Kavševiča Vija
logopēde
Karole Ija
psiholoģe
Korčagina Oksana
bibliotekāre
Zaikovska Oksana
bibliotekāre
Speciālais pedagogs:
· Izvērtē skolēnu speciālās vajadzības un mācīšanās grūtības, iesaka palīdzības veidus.
· Veic korekcijas darbu individuāli un grupās, palīdz veiksmīgāk iekļauties mācību procesā.
· Konsultē skolotājus un vecākus par specifiskiem mācīšanās traucējumiem un iespējamiem palīdzības veidiem.
· Sadarbojas ar priekšmetu skolotājiem, skolas psihologu, sociālo pedagogu, skolas logopēdu.
· Sniedz atbalstu skolēniem ar specifiskiem mācīšanās traucējumiem un citām speciālās izglītības vajadzībām.
· Ievēro konfidencialitāti.
· Palīdz apgūt mācību vielu, rast pielāgojumus, lai bērns labāk varētu apgūt nepieciešamās zināšanas un prasmes.
· Palīdz veiksmīgāk iekļauties mācību procesā.
· Māca bērnam saskatīt un izmantot savas pozitīvās īpašības, veido skolēnā ticību saviem spēkiem.
Speciālās izglītības skolotāja palīdzība nepieciešama, ja izglītojamam konstatē:
· Aizkavētu attīstību, rīcību, kas neatbilst bērna vecumam.
· Nevienmērīgas un vājas sekmes, intereses zudumu par mācībām, nevēlēšanos apmeklēt skolu.
· Vāju lasītprasmi un vāju rakstītprasmi.
· Vājas matemātiskās prasmes.
· Izteiktu nespēju kontrolēt savu uzvedību, ilgstošas emocionālās problēmas, tendenci uz sociālu izolāciju, zemu pašcieņu.
· Izteiktu aizmāršību, izteiktu ilgstošu neizveicību.
· Nespēju pielāgoties dažādām situācijām.
· Vāju prasmi organizēt un plānot savu darbību.
Skolas medmāsa
Sniedz pirmo palīdzību izglītības iestādē nelielu sadzīves traumu gadījumos.
Atbrīvo no mācību stundām vai nodarbībām, ja saslimis izglītības iestādē.
Seko- koordinē izglītojamo vakcināciju.
Veic izglītojamo aprūpi atbilstoši ārsta norādījumiem, kuriem ir konstatēta hroniska saslimšana.
Kontrolē higiēnas prasību ievērošanu, veselīga uztura principa īstenošanu un kontroli.
Organizē pretepidēmijas pasākumus, ja konstatētas infekcijas saslimšanas, tai skaitā saslimušo izolēšana un vecāku informēšana.
Sniedz konsultācijas izglītojamiem, personālam, vecākiem.
sociālais pedagogs
Sociālais pedagogs sadarbojas ar:
skolas administrāciju;
klašu audzinātājiem;
mācību priekšmetu skolotājiem;
izglītības psihologu;
medicīnas personālu;
logopēdu;
nepieciešamības gadījumā ar citiem speciālistiem skolā vai ārpus tās.
Kādos gadījumos var palīdzēt sociālais pedagogs?
Klases audzinātājam, ja:
skolēns bieži kavē skolu neattaisnotu iemeslu dēļ;
skolēnam strauji pazeminās sekmes mācībās;
pēkšņi mainījusies skolēna uzvedība;
skolēns ir uzticējis kādu problēmu, kuru nevar vai nedrīkst risināt vienpersoniski, un ir nepieciešama konsultācija;
skolēns nonācis sociālās aprūpes vai citā institūcijā;
skolēns saņem nepietiekamu vecāku aprūpi;
skolēns stāsta, ka mājās jūtas slikti un nedroši u.c.
Skolēnam, ja:
nomāc kāda problēma, kuru viņš nevar atrisināt;
ir problēmas mājās;
skolā viņš jūtas vientuļš vai atstumts, nav draugu;
ir mācīšanās grūtības;
ir konflikts ar skolasbiedriem, skolotājiem vai vecākiem;
ir atkarības problēmas u.c.
Vecākiem, ja:
radušās grūtības bērna audzināšanā;
bērns bieži klaiņo un nenāk mājās;
bērna uzvedība ir pēkšņi mainījusies;
bērnam ir regulāri konflikti ar skolasbiedriem vai skolotājiem;
bērns stāsta, ka skolā viņš jūtas slikti;
bērnam ir atkarības problēmas;
ir grūtības nodrošināt bērnu ar skolai nepieciešamajiem mācību līdzekļiem u.c.
Skolas sociālais pedagogs:
uzklausa;
informē;
konsultē;
sniedz atbalstu;
izvērtē problēmu un palīdz to risināt;
novēro;
palīdz risināt konflikta situācijas;
ja nepieciešams, apmeklēt ģimeni mājās;
pēta skolas vidi;
sekmē skolēna, vecāku un skolotāju savstarpējās sadarbības iespējas;
pēta un izzina skolēna vai klases problēmu cēloņus;
palīdz skolēniem veidot dzīves prasmes;
koordinē un sadarbojas ar citu institūciju speciālistiem;
izstrādā priekšlikumus un organizē profilaktiskus pasākumus, lai novērstu vai ierobežotu dažādu problēmu (piemēram, datoratkarības, smēķēšanas, vardarbības u.c.) izplatību skolā;
visu jautājumu risināšanā ievēro konfidencialitāti.