ir zināmi 2022./2023.m.g. apmaiņas programmas dalībnieki, kuri ir izvēlējušies doties apmaiņā uz Latviju. Šogad tiks pārstāvētas 10 valstis!

Lielākā daļa jauniešu profilu jau ir pieejama apskatei AFS mājaslapā: https://afs.lv/viesskoleni-2022-2023/

Par viesģimeni var kļūt ikviena ģimene, kuras locekļi ir atvērti starpkultūru pieredzei. Viesģimenes galvenais pienākums ir uzņemt viesskolēnu nevis kā ārvalstu viesi, bet kā savas ģimenes locekli, nodrošināt skolēnu ar dzīvesvietu un ēšanu, kā arī censties adaptēt skolēnu savās ikdienas gaitās un ģimenes dzīvē. Lai kļūtu par viesģimeni, aizpildiet pieteikuma anketu AFS mājaslapā un mēs sazināsimies ar Jums, lai sīkāk pastāstīt par programmas būtību.


AFS Artūra apsveikums mātes diena

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image
Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Konkurss ”Gudrinieku stafetes''

Dabaszinību dienas mūsu skolā notika laika posmā no 19. līdz 21. aprīlim. Skolas stadionā 10. un 12. klašu skolēni rīkoja stafetes, kurās apvienoja ne tikai zināšanas dabaszinātnes jomas priekšmetos, bet arī prasmes darboties ar sporta inventāru, veiklību un atjautību. Katrai komandai bija jāiziet cauri septiņām stacijām. Aprēķinot rezultātus, tika ņemts vērā ne tikai pareizo atbilžu skaits, bet arī distances veikšanas ātrums.

Lai sāktu distances veikšanu, dalībniekiem bija jāatrod 6 kontinentu nosaukumi filvārdā. Pēc tam, pārnesot bumbiņas no vienas vietas uz otru, dalībnieki bija devušies pie pirmās stacijas, kur viņiem bija pareizi jāsašķiro ķīmiskās vielas (etiķis, krāsas, žurku inde, mazgāšanas līdzekļi u. c.) pa grupām - indīgas, bīstamas, viegli uzliesmojošas un kodīgas.

Otrajā stacijā skolēniem bija jāsašķiro atkritumi pa konteineriem.

Trešā stacija tika sasniegta lecot maisos – tajā bija jāatpazīst dzīvnieks un jāuzraksta, kurā kontinentā tas dzīvo.

Lēkājot pāri sporta konusiem, skolēni nonāca līdz volejbola laukumam, uz kura bija izkārtoti karogi ar burtiem – no tiem bija jāsastāda Latvijā dzīvojoša putna nosaukums. Katrai komandai bija savas krāsas karogi.

Ceļš uz piekto staciju veda cauri purva izciļņiem. Piektajā stacijā komandas dalībniekiem bija jāizpēta ūdens tvertņu shēma un jānosaka, kura no tvertnēm pirmā piepildīsies ar ūdeni.

Komandas saliedētība tika pārbaudīta sestajā stacijā. Vienam no komandas dalībniekiem bija jātur vingrošanas riņķis, kuram cauri lēca pārējie komandas dalībnieki. Tad vingrošanas riņķis tika padots uz priekšu nākamajam dalībniekam un uzdevums atkārtojās līdz tika sasniegts lauciņš ar sēnēm. Katrai komandai uz maršruta lapas bija sastādīta mīkla, kuru atminot, varēja noskaidrot noteikto sēņu veidu.

Bērni meklēja septīto staciju kartē, kur bija paslēpta pēdējā mīkla. Kad dalībnieki bija to atrisinājuši, viņi varēja pabeigt savu maršrutu un koordinatori reģistrēja maršruta paveikšanas laiku.

Liels paldies 10.a.kl.un 12.a.kl. skolēniem , MJ dabaszinību un sporta skolotājām I. Bernatei J. Bojarčukai, P. Boločko, K. Milaševičai, D. Silovam, A. Skoromko un E. Ungurei par sadarbību. Vēlos pateikties Sarkanā Krusta darbiniekiem par dāvanām konkursa ”Gudrinieku stafetes”'uzvarētājiem.


I.Solima

"Ķengurs" –2022

″Ķengurs″ – tas ir masveida starptautiskais matemātikas konkurss-spēle, kurā bez atlases var piedalīties jebkurš 2.-12.klases skolēns.

Tā galvenais mērķis ir parādīt bērniem matemātikas aizraujošās īpašības, sniegt viņiem prieku no intelektuālās piepūles.

Konkurss-spēle „Ķengurs – matemātika visiem” veicina matemātikas popularitāti un paaugstina skolēnu interesi par to, stimulē matemātikas programmas apguvi. Katru gadu Krāslavas Varavīksnes vidusskola piedalās šajās sacensībās.

Šis konkurss savā veidā ir spēle. Dalībnieki saņem 30 uzdevumus (2.-4. klasēm - 24 uzdevumi), katram ir 5 atbilžu varianti, bet tikai viena atbilde ir pareiza. Speciālajā veidlapā vai lapā ar uzdevumiem dalībniekam jāatzīmē pareizo atbildi bez paskaidrojumiem. Konkurss ilgst 1 stundu 15 minūtes.

Šogad 24. martā kopā ar daudzu valstu skolēniem mūsu skolas 2. – 11. klašu skolēni sacentās zināšanās matemātikā. Konkursā “Ķengurs - 2022” piedalījās 14653 Latvijas skolēni, Krāslavas Varavīksnes vidusskolu pārstāvēja 49 skolēni. Visaktīvākie dalībnieki bija 2.- 4. klašu skolēni, konkursā piedalījās 27 jaunie matemātiķi. 2.-12.klašu skolēni, kuriem patīk matemātika, demonstrēja erudīciju un spriešanas prasmes, piedaloties konkursā.

Konkursa rezultāti

2. klašu grupā skolā 1. vieta – Danilam Berkam, Latvijā viņš ieguvis 1350. vietu 2761 dalībnieku vidū.

3.klašu grupā skolā vislabāk veicās Stanislavai Abramovai, arī Latvijā viņai ir 142.vieta 2138 dalībnieku konkurencē.

4.klašu grupā skolā 1. vietu ir ieguvis Antons Terehovs, Latvijā viņš ieguvis 99. vietu 2133 dalībnieku vidū.

5.klašu grupā skolā 1.vietā – Aleksandrai Andruškevičai, Latvijā viņa ir ieguvusi 151.vietu 1668 dalībnieku vidū.

6.klašu grupā skolā 1.vietā – Tomass Bergs, Latvijā - 155.vieta starp 1405 dalībniekiem.

7.klašu grupā skolā 1. vietā – Arīna Dembovska, Latvijā - 230.vieta, starp 1162 dalībniekiem.

8.klašu grupā skolā labākais ir Artjoms Fjodorovs, Latvijā - 382.vieta starp 1105 dalībniekiem.

9.klašu grupā skolā labākais Māris Dorofejevs, Latvijā - 301.vieta starp 903 dalībniekiem.

10.klašu grupā skolā 1.vietā Dānielam Pavlovičam, Latvijā - 52.vieta starp 730 dalībniekiem.

11.klašu grupā skolā labākais ir Andrejs Baranovskis, Latvijā viņam 272.vieta starp 511 dalībniekiem.

Paldies visiem skolēniem par dalību konkursā.

Paldies mūsu skolotājiem par skolēnu matemātisko spēju attīstīšanas vecināšanu - Ērikam Zaikovskim, Ritai Kamolai, Olgai Daleckai, Žannai Boļšakovai, Ivetai Putānei, Natālijai Rusovai, Olgai Grundānei, Ludmilai Marinenko, Natālijai Kirkiļevičai, Mariannai Rukmanei.

Katrs skolēns saņems sertifikātu par piedalīšanos starptautiskā matemātikas konkursā un tiks noteikti labākie katrā klašu grupā skolā un valstī.

Sāksim gatavoties nākamajam konkursam.

Natālija Kirkiļeviča un Vija Kavševiča,

konkursa „Ķengurs” organizatores Krāslavas Varavīksnes vidusskolā

Akcija “Atpakaļ uz skolu/ Atpakaļ uz universitāti 2022” arī Krāslavas Varavīksnes vidusskolā

Gatavojoties Eiropas dienai 9. maijā, Eiropas Komisijas pārstāvniecība aicināja Latvijas izglītības iestādes un Eiropas Savienības lietu ekspertus piedalīties ikgadējā akcijā “Atpakaļ uz skolu/ Atpakaļ uz universitāti 2022”.

Mūsu skola pieteicās dalībai šajā akcijā, un 25.aprīlī notika tikšanās ar eksperti Zani Šime, kura dalījās ar jauniešiem sevis pieredzētajā un sasniegtajā.

Kas ir šī akcija?

Akcijas „Atpakaļ uz skolu/ Atpakaļ uz universitāti" laikā ES institūciju darbinieki, valsts un pašvaldības iestāžu pārstāvji, NVO aktīvisti un citi Eiropas lietu eksperti dodas uz Latvijas izglītības iestādēm, lai ar jauniešiem dalītos savās zināšanās par Eiropas Savienību un tās aktualitātēm. Akciju „Atpakaļ uz skolu” 2007. gadā uzsāka Vācija, kas tajā laikā bija prezidējošā valsts Eiropas Savienības Padomē. Akcija vainagojās panākumiem un jau 2008. gadā Eiropas Savienības informācijas aģentūra to pirmo reizi īstenoja arī Latvijā.

Iepazīstieties: 2022.gada viesis

Zane Šime ir pētniece un izstrādā doktorantūras darbu aizstāvēšanai Norvēģijas Zinātnes un tehnoloģiju universitātē .Viņa runāja ar mūsu skolas 9.-12.klašu jauniešiem par tēmu “ ES zinātnes diplomātija un ES finansēto pētniecības projektu loma Savienības ārējā darbībā”. Zane šajā akcijā piedalās regulāri, jo uzskata, ka tā ir iespēja pārrunāt ar jauniešiem aktuālus, ar Eiropas Savienību saistītus jautājumus un uzrunāt vidusskolēnus kļūt par ES ekspertiem.

Zanes saruna par …

Zane iesaistās diplomātijas pētniecībā. Bet kas ir diplomātija? Diplomātija ir komunikācijas un sarunu process starp valstīm un citiem starptautisko attiecību dalībniekiem, kā arī tā pētniecība. Daudz laika tika veltīts termina “zinātnes diplomātija” skaidrošanai. Tā balstās uz 3 taksonomijām: zinātne diplomātijai | diplomātija zinātnei | zinātne diplomātijā. Pastāv nozaru specifiskās diplomātijas. Kā salāgot šīs diplomātijas? Kur beidzas viena diplomātija un sākas otra?

Zane pēta ES finansētos projektus un to ietekmi uz tautsaimniecības attīstību. Katram, kurš piedalās kādā no ES projektiem, pastāv iespēja mācīties no citiem un otrādāk. Katram cilvēkam ir iespēja dot savu pienesumu Latvijas, Eiropas attīstībai. Zane ir izdevusi arī vairākas publikācijas.

Jautājumi….

Sarunas laikā Zanei tika uzdoti dažādi jautājumi: par talantīgiem jaunajiem Latvijas zinātniekiem, svešvalodu pārvaldīšanu, starptautiskās sadarbības partneru meklēšanu.

Sarunu apkopoja skolotājas M.Micķeviča un V.Purpiša

Pētnieciskie darbi

Pētnieciskie darbi.docx

2.a klases skolēni Krāslavas pilsētas dzimšanas dienā stāda gurķus savām rokām.

Nodarbības ietvaros notika arī marinēto un salīto gurķu degustācija.

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image
Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Īsi par aktivitātēm Valodu jomā

Par godu Dzimtās Valodas dienai notika lasījumi “Es lasu dzimtajā valodā”. To mērķis bija pievērst mūsu uzmanību dzimtās valodas vērtībai un skaistumam. Krāslavas novada centrālās bibliotēkas kolektīvs pateicas visiem mūsu skolas lasījumu dalībniekiem. Interesantāko fragmentu lasītāji ir Anastasija Petuhova, Antons Terehovs, Nikita Ivanovs. Par uzvarētājiem atzīti Darja Petuhova, Anastasija Vanaga, Miroslavs Baženovs.

* * *

“Bērnu jauniešu un vecāku žūrijas 2021″ dalībnieki, kas čakli piedalījušies grāmatu vērtēšanā, ir saņēmuši godam nopelnītās balviņas un pateicības. Paldies čaklākajiem lasītājiem – 2.b, 6.b kl. skolēniem! Lūk, grāmatu ekspertu spilgtākie iespaidi par izlasīto:

S.Gorns: “Lasot grāmatu “Lampiņa”, es izjutu un sapratu visas tajā attēlotās laimes un nelaimes, priekus un bēdas. Grāmata lika fantazēt un domāt, kā arī pārdzīvot un just līdzi bākas uzrauga meitiņai vārdā Lampiņa.”

T.Bergs: “Man iepatikās Dzintara Tilaka grāmata “Šausmiņa”. Kāpēc? Pirmkārt, galvenā varone ir mūsu vienaudze, un viņas dzīvē ir tādas pašas problēmas kā mums – mazs augums, matemātika... Otrkārt, grāmatā ir daudz piedzīvojumu, un tie ir aizraujoši.”

N.Kupreviča: “Es iesaku visiem izlasīt Ingas Žoludes grāmatu “Pirmo reizi uz Zemes”. Tā stāsta par zēnu, kas uz Zemes atrodas izpētes misijā. Viņa pētniecības objekts ir draudzība ar diviem Zemes bērniem. Fantastiska grāmata!”

L.Buhalova, latviešu valodas skolotāja: “Mūsdienās, kad skolēni lasa maz grāmatu, es esmu gandarīta, ka 2.b klases 11 skolēni piedalījās grāmatu vērtēšanā “Bērnu žūrija 2021”.

Katrs skolēns ne tikai aizpildīja anketu, bet arī sniedza mutiskās atbildes uz jautājumiem: “Kāpēc patika vai nepatika grāmata, kas tajā likās interesants?”

Ļoti interesantas un izsmeļošas bija Anastasijas Bārtules, Nikitas Zaiceva, Emīlijas Drobiševskas, Anastasijas Petuhovas atbildes.

Skolēni labprāt pildīja uzdevumus darba lapās, kuras bija viņiem sagatavotas LNB.

Ceram, ka nākamgad arī mums piedāvās lasīšanai un vērtēšanai interesantas un skaisti noformētas grāmatas.”

* * *

Latviešu valodas aģentūra izdevusi skolēnu radošo darbu krājumu „Mans grāmatplaukta stāsts”. Konkursam tika iesūtīti 1090 darbi no Latvijas un latviešu skolām ārzemēs. Grāmatā izdoti interesantākie 417 jauno autoru un mākslinieku domraksti un zīmējumi. Labāko autoru vidū ir arī mūsu skolas pārstāvji – M.Baženovs, D.Petuhova.

* * *

Latviešu valodas un literatūras valsts 48.olimpiādes 2.posmā piedalījās 12. a kl. skolēni G.Ungurs un A.Tarlecka. Paldies Annai par dalību un labiem rezultātiem un Guntim – par iegūto 2.vietu!

* * *

Notika skolēnu skatuves runas priekšnesumu videokonkurss. 2. kārtai izvirzīti Antona Terehova, Milanas Milaševičas videopriekšnesumi, kurus vērtēs Valsts izglītības un satura centra izveidotā vērtēšanas komisija.

* * *

Latgales reģiona skolēnu eseju un radošo darbu konkursā “Krievu valoda, literatūra un kultūra: skats no 21.gadsimta” piedalījās A.Andrukoviča, N.Zaicevs, D.Petuhova, M.Baženovs, D.Baranovskis, K.Dudarenoka, A.Pitkevičs.

Latgales reģiona debašu turnīrs 7.-9. klasēm

12. aprīlī Latgales reģiona debašu centrs pulcināja 6.-9.kl. skolēnus uz debati par to, vai pārbaudes darbi ir /nav jāatceļ skolā. Tikšanās klātienē raisīja ilgas diskusijas, kurās piedalījās skolēni no Daugavpils Valsts ģimnāzijas, Daugavpils 12. vidusskolas, Daugavpils Tehnoloģiju vidusskolas - liceja, Daugavpils Saskaņas pamatskolas, Rudzātu vidusskolas un Krāslavas Varavīksnes vidusskolas. Debate notika latviešu un angļu valodā.

Mūsu skolu pārstāvēja divas 9.a klases komandas: A.Vanaga, K.Svygryte, M.Skripļonoka, A.Krasnikovs, A.Pitkevičs un D.Ponamarčuks. Rezolūcijas tēma “Pārbaudes darbi ir/ nav jāatceļ skolā” lika mums aizdomāties par to, vai atzīme vienmēr atspoguļo mūsu reālās zināšanas. Mēs noskatījāmies vairākus Skola 2030 videosižetus par vērtēšanu, iepazināmies ar Somijas izglītības sistēmas ieguvumiem un pozitīvo pieredzi mācību darba vērtēšanā.

Apstiprinošās lietas argumenti bija saistīti ar to, ka pārbaudes darbi ir galvenais stresa iemesls skolā, ka pārbaudes darbi un par tiem iegūtās atzīmes veicina ārējo motivāciju, bet skolas uzdevums ir veicināt skolēna iekšējo motivāciju. Trešajam argumentam izmantojām Somijas pieredzi, kura rāda, ka augstu izglītības līmeni var sasniegt arī bez pārbaudes darbu veikšanas.

Noliedzošās lietas pamatā bija divi argumenti: pārbaudes darba atzīmes rāda, ko skolēns iemācījies temata, semestra, mācību gada noslēgumā, un tas, ka vērtējums palīdz viņam saskatīt savu izaugsmi un attīstības iespējas.

Mēs pateicamies oponentiem par debati un jūtamies gandarīti par iegūto 2. un 3. vietu. Gatavošanās šim turnīram lika mums aizdomāties par savu attieksmi pret zināšanu apguvi un labāk izprast tās pārmaiņas, kuras pašlaik notiek Latvijas skolās.

M. Skripļonoka, 9.a klases skolniece

Akcija ’’Izgatavo putnu būrīti!’’ noslēgusies

Gaisā smaržo pavasaris. Nevienam nav noslēpums, ka tas ir laiks, kad mostas daba un ierodas putni no siltajām zemēm. Krāslavas Varavīksnes vidusskolas vecāku padomes akcijai ’’ Izgatavo putnu būrīti! ” atsaucās skolēni ar saviem vecākiem. Rezultātā tapa 33 putnu mājiņas spārnotajiem draugiem! Priecāsimies par putniem, par putnu dziesmām skolas teritorijā! Tāpat kā nav iespējams uzbūvēt visiem vienādas mājas, tad tā rezultātā tika uzbūvētas dažādas putnu mājiņas, kurās vienlīdz labi jutīsies ikviens tās iemītnieks. Paldies ,Jums skolēni un vecāki:

1.a Viktorija Grigorjeva,10.a Nikoļa Lebedeva,10.a Aigars Sebežs,10.a Arnis Ostrovskis,8.c Inārs Ungurs,1.a Dajana Juzefoviča,2.b Maksimljans Timohovičs,4.a Ksenija Fjodorova,4.a Anna Petrova,4.a Karina Koreņevska,4.a Jekaterina Veličko,4.a Arina Oļehnoviča,2.a Arīna Makasejeva,2.a Jegors Soboļevs,6.b Stefans Gorns,3.a Artjoms Gavars,6.a Valdis Latkovskis,2.a Sofija Tumaševiča,2.a Marianna Klintončika, Jeļena Kļimova, 8.c Sanita Bohāne,6.b Maksims Denisovs,6.b Nikita Minķevičs,6.b Tomass Bergs,8.c Maksims Stivriņš,5.a Arnis Juzefovičs,5.a Izabella Baldiņa,3.b Elizabeta Baldiņa,8.c Ēriks Semjonovs, 8.c Gunārs Dorožko, 12.a Guntis Ungurs,7.a Ksenija Čursina,10.a Karina Čursina,1.a Matvejs Cvetkovs par atsaucību!

Krāslavas Varavīksnes vidusskolas skolas padomes priekšsēdētāja Ilona Berga

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Kas ir diskriminācija?

2022.gada 12.aprīlī Krāslavas ģimnāzijā notika pasākums ''Kas ir diskriminācija?'' Pasakumā piedalījās 6.b klases komanda. Anastasija Vasiljeva uzrakstīja , kā viņa daudz uzzināja par diskrimināciju musdienās. Skolēni strādāja grupās un prezentēja atbildes uz jautājumiem ''Ko tu domā par diskrimināciju?, ''Vai tā ir skolā vai gimenē?'' Atmosfēra bija draudzīga un radoša. Paldies organizātoriem par pasākumu.

Ar bērniem bija skolotāja Jeļena Kļimova

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Grāmatu svētki 2022.

No 5. līdz 8. aprīlim sākumskolā norisinājās Grāmatu svētki. 1. un 2. klases lasīja latviešu tautas pasakas, 3. klases lasīja M. Stārastes pasakas, 4. klases lasīja I. Ziedoņa pasakas. Nodarbībās notika kolektīvi lasījumi, bērni rakstīja vēstules pasaku varoņiem, zīmēja ilustrācijas izlasītajām pasakām. Klasēs bija izveidota zīmējumu un radošo darbu izstāde. Bērni veidoja arī lasītāja dienasgrāmatu. Kopā ar skolotājiem viņi sagatavoja mazu priekšnesumu - dramatizējumu.

Grāmatu svētkos visas klases prezentēja paveikto. Tika rādīti labākie zīmējumi, nolasīti labākie radošie darbi un parādīti brīnišķīgi priekšnesumi. Bērniem bija iespēja atbildēt uz viktorīnas jautājumiem.

Svētku noslēgumā dalībniekus gaidīja pateicības un saldās balvas. Liels paldies sākumskolas skolotājiem par sadarbību!


Bibliotekāre Oksana Zaikovska

Lieldienu uzruna-2022

Mūsu dzīve un realitāte sastāv no vairākiem ieradumiem, kas veido mūsu ikdienu, liek pamatus tradīcijām, dzīves filozofijai un pasaules uztverei. Viss plūst, viss mainās - gadalaiki, notikumi, modes un kultūras izpratnes būtība, cilvēku vērtības un tieksmes. Ievērojamais rakstnieks un politiķis Daniels Defo (1660 - 1731) teicis: “Kāda ir cilvēka dzīves likteņa spēle! Un cik dīvaini mainās slepenie avoti, kas pārvalda mūsu piedziņu, mainoties apstākļiem! Šodien mēs mīlam to, ko rīt mēs ienīdīsim; šodien mēs meklējam kaut ko tādu, no kā rīt izvairīsimies. Rīt mums būs bailes no domas par to, pēc kā mēs šodien ilgojamies.”

Strauji mainīgajā pasaulē nemainīga ir pavasara atnākšana. Ar savu elpu tas atmodina dabu. Kopš seniem laikiem pavasaris liek pārdomāt eksistenciālus jautājumus, skaidrojot apkārtējās pasaules būtību, pagriežot un ievirzot cilvēku pie savām garīgajām saknēm, pie sava Radītāja. Tas ļauj ieskatīties dziļāk sevī, lai sajustu un nezaudētu tos pamatus, kuri sniedz patiesu gaismu, siltumu un drošības sajūtu. Pareizas attiecības ar sevi palīdz izdzīvot, izprast dzīves jēgu, savas identitātes vērtību un ieraudzīt, ka blakus ir cilvēki, kuri meklē sirdsmieru un cerību būt uzklausītiem, saprastiem. Patiesa saruna ar tuvāko ir mīlestības dāvana, caur kuru ļaujam mūsu tuvākajam ņemt dalību mūsu dzīvē.

Mūsu vārdiem piemīt milzīgs spēks! Šo atziņu iepazinu bērnībā. Apmeklējot svētdienas dievkalpojumus draudzē, dzirdēju apgalvojumu: ,,Sākumā bija vārds, un viss uz mūsu planētas ir radīts pēc Dieva vārda. Tā kā cilvēks pēc Dieva tēla un līdzības radīts, tad arī viņam pieder vārda noslēpumainais spēks – veidot un iznīcināt, pacelt un nolīdzināt.’’

Katrs no mums veido pasauli sev apkārt, savu civilizāciju. Vārds ir spēcīgs ierocis, taču katrai monētai ir divas puses. Vārda brīvība dod spēcīgu psiholoģisku resursu indivīdam un ved uz attīstības augstāko punktu, bet jārīkojas tā, lai mūsu vārdi nedarītu pāri līdzcilvēkiem. Šobrīd Latvijas sabiedrība ir sadalījusies. Nav vienotības svarīgākajos jautājumos, pārāk bieži izskanējušie uzskati, viedokļi, verbālās izpausmes ir goda un cieņas aizskaroši. Arvien biežāk sastopu cilvēkus, kurus citu teiktie vārdi ir apdedzinājuši, pamodinājuši sirdī nevēlēšanos un pesimismu – mūsu sabiedrības lielāko ļaunumu, kas liedz virzīties uz priekšu, dzīvot saticīgi, pilnveidoties, būt laimīgiem…

Kristietība ir Dieva mīlestības ceļš, kurš augstāks par jebkādu likumu un normu. Dievs teica un tapa. Vārds ir cilvēka apziņas un komunikācijas elements. Vārds palīdz mums novilkt robežas, sadalīt resursus un ietekmes sfēras. Ar valodas palīdzību mēs regulējam savstarpējās attiecības. Viens no Dieva žēlastības līdzekļiem, kas ir dots cilvēkam, lai garīgi augtu un pilnveidotos, ir Svētie Raksti. “Ticība nāk no sludināšanas.” (Rom.10, 17) Caur savu Vārdu Dievs mūs iedrošina, sniedz mierinājumu un pārveido. Viņš apsola, ka tas, kurš būs vienots ar Viņu, tiks mīlēts un apžēlots.

Kristus ir teicis: “Es jums atstāju savu mieru, savu mieru Es jums dodu. Jūsu sirdis, lai neiztrūkstas un neizbīstas’’. (Jņ.14, 27) Lai mīlestība pret To Kungu nosaka mūsu prioritātes!

Cienījamie novadnieki, Lieldienu priekšvakarā piedāvājam Jūsu uzmanībai video uzrunu, kuru veidoja Krāslavas mācītāji un Varavīksnes vidusskolas skolēni.

Video uzruna ir pieejama tīmekļvietnē – “varavīksne.lv”

Lai evaņģēlijā sludinātie vārdi sniedz mierinājumu, palīdz sajust Dieva klātbūtni savā dzīvē. Lai Dieva žēlastība pavada, stiprina ticību un piepilda sirdis ar mīlestību un piedošanu.

Kristus ir Augšāmcelies!

Margarita Borodina-Ignatoviča, Krāslavas Varavīksnes vidusskolas 12.a klases audzinātāja, vēstures skolotāja

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image
Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Novada izstādes – konkursa “Kas tavā kastē?” dalībnieku un laureātu apbalvošana

2022.gada 7.aprīlī Kultūras namā norisinājās Interešu izglītības vizuālās mākslas un vizuāli plastiskās mākslas pulciņu skate “Kas manā kastē?” un pedagogu metodisko darbu skate “Ideju kaste” pasākums.

Pirms pasākuma klātesošie aplūkoja izstādītos radošos darbus- zīmējumus, gleznojumus, grafikas, rokdarbus, aušanas, papīra plastikas uc.darinājumus.

Pasākuma pirmā daļā tika apbalvoti ar diplomiem un saldumu dāvanām visi dalībnieki un uzvarētāji.

Sākumskolas vizuālās mākslas pulciņa “SPEKTRS” (skolotāja Vija Plotka) aktīvākās dalībnieces no 3.a klases veiksmīgi startēja ar saviem radošajiem darbiem.

Danielas Survilo darbs “Puķu veikalā” ieguva Atzinību;

Diāna Sardiko darbs “Saldumu balle. Uzdejosim?” saņēma III pakāpes diplomu;

Ivitas Kormiļcevas darbs “Saule puķēs” ieguva III pakāpes diplomu;

Arianas Kupraščenkaites un Danielas Survilo darbs “Piparkūkas manā būrītī” ieguva III pakāpes diplomu;

Arianas Kupraščenkaites darbs “Rotaļlietu teātris” ieguva I pakāpes diplomu.

Vizuāli plastiskās mākslas pulciņa “Mozaīka” (skolotāja Jevgēnija Sergejenko) aktīvi piedalījās konkursā 9.a un 11.a klases audzēkni.

Ligita Petkeviča 11.a kl. darbs “Pie upes” ieguva Atzinību;

Dmitrijs Bērtulis 9.a kl. darbs “Ceļavējš” ieguva III pakāpes diplomu;

Marta Skripļonoka 9.a kl. darbs “Rīts” ieguva II pakāpes diplomu;

Anastasija Deņisova 11.a kl. “Mākslas haoss” ieguva II pakāpes diplomu;

Aleksandra Soročina 11.a kl. darbs “Rokdarbu lādīte” ieguva II pakāpes diplomu;

Sandra Kostjukeviča un Aleksandrs Vojeckis 11.a kl. kopīgs darbs “Plauktu plaukts” ieguva I pakāpes diplomu;

Anastasija Vanaga 9.a kl. darbs “Jūras pērle” ieguva I pakāpes diplomu.

Pirmās daļas noslēgumā notika fotografēšanās kopā ar skolēniem, pedagogiem, vērtēšanas komisiju un ekspertiem.

Pasākuma otrā daļa tika veltīta metodisko darbu skatei “Ideju kaste”.

Skates mērķis bija veicināt pedagogu metodisko darbību un apzināt, apkopot un popularizēt pedagogu metodiskā darba pieredzi.

Pedagogi dalījās pieredzē ar savu izraudzīto metodisko tēmu Power Point programmā.

Krāslavas Varavīksnes vidusskolas vizuāli plastiskās mākslas pulciņa “Mozaīka” vadītāja Jevgēnija Sergejenko prezentēja izstrādāto metodisko darbu “Gravējums uz kartona”.

Vizuālās mākslas pulciņa “Spektrs” vadītāja Vija Plotka prezentēja izstrādāto metodisko darbu “Plastilīna tehnikas apguve”.

Stingrā komisija J.Sergejenko un V.Plotkas metodiskos darbus apbalvoja ar II pakāpes diplomu. “Plastilīna tehniku apguve” turpinās ceļu uz otro kārtu.

Tiesībsarga vietnieces vizītē Krāslavas Varavīksnes vidusskolā

8.aprīlī Krāslavas Varavīksnes vidusskolā notika 9.klašu skolēnu tikšanās ar Tiesībsarga biroja pārstāvi Inetu Piļāni. Pasākums tika organizēts kampaņas ‘’Es, Tu un Satversme’’ ietvaros.

I.Piļāne izsmeļoši un interesanti pastāstīja par tiesībsarga vietnieces amatu, pienākumiem, prasībām un perspektīvām. Inetas dzimtas vēsture ir cieši saistīta ar Latgali, ar Izvaltas ciematu un Izvaltas pamatskolu, kuru viņa absolvēja. Tieši tāpēc tikšanās bija divtik patīkama. Latgalei piemīt īpaša atmosfēra un šarms, bet atmiņas par jaunības laikiem spēj pozitīvi uzlādēt.

Organizētās sarunas galvenais mērķis bija padziļināt un nostiprināt iepriekš iegūtās skolēnu zināšanas Latvijas un pasaules vēstures stundās par Latvijas Republikas Satversmi. Valsts pamatlikumam šogad apritēja 100 gadi. Labākais, ko varam gūt no Satversmes, ir rakstīts 90.pantā - ikvienam ir tiesības zināt savas tiesības. Svarīgi savas tiesības ne tikai zināt, bet arī praktiski pielietot. Satversmes panti ir aktuāli un veido sabiedrības stabilu platformu. Cilvēka tiesības uz dzīvību, brīvību, izglītību, sociālo nodrošinājumu, tieksme dzīvot saskaņā ar savām vēlmēm, interesēm, apziņu un pārliecībām ir nemainīgas.

Satversmes tapšanas vēsture, demokrātijas pamatvērtības, Latvijas valsts simboli, Saeimas vēlēšanas, jauniešu pilsoniskā līdzdalība, gan arī piemēri( izskatīti daži gadījumi), kad cilvēkam ir tiesības vērsties pēc palīdzības pie tiesībsarga. Diskusijas laikā tematu klāsts bija plašs.

Pateicamies Tiesībsarga biroja ekspertei Inetai Piļānei par lietderīgu un aizraujošu sarunu. Paldies visiem dalībniekiem par aktīvu iesaistīšanos, lai iegūtās zināšanas palīdz gan mācībās, gan arī dzīvē komunicēt un nostiprināt Latvijas valsts pamatus. Tie cilvēki, kuri spēj aizstāvēt Satversmē paustās pamatvērtības, spēj nodrošināt Latvijai nākotni un izaugsmes perspektīvas.

Sengrieķu filozofs Aristotelis ir teicis: “Sabiedrībai ir jāļauj attīstīties kā dzīvam organismam, jo tikai tad, kad tu kļūdies un darbojies, tu rīkojies atbildīgi, jo tad tu esi brīvs, neatkarīgs un cīnies par savām tiesībām pilnvērtīgi dzīvot.”

Margarita Borodina- Ignatoviča,

Krāslavas Varavīksnes vidusskolas vēstures un politikas skolotāja

"LUCKY CHARM"

Ir apkopoti atbildes radošo darbu konkursā ’’Happy St.Patrick’s Day’’.

Paldies visiem par aktīvu piedalīšanos, īpaši Igoram Sorogovcam, Annai Tarleckai, Valerijai Morozovai, 12.a kl.,

Ināram Unguram, Ērikam Semjonovam, 8.c kl., un Kamilai Pakai, 6.b kl.

Pateicība par sadarbību 12.a, 6.a, 6.b un 8.c klases skolēniem.

Visi dalībnieki saņēma saldās balvas.


Svešvalodas skolotāji

Lepojamies ar Krāslavas Varavīksnes vidusskolas skolēnu talantiem.Paldies Miroslavs Baženovam un Darjai Petuhovai!

Carousel imageCarousel imageCarousel image

PRIECĪGAS LIELDIENAS UN PAVASARĪGU NOSKAŅOJUMU!

Easter is always in spring on Sunday.

On Easter people decorate the house, give coloured eggs to children and friends, go to church, saint bread, eggs, salt.

Children have a good time with egg-rolling. They roll coloured, hard-boiled eggs down a hillock until the eggs break.

People think-eating hot cross buns at breakfast on Good Friday morning is a magic thing.

EASTER EGGS, EASTER EGGS,

YELLOW, RED AND BLUE

EASTER EGGS, EASTER EGGS

ONE FOR ME AND ONE FOR YOU!

8.c klases skolēni kopā ar klases audzinātāju noformēja izstādi par Lieldienas simboliem.

Laipni lūdzam uz mūsu izstādi 203. kabinetā.

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

A. Semjonovas dekoratīvo karotīšu izstāde

Krāslavas Varavīksnes vidusskolā visu marta mēnesi vēstures stūrītī notika A. Semjonovas dekoratīvo karotīšu izstāde. Paldies visiem tiem, kas apciemoja izstādi!

Ko darīt laikā, ja pastāv plūdu draudi?

Latvijā plūdi var veidoties ilgstošu nokrišņu, sniega kušanas vai ledus sastrēgumu rezultātā, kad strauji ceļas ūdens līmenis un ūdens appludina apkārtējās teritorijas. Šodien Varavīksnes vidusskolā 6.-9.klašu skolēniem nodarbības " Esi informēts un zini, kā rīkoties! Plūdi." vadīja VUGD Krāslavas daļas inspektors Renāts Bidzāns.

Arthur’s Spring Holidays

On the 22 nd March I left Kraslava to go to Riga by bus, there I met my Belgium and American AFS friends, we walked together outside because the weather was just amazing. We enjoyed Riga’s sightseeing and traditional Latvian food. It was the first time in Latvia that I didn’t need to wear a jacket to go outside! In Old Riga we went together to the the AFS meeting where we met other AFS students studying in Latvia and listened to the presentations of every AFS country. In the afternoon I was an actor and participated in the theatre play. To tell the truth,I had the talent of Decaprio and our team won the Oscar. I had much fun, met new friends and had unforgettable spring holidays !


With all my rerspect, Arthur, AFS student, 12 a

Priecājamies par mūsu skolotāju aktivitātēm!

Priecājamies ar Krāslavas Varavīksnes vidusskolas 2.klases skolnieci Arīnu Makasejevu un viņas iegūto 2.vietu Latvijas skolu ziemas festivālā.

Daiļlasītāju veikums.

2022.gada 23.martā skolā noritēja daiļlasītāju konkurss. Paldies dalībniekiem un viņu skolotājiem par ieguldīto darbu un veltīto laiku! Sniegumi bija dažādi: izjusti, pārliecinoši, klusi un uzrunājoši.

Konkursā piedalījās:

Līna Ignatjeva(1.a)

Zlata Moisejeva(1.a)

Vladislavs Šakovskis(1.a)

Sofija Tumaševiča(2.a)

Anastasija Petuhova(2.b)

Ivita Kormiļceva(3.a)

Jana Solovjova(3.a)

Antons Terehovs(4.a)

Darja Petuhova(4.b)

Julianna Mihailova(5.a)

Anastasija Čubreviča(6.a)

Nadežda Kupreviča(6.b)

Milana Milaševiča(6.b)

Anastasija Vasiļjeva(6.b)

Alvis Abrosimovs (7.a)

Aleksejs Čertkovs (9.a)

Ņikita Ivanovs (9.a)

Artūrs Pitkevičs (9.a)

Mūsu skolu novadā pārstāvēs: Darja Petuhova (4.b), Antons Terehovs (4.a), Nadežda Kupreviča(6.b) un Milana Milaševiča(6.b) !

Komunistiskā genocīda upuru piemiņas dienā

25. martā - Komunistiskā genocīda upuru piemiņas dienā, dodamies pie pieminekļa ''Māte Latgale raud'', atcerēties aizvestos, noslepkavotos un iedegt sveci. Šo gājienu varam mēs īstenot vienatnē, ar ģimeni, ar kolēģi/kolēģiem. Šodien ir arī Māras diena, ticīgie vēršas pie Dieva, nestrādā smagus darbus, pārdomā dzīvi... Mums ir ko pārdomāt, vēlēties, plānot... Lai sirsnīga,darbīga un mierīga nedēļas nogale!

Krāslavas Varavīksnes vidusskola

Krāslavas Varavīksnes vidusskolā ir skatāma Krāslavas Vēstures un mākslas muzeja ceļojošā izstāde par Latvijas valsts izveidi: Krāslava-Latgale-Latvija

Misija–KRUPIS. Izglāb princi!

Varavīksne s vidusskola s skolēni ar savu skolotāju Everitu Unguri piedalās konkursā, ko organizē dabas aizsardzības pārvalde sadarbībā ar Interreg V-A Latvijas – Lietuvas pārrobežu sadarbības programmas 2014.–2020.gadam projektu “Ezeru pārvaldības un apsaimniekošanas uzlabošana Kurzemē un Ziemeļlietuvā (projekta Nr. LLI-449 ) jeb LIVE LAKE.

Konkursa temats: “Misija–KRUPIS. Izglāb princi!”.

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image
Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

3.b klases projekts “Gadalaiku dažādība”.

3. b klases skolēni februārī kopā ar skolotājām Ž.Boļšakovu un A.Gureviču padziļināti apguva tēmu “Gadalaiku dažādība”. Pēc kopīgām diskusijām, skolēni nonāca pie secinājuma, ka mīļākais gadalaiks klasē ir vasara.

Īstenojot starppriekšmetu saikni kompetenču izglītībā, tēmu apguva vairākos mācību priekšmetos – latviešu valodā un svešvalodā, mūzikā, dabaszinībās, mājturībā un tehnoloģijās, vizuālajā mākslā.

Izmantojot “Didaktisko materiālu komplektu sākumskolas vecuma bērniem latviešu valodas apguvei”, skolēni latviešu valodas stundās paplašināja savu vārdu krājumu, spēlēja attēlu un vārdu bingo, veidoja gadalaiku aprakstus pēc sižetisko attēlu sērijām. Diskutēja par svētkiem un to tradīcijām katrā no gadalaikiem. Citās stundās minēja mīklas, klausījās katram gadalaikam raksturīgu mūziku, raksturoja laika apstākļus, veidoja plakātus. Vislielāko prieku bērniem sagādāja radošs darbs – maketu izveide – pavasaris, vasara, rudens, ziema.

Projekta noslēgumā skolēni secināja, ka Latvijas daba ir brīnumaina jebkurā gadalaikā un mūsu pienākums ir to saudzēt.

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Projekts ’’ SPORT un LEGO pasākums”

12.martā notika projekta ’’LEGO un SPORT pasākums’’. Divpadsmit skolēnu no 7.b , 6.a klases ar prieku piedalījās pasākumā. Bērniem bija iespējā piedalīties dažāda veida sporta aktivitātēs, kā arī attīstīt radošās spējas, spēlējot ar LEGO konstruktoriem un citām attīstošajām spēlēm. Ikviens bērns pēc pasākuma saņēma diplomu par piedalīšanos, uzlīmi ar LEGO, somiņu ar augļiem un konfektēm.

Paši aktīvākie un visgudrākie bija Tumševiča Milana (6.a kl.), Čubreviča Anastasija (6.a kl.), Čubreviča Jekaterina (6.a kl.), Žukova Nikola (6.a kl.), Aleksandrs Samulevičs (7.b kl.), Ričards Jerlikovs (7.b kl.), Vjačeslavs Skorodumovs (7.b kl.), Alekss Pinka (7.b kl.), Aleksa Pinka (7, b kl.), Angelina Pinka (5.a kl.), Santa Juzefoviča (7, b kl.), Viktorija Jurčenoka (7.b kl.).

Skola saņēma diplomu par aktīvu piedalīšanos SPORT un LEGO festivālā. Pasākums visiem iepatikās. Laiks paskrēja ļoti ātri. Bija jauki un interesanti.


Ar bērniem bija skolotāja Jeļena Kļimova

Sv. Patrika dienu gaidot

Svētā Patrika diena ir reliģiski svētki, kurus vairākās valstis svin katra gada 17.martā par godu Īrijas aizgādnim Svētajam Patrikam. Visapkārt skan īru nacionālā mūzika, visi dejo īru dejas , viss tiek nokrāsots zaļā krāsā.

8.c klases skolēni kopā ar klases audzinātāju noformēja izstādi par Sv. Patrika dienas simboliem.

Laipni lūdzam uz mūsu izstādi 203. kabinetā.

Projekts ,, Skaņas”

4. klašu skolēni, īstenojot starpriekšmetu saikni kompetenču izglītībā, caur dažādu mācību priekšmetu prizmu apguva tēmu ,,Skaņas”. Projekta mērķis bija attīstīt skolēnu interesi, radošumu par skaņu pasauli, pievērst skolēnu uzmanību dažādu mūzikas instrumentu radīto skaņu bagātībai un daudzveidīgai pasaulei.

Lai attīstītu skolēnu radošās spējas, skolotāji dizaina stundā rosināja izgatavot skaņu rīkus no dažādiem materiāliem, katrs varēja prezentēt savu pašdarināto mūzikas instrumentu.

Mūzikas stundā skolēni kopā ar N. Tadello improvizēja ritmiski spēlēt ar tiem, iepazinās ar kopīgas muzicēšanas formām, kā arī no plastmasas kokteiļu salmiņiem meistaroja stabulītes.

Latviešu valodas stundā Meteņdienai bērni skandināja un ritmizēja iemācītās latviešu tautasdziesmas.

Dabaszinību stundā skolēni noskaidroja, ka skaņas cēlonis ir ķermeņa svārstība, uzzināja, kā rodas augstas un zemas skaņas, kāpēc skaņas ir klusas un skaļas, piemeklēja paraugus no saviem darinājumiem, izpētīja, kā izplatās skaņas dažādās vidēs.


Kl. audz. Iveta Putāne, Natālija Rusova

Erasmus+ pieredzes stāsts. Klemenss Križanovskis: darbība projektos maina cilvēka domāšanu.

Klemenss ir aktīvs Krāslavas Varavīksnes vidusskolas 11.a klases skolēns. Pēc atgriešanās no Rumānijas, mazās pilsētiņas Monteoru, projekta Erasmus+ semināra ’’The Land I love (Zeme ,kuru mīlu)’’vēlējās padalīties savos iespaidos par redzēto, dzirdēto, apgūto. Projekta neformālajās apmācībās piedalījās 7 valstu pārstāvji: no Bulgārijas, Grieķijas, Spānijas ,Polijas, Maķedonijas, Rumānijas un Latvijas. Bez šaubām internacionāli sadraudzības vakari ir daļa no ERASMUS. Uzzināt par jauniešu problēmām, mūsdienu izaicinājumiem ir krietni vērtīgāk no pašiem jauniešiem , nevis interneta, ir pavisam citāda pieredze. Klemensam tā ir iespēja jau trešo reizi piedalīties ārvalstu projektā. 12 dienas ir diezgan ilgs laika periods, tāpēc arī uzdevu jautājumu : kā tu raksturotu savu pieredzi Erasmus+ programmā? Kādi ir spilgtākie iespaidi? Sekoja Klemensa atbilde: pozitīvāki, nekā gaidīju. Tā ir iespēja pierādīt sev, ka spēj tikt galā dažnedažādās situācijās. Šādi semināri dod iespēju teikt „jā” kaut kam nezināmam un noderīgam, un drosmīgam. Pašam ir jābūt aktīvam un jāizrāda iniciatīva, jājautā interesējošie jautājumi, jāiziet no komforta zonas. Galvenais ir neuztraukties, ka viss sākumā nav skaidrs arī svešvalodā, bet uzskatīt to kā piedzīvojumu kamolu, kas atritinās procesā. Ar pacilātību Klemenss stāstīja par latviešu kultūras vakaru, par to, kā tika iepazītas arī citu tautu dejas ,dziesmas, nacionālie ēdieni. Summējot sarunu , lūdzu nosaukt Klemensam trīs atslēgas vārdus par Erasmus+. Un tie bija: jauni atklājumi, jauni draugi, lieliska iespēja komunicēt svešvalodās. Klemenss noteikti iesaka mūsu skolas skolēniem nebaidīties un izmantot šo iespēju piedalīties Erasmus + mobilitātēs. Tā ir brīnišķīga iespēja iziet no savas komforta zonas un uzstādīt sev jaunus mērķus. Attīstīt caurviju prasmes: kritiskā domāšana, prasme aizstāvēt un izteikt viedokli, digitālā pratība . Iziet priekšā auditorijas priekšā un prezentēt projekta tēmu. Man ,protams, kā skolotājai gribējās zināt, cik daudz skolā mācītais sasaucas ar reālo dzīvi. Tas ,ko mācamies skolas solā, šeit ir iespēja pielietot praktiski dzīvē. Šāda veida pieredze ir ļoti vērtīga. Kļūsti par plašāk domājošāku cilvēku. Paldies, ka mums novadā ir aktīva Jauniešu biedrība ’’Dagne’’ ar tās līderi Aivaru Bačkuru ! Gribas novēlēt mūsdienu jauniešiem, lai viņu iekšējā motivācijā uz pozitīvu izaugsmi nemitinātos daudz ne-ne-ne priedēkļu.

Sarunājās skolas direktore M.Micķeviča

Informācija no 8.c klases

4.martā 8.c klases skolēni apmeklēja Krāslavas novada centrālo bibliotēku un aplūkoja interesantas izstādes.

Krāslavas mākslinieces Lilijas Tāmes gleznas aicināja nepaiet Skaistumam garām. Mākslinieces Daigas Segliņas izstāde ,,Daba zīmējumos"

savaldzināja skatītājus ar smalkā akvareļu tehnikā radītiem dzīvniekiem, putniem, abiniekiem, rāpuļiem, augiem un daudzveidīgiem dabas izveidotiem brīnumiem.

Skolēniem patika arī vintāžo tējkannu izstāde ,,Tējai jāuzplaukst īpašā mājiņā."

Jums ir lieliska iespēja apmeklēt bibliotēku un redzēt šo skaistumu!


2.b klases projekts “Sveču mēnesis”

Februāris –sveču mēnesis, 2. februāris - Sveču diena.

Līdz mūsdienām Sveču dienas tradīcijas maz saglabājušās. Sveču liešana, dedzināšana un laikapstākļu pareģošana ir zināmākās. Un tieši tāpēc, īstenojot starppriekšmetu saikni kompetenču izglītībā, caur dažādu mācību priekšmetu prizmu tika mācītas tēmas “Sveces”, “Gaisma”,

“Sveču dienas tradīcijas”.

Skolēni matemātikas stundās, risinot teksta uzdevumus, sagatavojās sveču liešanas procesam, latviešu valodas stundās skolēni uzzināja par sveču krāsu nozīmi, par Sveču dienas tradīcijām, kā arī piedalījās izzinošās mācību stundās par energoresursu taupīšanu un gaismas nozīmi mūsu ikdienā dabaszinību stundās, veidoja dažādas sveces dizaina un tehnoloģiju stundās.

Projekta vadītājas: L. Buhalova, R. Kamola

Carousel imageCarousel imageCarousel image

LASĪJUMU KONKURSS ''ES LASU DZIMTAJĀ VALODĀ"

ARTHUR VANDUYNSLAGER,12. a kl., AFS students no Francijas lasa franču valodā

Sajutīsim lepnumu par savas dzimtas valodas krāšņumu!


Kas ciena mātes valodu, tas ciena sevi!

Meteņi

Nāc nākdams, Metenīti,

Daudz uz tevi gaidītāju:

Gaid’ arāji, ecētāji,

Gaid’ miezīšu sējējiņi.

8.februārī latviešu kultūras fakultatīvā kursa dalībnieki,6.a un 5.a klases skolēni svinēja gadskārtas svētkus - Meteņus.

Meteņi ir nosacīts viduspunkts starp Ziemassvētkiem un Lieldienam jeb ziemas un pavasara saulgriežiem, kas iezīmē ziemas beigu tuvošanos un pavasara tuvošanos, līdz ar to Meteņus var dēvēt arī par pavasara gaidīšanas svētkiem.

Gatavojoties svinēšanai skolēni iemācīja tautasdziesmas,rotaļas un dejas,noformēja aktu zāli.

Pateicos bērniem par sadarbību!

fakultatīva vadītāja Rita Andrejeva

Kombinētais darbs mākslā

28.janvārī notika kombinētais darbs mākslā 4.klasēm. To organizēja Krāslavas novada mūzikas skolotāju MA.

Darbs tika veltīts tēmai"Ziemassvētki".

Skolēniem, klausoties mūziku,bija jāatbild uz jautājumiem,literārajā tekstā bija jāatrod informācija par svētku ēdieniem un ar tiem saistītie ticējumi,

kā arī bija jāuzzīmē ķekatnieku maska.

Apsveicu mūsu skolas 3.vietas ieguvējus Darju Petuhovu , Karolinu Urbanoviču un atzinības ieguvēju Kseniju Fjodorovu.Paldies par dalību Alisei Andrukovičai.

Pateicos darba veidotājiem un vērtētājiem Ivetai Putanei,Vijai Plotkai,Jevgenijai Sergejenko.Paldies Nadeždai Tadello par skolēnu sagatavošanu kombinētajam darbam!


Krāslavas novada mūzikas skolotāju MA vadītāja Rita Andrejeva

Latvijas skolu Ziemas festivāls

2022.gadā no 7.02-14.02 Latvijas skolu Ziemas festivāls norisinājās virtuāli jeb attālināti. Skolēniem sacenšoties un rezultātus fiksējot ar viedtālruņiem speciāli Ziemas festivālam bija izveidota vienkārši lietojamā digitālā platformā. Mūsu skolu pārstāvēja sekojošie skolēni: Olesja Abrosimova- 12.b kl.,Marks Homutiņins- 3.a kl., Arīna Makasejeva 2.a kl., Žanis Novičonoks 9.b kl., Stanislava Abramova 3.a kl., Aleksejs Abramovs. Kopā visi noskrēja 42,6 km, nosoļoja 71,6 km, noslēpoja 82,7 km. Paldies par katru nostaigāto, noskrieto, noslēpoto kilometru! Astoņas dienas visi dalībnieki kopā mēroja vairāk nekā 134480 kilometrus dažādās Latvijas vietas kopā, izkustoties 161 skolai ar 3097 skolēniem un skolotājiem!


Sporta skolotāja: I. Bernate

UZMANĪBU! UZMANĪBU! METEŅDIENAS!

Cienījamie 5. – 7.klašu skolēni, aicinām ar prieku svinēt Meteņdienu laiku!

Uzdevumi: miniet mīklas, veiciet Meteņdienu aktivitātes un nofotografējiet, fotogrāfijas atsūtiet savām klases audzinātājām uz e-klases pastu. Visiem dalībniekiem būs balvas.

Šādu aicinājumu februāra sākumā saņēma 5. – 7.klašu skolēni ar aicinājumu piedalīties visdažādākajās Meteņdienu nodarbēs:

1.Slidinies no kalna uz dibena lejā, brauc ar slēpēm vai ragaviņām!

2.Pikojies, cel sniega skulptūras, raksti sniegā, priecājies par sniegu!

3.Pārģērbies tā, lai neviens Tevi nepazītu!

4.Izveido sniega tortes!

5.Izcep pankūkas!

Visaktīvākie izrādījās 5.a klases skolēni, viņi izvēlējās cept pankūkas un velt sniegavīru, aktīvi bija Arnis Juzefovičš, Julianna Mihailova, Viktorija Dimbovska, Daniels Jakubanecs, Alekss Dupurs, Izabella Baldiņa. Skolēnu darbiņus var aplūkot fotogrāfijās.

Paldies visiem dalībniekiem!

(aktivitātes piedāvāja 7.a klase)

Pielikumā fotogrāfijas

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image
tops.pdf
Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

Krāsainā nedēļa

Februāra mēnesis ir pēdējais ziemas mēnesis, kad mēs ar nepacietību sākam gaidīt pavasara un līdzās ar to dažādu krāsu atnākšanu mūsu ikdienā. Lai ielaistu pavasari savā dzīvē nedaudz agrāk, no 14. līdz 18. februārim 8.a klases skolēni nolēma organizēt krāsaino nedēļu, kuras mērķis bija piepildīt skolas ikdienu ar varavīksnes krāsām.

Katrai dienai tika veltīta sava krāsa. Pirmdiena bija sarkanās krāsas diena. Sarkanā krāsa simbolizē dzīvību, mīlestību, sirsnību, kas ļoti labi iederējās sv. Valentīna dienas tematikā. Otrdienai tika piešķirta dzeltenā krāsa, kas ienesa skolā optimismu, gaišumu un laimi. Atrast savā garderobē šo krāsu izrādījās diezgan sarežģīti. Trešdienai tika izvēlēta zaļā krāsa, kas visvairāk atgādina par pavasara tuvošanos, bet ceturtdien skolēni nāca uz skolu ģērbušies zilajā. Zilās krāsas apģērba skolēnu garderobēs izrādījās visvairāk. Piektdien skolēni un skolotāji tika aicināti nākt uz skolu visās varavīksnes krāsās.

Katru dienu 8.a klases atbildīgie skolēni apciemoja katru klasi un skaitīja noteiktas krāsas apgērba elementus, kas ļāva izveidot krāsainās nedēļas TOPu. Sarkanās dienas TOPa 1. vietā iekļuva 3.a klase, 2. vietā – 3.b klase un 3. vietā – 4.a klase. Dzeltenās dienas TOPā 1. vietu ieguva 3.a klase, 2. – 4.b, 3. – 6.b. Zaļajā TOPā 1. vietu atkal ieguva 3.a klase, 2. vietu – 4.b klase un 3. vietu – 2.a. Zilās dienas TOPa 1. vietā šoreiz nonāca 4.b klase, 2. vietā – 3.a un 3.b, 3. vietā – 6.b klase.

Liels paldies visiem skolēniem un skolotājiem par iesaistīšanos krāsainajā nedēļā. Pateicoties jums šī nedēļa patiešām izdevās krāšņa.

8.a klase

Valentīndiena mūsu skolā

14.februārī tiek svinēta visu mīlētāju diena. Arī mūsu skolā tika svinēti šī jaukie svētki. Šajā dienā vairākums skolēnu atnāca uz skolu sarkanās krāsas apģērbā vai sarkanās krāsas elementiem apģērbā.

Valentīndienas ietvaros 5.-7.klašu skolēniem bija iespēja izrotāt savu klašu durvis. Paši aktīvākie bija 5.a, 6.a un 7.b klašu skolēni. Arī vecāku klašu skolēni nepalika novārtā, 8.b, 8.c, 9.a un 10.a klašu audzēkņi arī izrādīja savu iniciatīvu, izrotājot savas klašu durvis.

Bija arī iespēja oriģināli apsveikt kādu, uzrakstot savu sirsnīgo novēlējumu angļu valodā uz tāfeles skolas foajē.

Visas dienas garumā strādāja “Valentīndienas pasts,” kur ik katram bija iespēja apmainīties ar ilggaidītām mīlestības vēstulēm. Ik katram bija iespēja izteikt savas jūtas, iemetot savu Valentīndienas apsveikumu kastītē. Strādāja arī Valentīndienas pastnieki – 7.b klases skolēni, kuri cītīgi šķiroja pastu un nogādāja katru vēstuli savam adresātam, nosūtot ik katram labā noskaņojuma gabaliņu.

Skolā notika arī pašās oriģinālākās Valentīndienas apsveikuma kartītes konkurss. Tika izvēlētas pašās krāšņākās apsveikuma kartītes, kuru autori tika apsveikti. Paši aktīvākie kartīšu autori bija 5.a un 6.a klases skolēni. Oriģinālāko apsveikumu kartīšu autori bija: Žoidika Vitalīna (6. b kl.), Žukova Nikoļa (6.a kl.), Čubreviča Jekaterina (6.a kl.), Čubreviča Anastasija (6.a kl.); Samuls Iļja (6.a kl.) , Mihailova Julianna (5.a kl.); Dimbovska Viktorija (5. a kl.), Dupurs Alekss (5.a kl.), Juzefovičs Arnis (5. a kl.), Menščikovs Alesandro (5.a kl.)

Angļu valodas skolotāja, Jeļena Kļimova ar pašu klasīti organizēja izstādi “Valentīna dienu gaidot.”

Paši aktīvākie palīgi un svētku organizatori bija: Žukova Nikoļa (6.a kl.), Čubreviča Jekaterina (6.a kl.), Čubreviča Anastasija (6.a kl.), Tumaševiča Milana (6. a kl.), Jurčenoka Viktorija (7. b kl.), Juzefoviča Santa (7.b kl.), Kanceviča Darja (7. b kl.), Rjabceva Margarita (7. b kl.), Tumaševiča Nadežda (7. b kl.)

Cilvēki, kuri mīl un prot draudzēties, svin Valentīndienu jautri😊

6. a kl. audzinātāja Kristīna Milaševiča un 7.b kl. audzinātāja Natālija Kirkiļeviča

“E-zināšanu viktorīna – 2022”

15. janvārī Krāslavas novada centrālā bibliotēka (KNCB) iesaistīja Varavīksnes vidusskolas 8. c nu 7. b klases skolēnus papildināt un nostiprināt savas zināšanas par drošību internetā . Tiešsaistē darbojas 24 skolēni ar savām klases audzinātājām Natāliju Kirkiļeviču un Jeļenu Ķļimovu.

KNCB dator speciāliste Ilona Cabule iepazīstināja ar ieteikumiem informācijas pārbaudīšanai internetā. Skolēni varēja pārliecināties par pār savu prasmi pārbaudīt informācijas patiesumu internetā, ka arī notestēt savu draudzību

un veikt vēl dažus testus savu zināšanu pārbaudei.

KNCB Bērnu literatūras nodaļas vadītāja Viktorija Urbanoviča ieteica aktīvi izmantot bagātus materiālu klāstu, ko ir sagatavojusi DROSSINTERNETS.LV: prezentācijas nodarbību vadīšanai, izglītojošus materiāli izmantošanai DID2022 atzīmēšanai klasē un ģimenē, daudzveidīgus testus atbilstošām vecuma grupām.

Mēs visi kopā varam stiprināt medijpratību un sekmēt drošu un jēgpilnu interneta izmantošanu.

Drošība internetā sakās ar katru no mums.

Iesaistāmies projektā ''Man ir tīri zobi''

Lai mudinātu bērnus regulāri tīrīt zobus un rūpēties par to veselību, arī šogad Veselības ministrija un Slimību profilakses un kontroles centrs (SPKC) turpina īstenot 2014.gada nogalē aizsākto informatīvi – izglītojošo nodarbību ciklu pirmsskolas un sākumskolas (1.-2.klases) audzēkņiem. 14.02 notika nodarbības mūsu skolas 1.un 2.klašu skolēniem. Nodarbību laikā bērniem tika demonstrēta pareiza zobu tīrīšanas tehnika un piemēroti atraktīvi uzdevumi, piemēram, dažādas spēles un demonstrēta animācijas filma „Man ir tīri zobi!”. Ikviens bērns pēc nodarbības apmeklējuma saņems komiksu, uzlīmi ar pareizu zobu tīrīšanas algoritmu un zobu suku. Savukārt ikvienam pedagogam pēc nodarbībām būs pieejams metodiskais materiāls par mutes dobuma un zobu veselību. Tā kā zobu kopšanas paradumi ģimenēs visbiežāk tiek pārmantoti, nodarbību ietvaros tiek plānots iesaistīt ne vien bērnus, bet arī bērnu vecākus, liekot rīkoties atbildīgi pret savu bērnu un arī vecāku zobu veselību.

Paldies par atsaucību klašu audzinātājiem Ritai Kamolai,Daina Strupišai un Ērikam Zaikovskim!

HAPPY St. VALENTINE’S DAY!

Valentine's Day, also called St. Valentine's Day, holiday (February 14) when lovers express their affection with greetings and gifts.

Some popular valentine's day traditions include exchanging gifts such as roses or chocolates, and a romantic night out or dinner. School children often exchange valentine's card that may contain chocolate.

Svētā Valentīna diena jeb Visu mīlētāju diena, sarunvalodā bieži Valentīna diena, ir mīlestības svētki, kas katru gadu daudzās valstīs tiek svinēti 14. februārī. Šajā dienā mīļotie cilvēki ar apsveikumiem un dāvanām pastiprināti pauž savu mīlestību vienam pret otru.

8.c klases skolēni kopā ar klases audzinātāju noformēja izstādi par Valentīna dienas simboliem.


Laipni lūdzu uz mūsu izstādi 203. kabinetā.

Carousel imageCarousel imageCarousel image

Drošāka interneta diena 2022

Š.g. 8.februārī Latvijā un vairāk nekā 170 valstīs visā pasaulē tika atzīmēta Vispasaules Drošāka interneta diena #DID2022 ar saukli “Drošāks internets sākas ar tevi!”, aicinot ikvienu domāt par to, kā mēs katrs rūpējamies par savu drošību internetā, un kāds ir mūsu ieguldījums, veidojot labāku interneta vidi / https://drossinternets.lv/lv/posts/view/aicinam-atzimet-drosaka-interneta-dienu-2022 /.

Arī mūsu skolā no 7. līdz 11. februārim tika pievērsta īpaša uzmanība interneta drošības jautājumiem. Skolas 1. stāva foajē varēja iepazīties ar drossinternets.lv informatīvo materiālu par sociālo tīklu drošu lietošanu un divu faktoru autentifikāciju, kas ļauj aizsargāt mūsu kontus vēl drošāk. Audzināšanas stundās skolotāji aktualizēja tādas tēmas, kā kritiskā domāšana, jēdziena “clickbait” būtība un sociālo tīklu lietderīga lietošana. Visi interesenti varēja piedalīties viktorīnā un pārbaudīt savas zināšanas par interneta lietošanu. Kā arī bija iespēja “ietagot” kādu interesantu un lietderīgu TikTok vai Instagram kontu uz jaunās gaiteņa tāfeles, kas guva lielu atsaucību skolēnu vidū.

Paldies visiem, kuri aktīvi un ar interesi iesaistījās jautājumos par drošu interneta lietošanu. Atceraties, ka drošības sākas ar jums!

Drošāka interneta nedēļā izmantotie materiāli: www.drossinternets.lv

Datorikas skolotāja

Marianna Rukmane

Skolā jauns 3D printeris

Pateicoties Krāslavas novada pašvaldības īstenotajam ERAF projektam 8.1.2 "Uzlabot vispārējās izglītības iestāžu mācību vidi un aktivitātes" skolai tika iegādāts 3D printeris Makerbot Replicator+. Šis printeris izrādījās lielāks un jaudīgāks salīdzinot ar skolā jau esošo printeri Creality Ender - 3, tāpēc datorikas skolotājai Mariannai uzreiz gribējās to izmēģināt. Sākumā tika izdrukāti nelieli detaļu paraudziņi, ar kuriem printeris tika galā 15 - 30 minūšu laikā. Un tad tika nolemts realizēt 12. kl. skolēna Dmitrija Berestņeva 3D projektu. Dmitrijs savas intereses pēc pamēģināja samodelēt mūsu skolas ēku, kuru mēs arī izdrukājām. Rezultāts tika iegūts 10 stundu laikā un tas ir pārsteidzošs. Var bezgalīgi skatīties uz printera darbību, kā tiek veidots slānis pēc slāņa, bet jums ir iespēja noskatīties šo procesu dažās minūtēs.

Arthur's Happy Birthday

We are glad to congratulate our AFS student ARTHUR VANDUYNSLAGER on his Happy Birthday on February 6th. We wish you good luck, happiness and peace !


Best wishes from 12 a classmates and teachers.

Mans tētis supervaronis

Pateicība Ināram Unguram, 8.c klases skolniekam par dalību bērnu un jauniešu radošo darbu konkursā ‘’Mans tētis supervaronis’’. Radošo darbu konkursā bērni piedalījās četrās kategorijās-zīmējums brīvajā tehnikā, eseja, tēva fotogrāfija vai video.

Katrs tētis savā ģimenē ir mazliet supervaronis. Inārs parādīja savu tēvu kā varoni, kurš ir mīlēts, cienīts, mazliet apbrīnots un vienmēr gaidīts mājās. Paldies par izdomas bagāto vēstījumu par supertēti! Apsveicam Ināru Unguru un sakām paldies vecākiem par palīdzību!

Jelena Klimova, 8.c klases audzinātāja

Lai ir jautra un iedvesmota mācīšanās!

ERAF projekta 8.1.2. specifiskā mērķa “Uzlabot vispārējās izglītības iestāžu mācību vidi un aktivitātes'' Krāslavas Varavīksnes vidusskolā tika saņemts plašs Lego ,robotikas aprīkojums. Fotogrāfijās ir redzama pavisam maza daļa no saņemtā. Paldies par iespēju Krāslavas novada pašvaldība! Iespēja attīstīt bērnu radošo domāšanu, iztēli. Eksperimentējot un izgudrojot bērni pārtop par inženieriem un stāstniekiem. Un tas viss būs pieejams mūsu skolēniem.Tuvākajā laikā notiks skolēnu iepazīstināšana ar šiem komplektiem. Agrīna iepazīstināšana ar robotiku būtiski veicina bērna izaugsmes un pašizpausmes spēju, jo tiek iesaistīts viņu kognitīvais, kritiskais un radošais potenciāls. Šādā veidā robotikas apguve palīdz mūsu nākotnes dizaineriem un inženieriem labāk izprast un izpētīt apkārtējo pasauli. Lai ir jautra un iedvesmota mācīšanās!

Izglītība un kultūra

Izglitiba-Kultura-Nr-1-2022.pdf

Skolēnu veidotie darbiņi patīkami pārsteidz

Krāslavas Varavīksnes vidusskolā decembra nogale izdevās darbīga 1.klasei . Mūsu 1.a klase mācās pēc jaunas programmas “Skola2030”. Mācību pieejā galvenais - aktīvais mācību process skolotāja vadībā, pašizpausme un radošums, iegūto zināšanu un apgūstamo prasmju saistība ar reālo dzīvi.

Dabaszinību stundā mēs mācījāmies tēmu “Kas ir sadzīves atkritumi?”. Vides piesārņojuma problēma mūsdienās ir visaktuālākā. Bet atkritumus var izmantot dažādi, veidojot izstrādājumus no vāciņiem, buksēm, vates plāksnītēm un kociņiem, izstrādājumus no diskiem un konfekšu papīriem, izstrādājumus no plastmasas pudelēm un vienreizlietojamiem traukiem. Bērnībā ieaudzinātie pareizie ieradumi palīdzēs saglabāt rūpīgu attieksmi pret dabu arī pieaugušajiem.

Klasē tika izsludināts konkurss "Brīnumi no atkritumu kastes". Vispirms darbus vērtēja skolēnu vecāki. Pašlaik notiek skolēnu darbu vērtēšana un balsošana Vērtēšanas kritēriji: autora veikums, radošums, idejas oriģinalitāte. Balsot var līdz 4. februārim 2021.gada! 7.februārī mēs nosauksim uzvarētājus.


Klases audzinātāja D.Strupiša

„PALDIES ir vienīgā valūta pasaulē, kas nav vēl mainījusi kursu”.

J. Jaunsudrabiņš

Katram cilvēkam patīk, kad viņa paveikto novērtē, taču pateikšanās ir viena no visvairāk trūkstošajām uzslavas formām mācību, biznesa vidē visā pasaulē.

Tāpēc 11.janvārī atzīmē Starptautisko „Paldies” dienu (pēc ANO un UNESCO iniciatīvas).

Kāpēc teikt “paldies”?

Pateicības vārdiem ir kolosāla, burvīga iedarbība gan uz mums pašiem, gan uz apkārtējiem. Psihologi ir pārliecināti, ka pateicības vārdi ir ne tikai pieklājības, bet arī cilvēka emocionālā intelekta līmeņa rādītājs. Taču pētījumos ir fiksēta saistība starp pateicību un cilvēka labklājību. Būtībā secinājums ir šāds: jo pateicīgāks cilvēks ir, jo vairāk viņa iekšējais emocionālais stāvoklis tiecas uz labizjūtu.

Pateicības attieksme ir labvēlīga mūsu smadzenēm un noskaņojumam.

Nav noslēpums, ka pateikšanās var ietekmēt noskaņojumu pozitīvā veidā (grūti izteikt pateicību un būt īgnam). .

Kā teikt “paldies”?

Galvenais, lai paldies tiktu teikts no visas sirds un tiek atrasti mīļi, labi vārdi.

Mūsu skolā akcija’’ Es gribu pateikt “ Paldies’’ notika decembra nogalē, ko rīkoja Skolēnu parlaments. .

Iepriecināsim un iedvesmosim viens otru! Paldies vienmēr ir laikā un vietā! Skolēni, mēs droši savu paldies varam uzrakstīt uz melnās tāfeles 1.stāvā.

Skolas administrācija, skolas parlaments